kengdal Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 jeg har tenkt til å kjøre mandrake(første linux os), jeg har lastet ned iso på 3 cd-er, men når jeg skulle legge det inn så sto det under installasjonen at han ikke finner installasjons cd-en. hvor mange cd-er er de forskelige linuxene på, Red hat,Sues og mandrake? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Den store plassen å lete etter svar hvis du skulle ha problemer med linux er google groups, groups.google.com. Se for eksempel på det andre funnet på denne sida: http://groups.google.com/groups?q=%22insta...&oe=UTF-8&hl=no Lykke til videre, håper du får det til. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 redhat bruker 3cdr. Den trenger alle til installasjon. (den nyeste versjonen) 8.0 hvor og hva heter filnavnene til cdene du lastet ned? ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distribution...ndrake-iso/ppc/ tror de der skal fungere... Lenke til kommentar
Statement Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg opplevde det samme problemet med Redhat 8. Jeg fant ut at når jeg kjørte md5sum kommandoen på iso filen jeg lastet ned, stemte denne ikke overens med md5 filen fra ftp serveren jeg lastet ned fra. md5sum brukes for å verifisere at filen i dette tilfelle iso filen, er helt lik den orginale. Det som hadde skjedd var enten at det hadde skjedd noe feil ved nedlastingen(mest sannsynelig) eller så hadde denne blitt endret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå