kentiver Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Har nå en slik pc: pdf fil tar litt tid og åpne Har skaffet meg nytt kabinett, harddisker o.l, men problemet er at hovedkortet i denne pcen er rett og slett speilvendt, så kan ikke montere det i et kabinett:/ Derfor må jeg skaffe meg nytt hovedkort, men finner ikke ut hvilken socket jeg har. Er listet flere prosessorer der, den i min pc er 3,2Ghz, 1mb cache. Noen som kan hjelpe? Må være 100% sikker før jeg bestiller kort. Har forresten et slikt kabinett:psdata går det an å flytte den platen som hovedkortet sitter på til motsatt side? For da kan jeg jo bruke hovedkortet. Endret 10. mars 2007 av kentiver Lenke til kommentar
HAG Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hent og installer CPU-Z, den forteller "alt" om prosessor, hovedkort, RAM... Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Hent og installer CPU-Z, den forteller "alt" om prosessor, hovedkort, RAM... 8123624[/snapback] Ok, har prøvd sisoft sandra og aida, men ingen av dem fikk noe som helst info fra hovedkortet Lenke til kommentar
eJoJ Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Har nå en slik pc: pdf fil tar litt tid og åpne Hvilke av disse 3 det er bilde av har du? ...men problemet er at hovedkortet i denne pcen er rett og slett speilvendt Har du mulighet til og ta ett bilde med digitalkamera/tlf eller lignende laste det opp ett sted og linke til det? Last ned CPU-Z HER direktelink til seneste versjon av programmet Pakk ut til ønsket sted og start CPUZ.EXE Velg fanen som heter Mainboard blandt fanene på toppen Ta ett screenshot av dette ved og trykke ALT+Print Screen Åpne ett tegneprogram lagre filen og last opp på forumet så vi får se hva som står der Er ikke sikkert jeg blir førstemann med svaret, men dette hjelper ihvertfall andre og kunne finne svaret fortere.. Lykke til Edit: Diverse Skriveleifer, og gjort det litt mere tydelig Endret 10. mars 2007 av eJoJ Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Skal gjøre det imorgen =) Pcen jeg har er den som heter Liten formfaktor, den nederste pcen på bildet. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 det står i cpu-z Name: Pentium 4 540 Code Name: Prescott Package: Socket 775 LGA Technology: 90nm Voltage: 0.656v Trykker jeg meg inn på Mainboard står det: Manufactoer: Hawlett Packard Model: 097ch Chipset: Intel i915p/i915g Har ikke internett på den pcen akkurat nå, bruker laptopen. Trenger hovedkort med pci express 16, 4minneslotter (ddr1 400mhz), helst plass til mange harddisker sata og til en ikke så alt for stor penge:P Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Går det an å "snu" kabinettet? Siden hovedkortet mitt er speilvendt, men har et nytt kabinett liggende, så hadde vært fint hvis det var mulig;) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Lurer på om det kan være et BTX-kort det er snakk om, ettersom du mener det er speilvendt. Du vil da trenge et BTX-kompatibelt kabinett for å få det på plass. Når det gjelder hovedkort kan du i utgangspunktet bruke et hvilket som helst nyere kort med LGA775-sokkel. Utfordringen blir å finne et halvveis oppegående kort som også støtter DDR. Min anbefaling blir å kjøpe et i965-basert hovedkort, og så heller bite i det sure eplet og kjøpe ny (DDR2) RAM. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Ja var akkurat det, kjøper jeg nytt hovedkort må jeg kjøpe nytt minne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå