Bob Sacamano Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Skal kjøpe en ny pc til gaming og nedlasting. Dataen bør greie å ta de fleste spill som er ute nå og ha store oppgraderingspotensialer, siden jeg vil at pcen min skal vare lenge. Samtidig vil jeg ikke ha noe "overlokking" sånn at pcen min blir ødelagt fort. Jeg har sett litt på komplett.no, der kan du velge hvilket utstyr du selv kan bruke til pcen, og jeg hadde likt hvis jeg kunne det med den pcen jeg skal kjøpe også. Jeg setter pris på både forslag om hvilket system jeg burde bruke, og linker til gode datakjøp/nettbutikker. Butikken kan gjerne være utenlands men bør være veldig kjent. Jeg er villig til å bruke ca 10.000 kroner og mindre. Hvilken skjermoppløsning burde jeg ha? Endret 10. mars 2007 av LpIsBackForYou Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Komplett Din Side PC - Beste PC-tilbud Pris: kr 9.995,- Grei pris, bra maskin. Bra med plass. Spilling og Vista? Kanskje legge inn XP til vista blir mer stabilt (Har hørt at noen spill ikke virker på Windows Vista) Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Vel, vil helst ha 2 gb ram og da blir det en del dyrere en 10.000, men likte systemet etc til den. Og er det sant at du ikke kan laste ned ulovlige ting med vista? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Om du ønsker 2GB minne vil det koste deg ca 700kr mer. Trykk på Konfigurer selv linken så kan du redigere litt selv F.eks, velg minnebrikka som er under valgt minnebrikke. Da får du 1GB brikke, istedenfor 2stk 512MB brikker. Så på "Ekstra DDR2 minne" velger du samme minnebrikke. Det vil koste deg 700-800kr ekstra, men om du da fjerner Windows Vista ifra pakka så sparer du inn de pengene. Da kommer maskinen på 9966kr Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Hmm vel gjør vel ikke så mye om jeg går litt over budsjettet :S Her er hva jeg kom fram til etter jeg konfigurerte litt: RAM: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Graffik kort: XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3 Tror du denne PC-en vil vare lenge, og kunne ta Age Of Conan, crysis etc når det kommer ut? Og er det kanskje mulig med ett 7950 grafikk kort også? støtter det directX 10? Og er det sant at hvis du nedlaster noe ulovlig så sender vista det til microsoft eller noe sånt? Lenke til kommentar
Moal Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Og er det kanskje mulig med ett 7950 grafikk kort også? støtter det directX 10? 8131002[/snapback] Nei, d finnes ikke. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 2gb ram og 8800gts gjør susen! Gf 7950gt støtter IKKE direct x 10! Når det gjelder Vista og nedlastning, så har jeg hørt at man ikke kan spille piratkopiert musikk. Kun "lovlige" musikkfiler kan spilles av. Om dette er 100% sant veit jeg ikke. Syntes det hørtes rart ut men.. For å finne ut av dette, ta en titt i windows delen av forumet! Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Pcen er bestilt og får den på fredag! Her er hva jeg gikk for: prosessor: Intel Core 2 Duo E6400 Ram: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3 Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett Skjerm: Videoseven 19" LCD R19W11 TCO-03 Silver 1440x900 Tror dere denne kommer til å virke bra? Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 2gb ram og 8800gts gjør susen! Gf 7950gt støtter IKKE direct x 10! Når det gjelder Vista og nedlastning, så har jeg hørt at man ikke kan spille piratkopiert musikk. Kun "lovlige" musikkfiler kan spilles av. Om dette er 100% sant veit jeg ikke. Syntes det hørtes rart ut men.. For å finne ut av dette, ta en titt i windows delen av forumet! 8133145[/snapback] Det går helt fint å laste ned piratkopiert musikk, spill, filmer etc.. ikke noe problem om det er lov å ta det opp her er jeg ikke så sikker på da men Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Takk for alle svarene! Blir spennende å se hvordan vista går på forskjellige spill som Oblivion, Guildwars, Gothic, Flight simulator etc, håper virkelig det går bra, siden dagens spill er best til xp, men det er vel verdt det når directX 10 spill kommer på markedet for fullt Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Takk for alle svarene!Blir spennende å se hvordan vista går på forskjellige spill som Oblivion, Guildwars, Gothic, Flight simulator etc, håper virkelig det går bra, siden dagens spill er best til xp, men det er vel verdt det når directX 10 spill kommer på markedet for fullt 8147727[/snapback] Det at dagens spill går bedre på xp er tull, tvert imot husker jeg å ha lest at det er omvendt Om alle spill som går på xp funker på vista er en annen sak. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Takk for alle svarene!Blir spennende å se hvordan vista går på forskjellige spill som Oblivion, Guildwars, Gothic, Flight simulator etc, håper virkelig det går bra, siden dagens spill er best til xp, men det er vel verdt det når directX 10 spill kommer på markedet for fullt 8147727[/snapback] Det at dagens spill går bedre på xp er tull, tvert imot husker jeg å ha lest at det er omvendt Om alle spill som går på xp funker på vista er en annen sak. 8147759[/snapback] Vista bruker minne på en annen måte enn Windows XP. Derfor kan man få bedre ytelse på noen spill. Eneste spillet jeg prøvde på Vista var NFS Carbon (orginal vare), det virket ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå