iCon. Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe Dell Laptop (XPS M1710) med 2 gig ram og Geforce 7950 GS som skjermkort ( resten default ) til 18 000 kr, eller å kjøpe Asus G2 fra Datakjeden i Trondhjem til 19000 kr. Å kjøpe pc ifra Datakjeden hadde vert lettvint siden jeg skal flytte dit neste år når jeg starter på videregående i forhold til reperasjoner og sånnt. Jeg vet også fint lite om ATI Raedon skjermkort, og det er akkuratt skjermkortene jeg lurer på. ATI Mobility Radeon X1700 512mb eller Geforce Go 7900 GS 256mb Kan noen komme med forslag til hva jeg skal kjøpe og hvorfor? Takker på forhånd for alle svar Endret 10. mars 2007 av Savindro Lenke til kommentar
destilert Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Kjøpt for all del Geforce Go 7950GS! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=575301&st=0 Les under "High-end kort (rød farge)" og "Veldig High-end/Desktop-erstatter/ekstrem høy ytelse".. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 det er ikke noe som heter Geforce Go 7950GS. det er 7900GS eller 7950GTX. uansett tipper jeg begge er bedre enn X1700 gå for XPS Lenke til kommentar
iCon. Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Du verden .. Du har rett *retter opp skrivefeil*. Beklager det.. Jeg mente 7900 GS.. (7950 GTX = Pris på 23000 kr). Jeg takker for kjappe svar Jeg skal gå for rådene deres og kjøpe Dell. Endret 10. mars 2007 av Savindro Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ring dell for pruting på maskinen. Det alle får er gratis oppgradering til 4 år på stedet service, som betyr problemfri bruk i løpet av maskinens vanlige levetid. resten avhenger hvor god en er til å prute minne kjøper en andre plasser. Lenke til kommentar
iCon. Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Ring dell for pruting på maskinen. Det alle får er gratis oppgradering til 4 år på stedet service, som betyr problemfri bruk i løpet av maskinens vanlige levetid. resten avhenger hvor god en er til å prute minne kjøper en andre plasser. 8124415[/snapback] Jeg er da ikke så flink til å prute.. Du sier jeg skal ringe dem når jeg bestiller og si hva? jeg skjønner ikke helt hva du mener.. Det kan vere jeg som er treig. Men JA! jeg vil gjerne få til å prute ned prisen. Hvor langt kan jeg gå? jeg trenger utdypning. Er ikke så kjent med det å prute på pcer. Og viss sant skal sies, er dette den første pcen jeg kjøper Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 dell er kjent for å gi mye rabatter på telefonsalg. en kompis av meg kjøpte XPS 1710 og fikk 3000 i avslag + utvidet garanti. lurt foresten å ha internet prisene atmed seg når man ringer. hvis du ikke er så god til å ringe kan du be en du kjenner ringe istedet bare Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hva i all verden er vitsen med 4 års garanti når du ifølge norsk lov har 5 års reklamasjon som er nesten like omfattende? Dell er veldig glade i å selge noe vi egentlig får gratis. Har flere ganger konfrontert dells selgere med dette på tlf når de prøver å prakke på meg tullegarantier, og de har blitt veldig stille i den andre enden. Ville heller bedt om litt rimeligere oppgraderinger til f.eks 2048 minne. Eneste argumentet jeg kan se for garantiene er om du MÅ ha pcen tilstede hele tiden og ikke kan være uten den mer enn en dag\stadig vekk presterer å ødelegge pcen med overlegg (er vell ikke alt her heller som dell dekker). Lenke til kommentar
iCon. Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) ÅÅÅ! så gøy Da kan jeg jo pakke på det etterlengtete Geforce 7950 GTX 512mb kortet også da Men det forutsetter jo at jeg er like god til å prute som dere er da Jeg får se hva det blir til.. jeg får ringe på Mandag og se hvordan det går BTW.. så har jeg nemt helt i starten at jeg Har satt på 2 gig minne Endret 10. mars 2007 av Savindro Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 det beste er å sette opp maskinen først på nettet, med det en vil ha som f.eks blåtann og 100G 7200disk. Ser at de nå har 7200 disken på nettet, dette var ikke alternativ før. Men de tar 250kr for denne oppgraderingen,dette slipper en som regel når en ringer. jeg valgte dell xps grunnet på stedet service, og av erfaring er dell servicen veldig bra. Dette betyr at teknikker kommer hjem til deg for å reparere maskinen, så ingen turer til irland hvis maskinen streiker. Bare ring å spør om de kan gi bedre tilbud en på nettet, jeg fikk oppgradert til 4 år på stedet service og 7200disk uten kostnad med engang. Så dette kan være minimumet du kan forvente deg. Kan lønne seg å bestille med xps ryggsekken som passer maskinen bra, fikk med denne også bare en nølte litt. samt en får litt bedre pris. Så det du sparer holder nok til å bestille 2x1 GB 667 minne fra en annen nettbutikk Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 annen ting: hvis du ikke får noen rabatter o.l(som kan skje) kan du bare si du ringer opp igjen senere en dag og prøve igjen. er ikke noe galt i det Lenke til kommentar
iCon. Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Med så lite Pcerfaring som jeg har er jeg litt redd for å gjøre noe annet enn å la dell folka sette sammen pcn 100% for meg. Men om jeg krysser for 1 gig minne men GeForce 7950 GTX isteden (Noe som "Nesten" gir samme pris), kan jeg spare nok penger på å ringe til å kjøpe brikkene manuelt?? Kan noen som har peiling på hvilke rambrikker jeg skal kjøpe?? Kan noen linke meg 2gig minne (2x1024mb ram brikker) som passer til maskinen for meg.. Som sagt har jeg lite peiling Endret 10. mars 2007 av Savindro Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 ja, får en ikke noe godt tilbud er det bare å vente litt før en ringer igjen. Treff på ny salgsperson, og prøv igjen. De ser at du allerede har fått et tilbud, men dette spiller ingen rolle. Får du bedre tilbud hos denne personen vil han\hun som regel gi salget til første personen du snakket med. Ingenting å bekymre seg for. Bare husk å gå igjennom ordren og vær sikker på at alt er korrekt, var en liten feil på min 7900GS kortet er vel bra nok, ville ikke betale 3000kr mer for noe som blir utdatert først på maskinen uansett. minneminne: Lenke til kommentar
iCon. Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Ja du sier noe der.. Er det så lett å skaffe og montere nye skjermkort til laptopen da når jeg en gang skal prøve å oppgradere? Lenke til kommentar
destilert Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg ville ikke vært så veldig optimistisk angående oppgradering av skjermkort i en laptop. Ikke vet jeg om det er mulig, og om du skulle prøve og ender opp med å ødelegge noe har du ingen garanti lengre, ettersom den forsvinner hvis du begynner å skru i maskinen selv.. Lenke til kommentar
iCon. Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Så da er det egentlig lurest å bare bestille 2gigram rett fra begynnelsen av og ikke kaste bort garantien for 800 kr som jeg sparer på å bestille 1gigminne og skaffe 2gig manuelt ?? Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 ram er vel det som er enklest å skifte på en bærbar, spesielt dell sine. den bare et lite likk på undersiden festet av 2-4 skruer så kan man ta ut ram brikkene. kan faktisk se brikkene. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 ikke bestill 2GB fra dell, de tar over 2000kr samtidig som de beholder de 2x512 minnene. Dette koster 1400kr fra nettet+ en har 2x512 brikker ved siden av. Er ikke verd å prute på den delen de tjener store summer på. og garantien på maskinen ryker ikke hvis du setter inn nytt ram. da forholder en seg hvor en kjøpte minnet. ved henteservice måtte en ta ut de oppgraderte delene før en sendte inn maskinen, men med på stedet service så slipper en dette. Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 ikke bestill 2GB fra dell, de tar over 2000kr samtidig som de beholder de 2x512 minnene. Dette koster 1400kr fra nettet+ en har 2x512 brikker ved siden av. Er ikke verd å prute på den delen de tjener store summer på. og garantien på maskinen ryker ikke hvis du setter inn nytt ram. da forholder en seg hvor en kjøpte minnet. ved henteservice måtte en ta ut de oppgraderte delene før en sendte inn maskinen, men med på stedet service så slipper en dette. 8125724[/snapback] hunh? må man ta ut minnebrikker man har puttet i selv når man sender den inn? det betyr at jeg må ta vare på de brikkene som fulgte med pc-en? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er en viss mulighet for at også M1710 får 8800go når det kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå