Roberto Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg er ute og reiser en del og tar med laptopen min (Dell Latitude X1 - om det skulle være av betydning) overalt. Litt for ofte sliter jeg dessverre med at hotellet har dårlig WiFi dekning, eller at jeg må ha laptopen et viss sted i hotellrommet (f.eks. ved pulten) for at jeg skal kunne ha god nok dekning. Det er vel egentlig ikke noe galt med mitt WiFi (hadde problemer med det opprinnelige kortet, men dette ble byttet av Dell) - hjemme og på kontoret har jeg f.eks perfekt dekning hele tiden. Så det jeg egentlig er ute etter (og som tom. kanskje finnes?) er en liten antenne, som jeg da kan koble til USB-porten på laptopen min for å få bedre WiFi dekning. Så, kjære guruer, finnes dette? Hvor kan i så fall dette kjøpes? Sitter på gulvet i et rom i Sofia (Bulgaria) av ovennenvte grunn - så jeg setter stor pris på all hjelp... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Anbefaler dette produktet fra Linksys (forbrukerdivisjonen til Cisco). Dette er en USB-basert traadloes nettverkskort som er myntet paa business-segmentet med litt flere krypteringsmuligheter enn ordinaere produkter. Dette er veldig kjekt dersom bedriften/hotellet du er paa besoek hos bruker andre krypteringsmetoder som ikke ordinaere forbrukerprodukter takler. Om du velger denne eller ei, anbefaler jeg generelt produkter fra Linksys siden jeg har bare hatt gode efaring med produsenten. Prisguide Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 har selv testa div usb kort, ikke akurat det som er nevt her, men mange andre og ofte så er dem som er i selve laptopen bedre enn usb. den beste løsninga jeg har funnet er wrt54gl routern og lang tp kabel og strøm kabel. det er ikke noe kort, men du kan lett sette flere antenner på den og med dd-wrt beta 24 har veldig bra siteservy. det er ikke noe veldig plugg and play, men funker bedre enn og måtte ha laptopen 10cm på utsiden av vinduet. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) den beste løsninga jeg har funnet er wrt54gl routern og lang tp kabel og strøm kabel. 8124830[/snapback] I jøsse navn, mener du at folk skal drasse med seg en router, lang TP-kabel og strømsforsyning på reise?det er ikke noe kort, men du kan lett sette flere antenner på den 8124830[/snapback] Av nysgjerrighet, hvordan setter du flere antenner på en WRT54GL? Jeg har opplevd stikk motsatte, at en ekstern USB-kort får bedre signal men det kommer selvfølgelig på omstendighetene. Endret 10. mars 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) den beste løsninga jeg har funnet er wrt54gl routern og lang tp kabel og strøm kabel. 8124830[/snapback] I jøsse navn, mener du at folk skal drasse med seg en router, lang TP-kabel og strømsforsyning på reise?det er ikke noe kort, men du kan lett sette flere antenner på den 8124830[/snapback] Av nysgjerrighet, hvordan setter du flere antenner på en WRT54GL? Jeg har opplevd stikk motsatte, at en ekstern USB-kort får bedre signal men det kommer selvfølgelig på omstendighetene. 8125191[/snapback] wrt54l er det 2 antenner og du kan velge hvem antenne du skal bruke + øke sender styrken + andre ting som hw.no ikke liker hint: finne glemt wep 10m kabel som du lodder poe som du lodder om i wrt. så har du power og alt ved laptopen. men spørs helt hvor geek du er da. du bruker vel netstumbler nå for og finne wlan. og skal du forbi sånn webside på hotel sånn du må regitere deg og betale er ofte trixse proxy på port 53 Endret 11. mars 2007 av ranvik Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Kanskje DENNE eller DENNE kan hjelpe deg? Selv om de blir ikke akkurat skrytt opp i skyene da Endret 11. mars 2007 av mhw357 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) wrt54l er det 2 antenner og du kan velge hvem antenne du skal bruke + øke sender styrken + andre ting som hw.no ikke liker hint: finne glemt wep8125741[/snapback] Jeg vet at det er to antenner på denne men du sier at man kan sette på flere antenner og jeg lurte på hvordan du mener man kan gjøre det.. Når trådstarter spør etter en Wifi-antenne/kort som går i USB-porten, tviler jeg neppe på at det er aktuelt med en router, TP-kabel, lodding og styr.. Endret 11. mars 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Takk for alle svar. Sitter og venter på flytoget nå, skal se på linkene når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Har sett gjennom anbefalingene deres, og i utgangspunktet så er løsningen om å drasse rundt med en trådløs router lite aktuelt for meg - inntil jeg fant denne: Linksys WTR54GS Wireless G Travel Router. Noen som har testet denne dingsen? Denne ser jo ut til å løse problemet, såfremt det faktisk er en Ethernet port i rommet(?). Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Det du har funnet der, er en router som krever et modem eller et ethernetuttak med internett for å få trådløs nettverk. Den har heller ingen repeaterfunksjon ettersom det jeg har lest, så du kan heller ikke bruke enheten til å forsterke et trådløs signal. For meg hadde dette ikke vært den ideèlle løsningen dersom man reiser ofte og er på forskjellige plasser. Produktet krever for mye for å fungere og siden dette er et produkt som kobles rett i strømkontakten uten omformer, kan det godt tenkes at de har en 110v og 220v versjon, som begrenser bruken ytterligere. Den har dessuten fått en lunken mottagelse av brukerne på Cnet, average user rating 5.8 / 10 Endret 12. mars 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå