Gå til innhold

Velg frukt istedet for godteri :)

Anbefalte innlegg

kjøpte meg tre bananer og fem stk kiwi'er her om dagen, og laget meg to knall gode Milkshakes. Er vel ikke så usunt det vel? Kiwi/Banan, melk og is :p

8370409[/snapback]

Erstatt isen med yoghurt, så blir det enda sunnere. ;)

8370578[/snapback]

Spørs vel kva yoghurt du kjøper? Eg har høyrt at yoghurt ikkje er spesielt "sunt".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt problem med å styre unna gummigodt og brus. Jus synes jeg er ganske godt, men siden jeg fikk vite at det er omtrent like usunt som brus, så har jeg kuttet det ut. Ganske grett, sparer mye penger på det :).

Mitt store problem er ostepop og annen fet chips, det er bare måå ha!

Lenke til kommentar
Har aldri hatt problem med å styre unna gummigodt og brus. Jus synes jeg er ganske godt, men siden jeg fikk vite at det er omtrent like usunt som brus, så har jeg kuttet det ut. Ganske grett, sparer mye penger på det :).

Mitt store problem er ostepop og annen fet chips, det er bare måå ha!

8403328[/snapback]

Like usunt som brus du? Et glass med Appelsinjus gir deg ditt daglige inntak av c-vitaminer. C vitaminer gjør slik at jern tas lettere opp i kroppen. Jern brukes til å frakte oksygen fra longene og ut til cellene. C-vitaminer hjelper også mot infeksjoner, får sår til å gro og masse annet.

Det eneste som gjør juice usunt er at det ikker er spesielt godt for tennene (hvis du pusser tennene to ganger daglig er ikke dette et problem..) og at det inneholder en del karbohydrater.(noe du ikke skal bry deg om hvis du ikke er overvektig).

Så drikk juice, det er sunt! (ikke nektar, som inneholder sukker)

Lenke til kommentar

Alright, det var godt å høre. Jeg fikk nemlig vite at vitaminene i appelsin juicen ikke var noe kvalitet på. Siden de har gjennom gått en lang fabrikkprosses. I tillegg sa tannlegen at appelsinjuice er akkurat like gale for tennene som cola og annet mineralvann.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Favorittene og ikke så gode frukter jeg har prøvd er:

Mango: (forutsett at den er passe moden og ikke overmoden, når den er overmoden smaker den gjæret.Når den er passe er den søt og fast i formen)

Pære: Forutsatt at den er "hard" og ikke moden og myk.

Banan: Den smaker faktisk best da den er gul med noen flekker på skallet.

Papaya: Smaker ikke så mye, smakte bedre da man tilsatte den litt sitron

Advocado, denne bomma jeg litt på ,denne skal vist brukes i salater? *hive*

Eple, skjærer i båter, smaker både friskt og godt!

Ananas. Goodie :dribble:

Granateple: Denne var veldig rar.. smakte litt på den men den var ikke helt min type frukt.. *hive*

Blåbær: Hadde ikke smakt blåbær på mange år, men det er jo faktisk godt!

Druer: Blåe eller grønne så er de gode da de er faste. De setter også fart på blodsukkeret noen timer.

Omtalt av Demetri Martin som håpets frukt! Hvis den ene druen er dårlig så er det mange andre sjanser :p

Kiwi: er veldig godt, men merker av og til at det klør litt i halsen min når jeg eter den? Uansett, veldig godt :dribble:

Jeg bruker å gjøre er å blande alt så jeg kan mikse litt så man ikke blir sittende å ete en type frukt hele tiden :)

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Når den har flekker på skallet og har en fin gul farge så står det på en plakat på jobben at bananen har mest aroma og næringsinnhold.

Selvsagt kundene vil ha de uten flekker så det er jo de som blir kjøpt :p

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...