oletider Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 hei dere, vurderer sterk å kjøpe meg en ford granada som 18års bil, står en 2liter i den som orginal motor, men det jeg lurer på er om det er samme motor i granadaen som i sierraen? om sierra motoren går i granadaen? takker Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 på de bilene der kan jeg vel med hånda på hjertet si at ALT går om hverandre så lenge det ikke er insprøytning/forgasser forskjell. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Yey, enda en Granada-interessert! Har desverre ikke peiling på om Sierra motoren er den samme, annet enn jeg vet noen har bygget opp en Granada med en Cosworth motor, sjekk ut www.consulgranada.net og spør der kanskje. Men kan si at en 2.0l i Granada'en ikke akkurat er den raskeste motoren, ville anbefalt å i alle fall gå opp til 2.3l, om ikke 2.8l. Har en eldre '77 Granada MKI selv, skal gjøres til fin cruisebil når sommeren kommer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det må nok sies at en 2.3 (108 hk) går dårligere enn en 2.0 (99 hk), siden den veier en del mer. Lyden er mye grommere, da. Tregeste 6er er likevel 2.0 V6 (90 hk), for ikke å snakke om 1,7 V4 (75 hk). Med denne sliter du for å få prikker på motorveien! Ellers har du både 2.6, 2,8 og 3.0 å velge mellom, men jeg husker ikke hvilke motorer som passer på hvilke gearkasser. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) det som var planen da, var å handle den granadaen med 2liter, og så har jeg en sierra motor ståans, å bygge turbo motor til å putte i granadaen, men får prøve www.consulgranada.net da men takekr for svar da:) Endret 12. mars 2007 av oletider Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Standard Sierra is motor med innsprøytninga, inn å få godkjent, få tak i Cosworth råder og stempler, turbo, intercooler og et par dyser på en Haltech F5 så blir hurtigruta di straks koseligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå