xersess Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 hey! eg las på wikipedia om muskat, og der stod det at muskat kan vere farleg i større mengder.. (7,5gram) det stod også at det kunne ha samme virkning som ecstasy Eg har også lest om folk som har prøvd det, og det har funket! fakta om rusmiddele muskat fa wikipedia lave doser er ikke muskat farlig. Men store doser på 7,5 gram eller mer er farlige, og kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen. Ved doser på rundt 1 gram er muskat et mildt til medium halusinogen, som gir visuelle halusinasjoner og mild eufori på linje med den man får av marijuana. Muskat inneholder kjemikalier som hindrer hjernen i å stoppe aminosyrer som finnes i vanlig mat, fra å påvirke hjerne og kropp. Tester har vist at muskat ved større mengder reagerer med kroppen mye på samme måte som ecstasy (MDMA). Imidlertid er muskat lite utbredt som rusmiddel, på grunn av sin sterke smak og sandaktig konsistens. Det er også risiko for potensielt smertefulle fysiske sideeffekter og muskatpsykose (se under), og det tar meget lang tid før rusen inntrer, samt at selve rusen kan vare over flere dager. En bruker vil ikke oppleve en rus før seks til sju timer etter muskaten er tatt inn (oralt), og rusen selv varer opptil et døgn, mens ubehagelige sideeffekter kan vare inntil tre dager etterpå. Ved store inntak kan man risikere såkalt "muskatpsykose", en akutt psykisk ubalanse gjenkjent ved halusinasjon, stress, dødsangst og irritasjon. Noen tilfeller har resultert i sykehusinnleggelse, og det er etter sigene få av de som har erfart muskatforgiftning, som anbefaler det eller repeterer erfaringen. Selv i små doser kan muskat være giftig. Inntak av så lite som 1/2 gram kan resultere i tørr munn, høy puls, feber og diaré. Det har amfetaminliknende effekter og kan lede til store inntak av vann. Det finnes ingen spesifikk motgift, annet enn hvile. Det kan ta 24 timer eller mer før man er i form igjen. Muskat er ekstremt giftig ved intravenøst inntak. Muskat kan også føre til leverskader ved langvarig bruk. Tidligere har muskat blitt brukt som abortmiddel. Det kan være dødelig hvis man bruker det regelmessig i store kvanti, men det er ingen problemer med de små dosene man bruker under matlaging. så noen som har erfaringer, eller veit noko. kor farligt er det egentlig? takker alle svar.. diskuter litt og.. MvH xersess Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Da jeg gikk på folkehøgskole var det noen som kjørte et muskat-prosjekt en aften de følte seg ekstra kreative. Jeg hadde lest såpass om stoffet at jeg ikke gadd å være med. Tror ikke det resulterte i noe mer spennende enn at den ene deltakeren bråsovna på dass dagen derpå, for ikke å våkne før det var gått et par timer. Det skal visst ha smakt ganske ufyselig også. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hva om det er jeg som har skrevet det der på wikipedia? Du vet at wikipedia aldri er en pålitelig kilde. Dessuten, ta avstand til alt "dop" enda muskat ikke går under den klasifiseringen ennå. Selvfølgelig er det ingen kjente bivirkninger med dette "rusmidlet" ennå, men hva om det er noen? Nei faen heller.. vær smart. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) hehe, veit om folk som har testa det alså og du kan google litt, og finne masse om "dopet muskat" Endret 10. mars 2007 av xersess Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 hehe, veit om folk som har testa det alså 8125047[/snapback] Ja, høres jo ut som en kjempegod ide! Du er jo smart! Hørt om placebo? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) lol har ikkje tenkt å dope meg på dette heller, bare seier det.... er trossalt ganske morsomt at muskat som brukes så mykje til mat, kan brukes som dop... Endret 10. mars 2007 av xersess Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 lol har ikkje tenkt å dope meg på dette heller, bare seier det.... er trossalt ganske morsomt at muskat som brukes så mykje til mat, kan brukes som dop... 8125060[/snapback] hehe, jepp.. blir å kjøpe eit par pakker med muskat i mårra Lenke til kommentar
xersess Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 lol har ikkje tenkt å dope meg på dette heller, bare seier det.... er trossalt ganske morsomt at muskat som brukes så mykje til mat, kan brukes som dop... 8125060[/snapback] hehe, jepp.. blir å kjøpe eit par pakker med muskat i mårra 8125069[/snapback] par pakker, var jo litt ironi og da Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ikke meningen å være en moraldrit heller, skjønner at det var ironi. Bare pirker litt! Moralen er der likevell, gjør deg selv en tjeneste og ikke driv på med uttesting av ting du kan ruse deg på. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) neineim okey, men syntes uansett det var intresant og lage ein tråd om det for å få erfaringer fra andre Endret 10. mars 2007 av xersess Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Pass på at du ikke hiver på masse etter noen timer fordi det ikke funka først. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Pass på at du ikke hiver på masse etter noen timer fordi det ikke funka først. 8125127[/snapback] ja det er sant, stod på eit anna forum at virkningen kommer ein stund etter på 8125143[/snapback] xersess, hvis du først skal prøve ut dette så forventer vi en worklog! Ok? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hmm, MrBirken høres veldig kreativ ut. Fisk? Det har jeg aldrig tenkt på før. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hmm, MrBirken høres veldig kreativ ut. Fisk? Det har jeg aldrig tenkt på før. 8125194[/snapback] Nei, men det høres jo spennende ut. Om MrBirken liker dette, så råder jeg han også til å lage en worklog. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 og ja, det er virkestoff i dette krydderet, men de fleste får dritt ut at ditta stoffet.. står ein del om dette stoffet på blandt anna erowid.com men det er ikkje nokke å drive med, leser du ein del erfaringer så holder du deg nok unna, men om du kjeder deg så er det vel eigentleg værdt eit forsøk Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Nå sier ikke jeg at det ikke er en mulighet for det, men jeg tviler på at mattilsynet hadde tillatt muskat å bli solgt som krydder i hyllene om det virkelig var så stor potensiell risiko om man en dag hadde litt for mye i gryteretten.. er forsåvidt muskatnøtt og muskatblomme som blir solgt som krydder her til lands, tror ikke jeg har sett "muskat" på noe krydderhylle. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Finn et annet sted å diskutere "dop"bruk. Dette er ikke et forum hvor folk forteller om hverandres erfaring med muskatt, heroin, kokain eller hva det nå skal være. En ting er å diskutere faremomenter ved rusmidler, noe annet er å ha sin egen reklametråd hvor man formidler sine erfaringer og anbefalinger. Dette er ikke stedet å be om måter å ruse seg på og slikt vil ikke bli tillatt på forumet. Denne stenges. Flere innlegg vil bli slettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg