Gå til innhold

Velg frukt istedet for godteri :)

Anbefalte innlegg

Fruktfat med diverse frukt er ekstremt godt!

Neste innvestering er en skikkelig mikser som gjør jobben slik at jeg får en best mulig smoothie! :)

Hva mere kan man tilsette i en fruktfat? Pisket krem blir igjen usunt. Krydder er jo fint, men hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle ønske jeg var sterk nok, men jeg MÅ ha sjokolade!

8313349[/snapback]

Jeg skjønner den der veldig godt, jeg sa det samme før jeg også. Men hvis du prøver å kjøpe en pose appelsiner eller lignende i butikken neste gang, og er sterk nok til å gå forbi godteri hyllene, og om du kan sette pris på den gode smaken som frukt faktisk har, ja da har du kommet ett godt stykke på vei,,, og man har god samvittighet etterpå, dermed vil du sikkert gjerne beholde den gode samvittigheten, og gjør det samme neste gang du er i butikken :)

Lenke til kommentar

får jeg dårlig samvittighet og skyldfølelse av å spise godteri?

jeg var faktisk ikke klar over det..

greit nok, jeg spiser ikke mye godteri... bortsett fra en stor porøs melkesjokolade hver helg.. ellser er det ikke mye..

ok, jeg drikker mye brus (cola) men har ikke opplevd noe dårlig samtittighet av det heller i grunn..

kan være det at jeg har gått lei av folk som preacher om at jeg må slutte å ha i meg søtsaker, og begynne å bli sunnere, så jeg har sluttet å bry meg om det..

men men.. skjønner ikke hvorfor folk skal legge seg opp i andre sitt kosthold..

Lenke til kommentar
får jeg dårlig samvittighet og skyldfølelse av å spise godteri?

jeg var faktisk ikke klar over det..

greit nok, jeg spiser ikke mye godteri... bortsett fra en stor porøs melkesjokolade hver helg.. ellser er det ikke mye..

ok, jeg drikker mye brus (cola) men har ikke opplevd noe dårlig samtittighet av det heller i grunn..

kan være det at jeg har gått lei av folk som preacher om at jeg må slutte å ha i meg søtsaker, og begynne å bli sunnere, så jeg har sluttet å bry meg om det..

men men.. skjønner ikke hvorfor folk skal legge seg opp i andre sitt kosthold..

8314575[/snapback]

Jeg vet ikke om du får dårlig samvittighet eller ikke, det er det jo bare du som kan kjenne på! Og hvis du ikke er en av de som spiser mye godteri så er jo det kjempefint :) Denne tråden var vel heller rettet mot de som spiser masse usunt og som trenger å snu dette!

Da er det godt å kunne få andre sine ideer og tanker rundt det, slik at man kanskje kan finne litt motivasjon fra andre :yes:

Ingen som legger seg opp i kostholdet til andre, er jo aldri noen som har tvunget noen til noe som helst. Men er kun informasjon for de som er ute etter forandring til det sunne, eller som har tips de selv vil dele rundt dette temaet :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er lett å si når jeg har 2 STORE nå prater jeg veeeldig store påske-egg stappa full med det beste godiset som et menneske har skapt :cry: !

Hva skal jeg gjøre??

Men jeg er enig VELG FRUKT og GRØNNSAKER OVENFOR GODIS!!

8314539[/snapback]

Hadde jeg vært deg nå, så hadde jeg storkost meg og gomla opp hver siste bit. :p Når du er ferdig med å spise opp alt godteriet, så kan du begynne på nytt neste gang du er i butikken :yes: Hold deg så langt unna godteri hyllene som mulig, og hold deg nær frukten og velg det du liker best. Målet er jo og komme seg ut av butikken og hjem uten noe godteri eller brus i posene :)

Lenke til kommentar
Det er lett å si når jeg har 2 STORE nå prater jeg veeeldig store påske-egg stappa full med det beste godiset som et menneske har skapt :cry: !

Hva skal jeg gjøre??

Men jeg er enig VELG FRUKT og GRØNNSAKER OVENFOR GODIS!!

8314539[/snapback]

Hadde jeg vært deg nå, så hadde jeg storkost meg og gomla opp hver siste bit. :p Når du er ferdig med å spise opp alt godteriet, så kan du begynne på nytt neste gang du er i butikken :yes: Hold deg så langt unna godteri hyllene som mulig, og hold deg nær frukten og velg det du liker best. Målet er jo og komme seg ut av butikken og hjem uten noe godteri eller brus i posene :)

8315074[/snapback]

Jaa^^ Takk for tipset! :thumbs:

Lenke til kommentar
Det der gjør jeg også. Kjøper sjelden godteri som kan erstattes av frukt. Brus? Da drikker jeg juice, gummi godt? Ta et eple.

Sjokolade? Spis eksrementene av ei ku, :p

Neida, sjokolade og chips er vanskelig og finne noe erstatning for, så det hender no jeg kjøper en chips en gang i blant.

8124464[/snapback]

har begynte med mye smoothie nå jeg:)

8124491[/snapback]

me2, sitter med i hånda nu ;) åååh så godt det er.

Jordbær, Banan, frosne Blåbær + Kesam ooh ;)

Endret av brutti
Lenke til kommentar

På ungdomsskolen og første halvåret av videregående, dro vi alltid på Rimi i storefri og kom tilbake med brus, sjokolademelk, skolebrød, sjokolade, chips, godteri, gudvethva.

En dag, bestemte klassen seg for å bli sunne som fy.

Nå stikker vi på Keiser å kjøper alskens frukt til lunsj.

Også drikker vi vann :D

Det er nammm.

Lenke til kommentar

Prøvde denne såkalla "frukten" og det gjekk veldig fint.

1 appelsin

1 kiwi

litt druer

1 banan

1 pære

Veldig god lørdagsgodis. :yes:

Edit: Kor lenge held ein heil ananas seg frå den er kjøpt, men ikkje "åpna"?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
kjøpte meg tre bananer og fem stk kiwi'er her om dagen, og laget meg to knall gode Milkshakes. Er vel ikke så usunt det vel? Kiwi/Banan, melk og is :p

8370409[/snapback]

hehe, vel det er jo bedre enn at du brukte f.eks sjokolade saus eller noe sånt da :yes:

Lenke til kommentar
kjøpte meg tre bananer og fem stk kiwi'er her om dagen, og laget meg to knall gode Milkshakes. Er vel ikke så usunt det vel? Kiwi/Banan, melk og is :p

8370409[/snapback]

Erstatt isen med yoghurt, så blir det enda sunnere. ;)

8370578[/snapback]

Man kan til og med fryse youghurten så det blir som is da :D det må prøves :hmm::love:

Lenke til kommentar
Man kan til og med fryse youghurten så det blir som is da  :D  det må prøves  :hmm:

8370630[/snapback]

Det er sinnsykt digg! Hvertfall når det begynner å bli så varm i været som nå. :yes:

8370652[/snapback]

Ja, får prøve det denne sommeren.. godt med litt avveksling :yes: frossen youghurt med friske bær eller frukt.. yammi :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...