Neverio Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Hei Jeg har akkuart kjøpt meg en Samsung SpinPoint T133 400GB. Men jeg har et problem, det er at dem ikke dukker opp på min datamaskin eller i patition magick. Jeg har en SATA disk som er kobla til "0" på hovedkortet mitt, jeg har prøvd å koble denne nye på "1" og "2". Er det noen som har noe forslag på hva jeg kan gjøre? Litt hardware info(Hentet ut i fra Everest): CPU type Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200) Hovedkort Dell Dimension 8400 Hovedkort chipset Intel Alderwood i925XE Ram: 1gig Litt annen info: Pc`n er netopp formatert, den har ikke SP2, jeg vet ikke om dette har noe å si da.. Håper på svar Edit: SP2 er nå installert på pc`n min.. Endret 10. mars 2007 av Neverio Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Støtter hovedkortet ditt sata 300?. Se om disken står oppsatt til og kjøre på sata 150 eller 300. Pleier og være 150 med jumper på og 300 uten. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Nye disker dukker ikke opp i Min Datamaskin før du har laget en partisjon. Det gjør du i Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Hvorfor har du ikke SP2? Har du ikke SP1 heller? Da ligger du dårlig an. Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Nye disker dukker ikke opp i Min Datamaskin før du har laget en partisjon. Det gjør du i Diskbehandling.http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Hvorfor har du ikke SP2? Har du ikke SP1 heller? Da ligger du dårlig an. 8123631[/snapback] Har akkuart formatert... men skal ringe Microsoft strakts for å få aktivert Xp`n min Støtter hovedkortet ditt sata 300?. Se om disken står oppsatt til og kjøre på sata 150 eller 300. Pleier og være 150 med jumper på og 300 uten. 8123629[/snapback] Jeg kan si at det ikke er noe Jumper på den.. Endret 10. mars 2007 av Neverio Lenke til kommentar
HAG Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kikka i manualen til Samsung disken, den har jumper for og endre SATA hastighet.... Fikk nylig to Seagate Barracuda7200.10 disker, de hadde jumper på "SATA1" speed, tok de av og nå er de i "2" speed. Uten SP (1 eller 2) blir det vel problem med disker over 130GB? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvis du har en XP installer CD uten SP2 installert, ville jeg slipstreama SP2 inn så fort som overhode mulig. Å få SP2 inn sammen med selve XP installasjonen sparer deg garantert flere timer hodebry etter hver XP installasjon... om du har for vane å gjøre dette ofte da.. http://www.winsupersite.com/showcase/windo..._slipstream.asp Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Finner ingen steder der jeg kan opprette en ny patisjon i diskbehandling.. Hvis du har en XP installer CD uten SP2 installert, ville jeg slipstreama SP2 inn så fort som overhode mulig. Å få SP2 inn sammen med selve XP installasjonen sparer deg garantert flere timer hodebry etter hver XP installasjon... om du har for vane å gjøre dette ofte da.. http://www.winsupersite.com/showcase/windo..._slipstream.asp 8124430[/snapback] SP2 er nå inne.. det fikk jeg inn i sta Endret 10. mars 2007 av Neverio Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Finner ingen steder der jeg kan opprette en ny patisjon i diskbehandling.. 8124437[/snapback] Finner du ikke disken i Diskbehandling i det hele tatt? Finner du disker i Enhetsbehandling? Sjekket om diskene vises i BIOS? Lenke til kommentar
Neverio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 hei Fikk det til nå.. Møtte gjøre om noen instillinger i bios. Så etter det fant jeg den og fikk formatert den Men takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå