Gå til innhold

hw brukerne - next generation

Spartan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er et utrolig godt spørsmål, de jeg kjenner på den alderen holder ikke på med forum. Dette har nok en enkel grunn: Det var ikke pcer da de vokste opp! Det blir kanskje anerledes for oss som har hatt pcer som barn  ;)

8124717[/snapback]

Ja det er litt interessant det der. Er svært få (les: ingen) eldre mennesker (over 60-70) jeg kjenner til som spiller noe særlig dataspill. Og derfor tenker mange også at heller ikke de kommer til å gjøre det når de kommer i den alderen. Men det tror jeg ikke stemmer. Jeg tror de som har vokst opp med dataspill nå, vil fortsette med det så lenge de lever. På samme måten tror jeg de som er vokst opp med forum og internett, vil benytte seg av det også når de blir eldre. :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Nå jeg er 70 så skal jeg eie små drittunger i spill som finnes på den tida, og så skal jeg sitte på gamlehjemmet og ha LAN i oldschool spill. Jeg skal også holde foredrag på videregående om gamle spill som CS, og se reaksjonen når de ser grafikken.

Jeg blir nok også å ha rundt 250k poster her inne...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Nå jeg er 70 så skal jeg eie små drittunger i spill som finnes på den tida, og så skal jeg sitte på gamlehjemmet og ha LAN i oldschool spill. Jeg skal også holde foredrag på videregående om gamle spill som CS, og se reaksjonen når de ser grafikken.

Jepp, det blir jo gøy å se de unge shitkids vri seg i smerte mens vi viser dem den "herlige" grafikken og fysikken i Crysis, deretter introdusere dem for Super Mario Bros 3 på NES (som jeg søren meg skal beholde for alltid) og kose meg med disse "enkle" spillene mens de sitter der og innreder kloakkrør i the sims 108 med 20 ekspansjoner.

I tillegg skal jeg være sur på alt og alle, lage mest mulig knøl for de offisielle sektorene og flere private sektorer :wee:

Yes da, gleder meg allerede.

Jeg blir nok også å ha rundt 250k poster her inne...
Bare?
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal holde meg unna forumet når jeg blir gammel, slik at jeg kan fokusere all min tid på andre sysler. Får jo ikke tid til å oppdatere meg innen Internett med denne planen for dagene.

Fredriks plan for alderdommen V0.1:

• Gå sakte og midt på fortauet, til tider med rullator eller en svær elektrisk rullestol/bil.
  • Ta med egne bæreposer på handletur (der jeg forøvrig spør om prisen og lokasjonen på alt jeg skal ha, gjerne flere ganger, samt klage over at panten legges til prisen)
  • Kun operere med mynt, eller tusenlapper
  • Dobbelparkere med bilen min, som jeg ikke finner tredjegiret på
  • Spise napoleonskake og marvpostei på det lokale kjøpesenteret (det samme som jeg dobbelparkerer på utsiden av, og går tregt på de trangeste stedene)
  • Sjekke opp hjemmehjelpa som vasker meg en gang i uka
  • Fortelle om da jeg var ung, når vi måtte gå på ski til skolen, som lå 10 mil unna
  • Rette ut spiker og koke kaffe på samme gruten tre ganger

Lenke til kommentar

Jo eldre du blir, jo meir nytte har du av internett. Ikkje akkurat så veldig spanande å sitje i ein stol heile dagen, eller på eit sjukehus.

Dagens eldre garde fekk ikkje PC-en inn med morsmjølka (med visse unntak sjølvsagt), om eit par år blir datamaskinalderens eldste gamle, det må jo være eit fabelaktig verkty for personar som har så begrensa mobilitet. Er det glatt så kan dei ikkje gå utanfor døra. :shrug:

Lenke til kommentar
Fredriks plan for alderdommen V0.1:
  • Gå sakte og midt på fortauet, til tider med rullator eller en svær elektrisk rullestol/bil.
  • Ta med egne bæreposer på handletur (der jeg forøvrig spør om prisen og lokasjonen på alt jeg skal ha, gjerne flere ganger, samt klage over at panten legges til prisen)
  • Kun operere med mynt, eller tusenlapper
  • Dobbelparkere med bilen min, som jeg ikke finner tredjegiret på
  • Spise napoleonskake og marvpostei på det lokale kjøpesenteret (det samme som jeg dobbelparkerer på utsiden av, og går tregt på de trangeste stedene)
  • Sjekke opp hjemmehjelpa som vasker meg en gang i uka
  • Fortelle om da jeg var ung, når vi måtte gå på ski til skolen, som lå 10 mil unna
  • Rette ut spiker og koke kaffe på samme gruten tre ganger

Please, det er livet mitt nå det :)

Carl :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...