Gå til innhold

Quadro knuser gamer-kort?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner en som latterliggjorde et skjemkort som jeg har tenkt til å kjøpe.

Jeg har tenkt til å kjøpe et Nvidia 8800GTS 320MB. Dette koster omtrent 2800,-.

Han jeg kjenner sa at han har et PNY Quadro FX 560 til rundt samme prisen som fliser 8800GTS så det blir liggende igjen hostende i støvet bak Quadroen. Han sier at Quadro er for proffene og at de kortene serverer en ytelse og kvalitet som overgår gamer-kort. Han nevnte også at Quadro FX 3500 (riktig nok oppunder 10000,-) er den absolutte 8800GTS-killer og er verdt de ekstra 3 tusen kronene for å få det beste på markedet.

Jeg kjenner ikke til Quadro-kortene, og lurer på om noen her vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quadro kortet er ikke godt egnet til spillbruk. Det har mange rå hestekrefter, men kortet er laget for drive CAD, og diverse 3D modelering/rendering programmer. Jeg tviler veldig sterk på at et quadro kort kan slå et 8800GTS i normale spill.

-Stigma

Lenke til kommentar

Han som prøvde å latterliggjøre deg kunne ikke gjort en bedre jobb. En bedre jobb med å latterliggjøre seg selv, that is.

Quadro FX 560 er et 7600 med støtte for CAD/Rendring... nøyaktig samme kjerne.

8800 knuser FX 560 så hardt at bare det å sammenlikne kortene er latterlig. Slå kameraten din hardt i hodet, og be han holde kjeft frem til han vokser en hjerne.

Lenke til kommentar
Blir som å sammenligne en gammel Mustang og en S2000 på en svingete vei, hvem tar å kjøre svingene fortest :p

8123872[/snapback]

Beste kommentaren :!: Du greide å lure inn en Honda ja, er Honda fan :innocent:

Men Quadro har ikke sjangse imot 8800GTS under spilling.

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Finns ikke noe morsommere enn folk som ikke har peil. Pratet med en som sa at hvis man defragmenterte ble alle virusene flyttet til en skuff, og da ble de visst lettere å fjerne. herregud!

Jeg satt også en gang å kjørte Remote Desktop til hjemme-PC'n fra skolen, og da presterte han å si at han "kjente noen som hadde et program som utnyttet hele båndbredden". Mer sa han ikke, og vi bare ignorerte han resten av tida.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Sorry jeg bare måtte,

*Sette seg ned og programere 3d applikasjon der alt bygger på vektorberegninger*

Tja det kommer vel aldri til og hende, men Quadro kortene er som sagt beregnet hovedsaklig til proffesjonell bruk som CAD og mye annen 3D moddelering, er vel noe opptimert instruksjonsett ellernoe slikt, er ikke helt sikker, men veit at det gamle quadro kortet brodern brukte i 3d studio kjørte overnevnte program mange ganger bedre enn med mitt x600 som jeg hadde den dagen, x600 kortet var da helt nytt, og mener hans quadro kort var 2 år gammelt eller slikt. Han ville da skjekke om det ble bedre og kjøpe seg nytt grafikkkort så han kunne spille og samtidig få en bedre opplevelse i 3D moddelering, noe som til slutt endte med att han kjøpte en egen game pc istedet

Lenke til kommentar
Finns ikke noe morsommere enn folk som ikke har peil. Pratet med en som sa at hvis man defragmenterte ble alle virusene flyttet til en skuff, og da ble de visst lettere å fjerne. herregud!

Jeg satt også en gang å kjørte Remote Desktop til hjemme-PC'n fra skolen, og da presterte han å si at han "kjente noen som hadde et program som utnyttet hele båndbredden". Mer sa han ikke, og vi bare ignorerte han resten av tida.

8124075[/snapback]

Hehe en venn av meg var villig til å vedde bort pcen sin på at sli var til ati og crossfire var til nvidia, for det hadde en pcexpert som hadde jobba med det i 20 år sagt :whistle: lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...