Gjest medlem-77217 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei sann. Kan noen forklare meg hvordan jeg oppdaterer nyhetene i nyhetscripte mitt? -takk Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 nei. først må du fortelle oss hvilken lagringsmetode du bruker, MySQL, SQLite, Postgre SQL, flatfiler etc. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Nei. Hvilket nyhetscript bruker du? Du tror vel ikke vi kan lese tankene dine? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jo Først trykker du der --> så må du trykker her <--- og volà nei du må nok skrive kass program du bruker Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ha ha.. seff.. Glemte det. Bruker MySQL til å lagre hele dritten. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 <?php $con = mysql_connect("localhost","peter","abc123"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("my_db", $con); mysql_query("UPDATE Person SET Age = '36' WHERE FirstName = 'Peter' AND LastName = 'Griffin'"); mysql_close($con); ?> Kode tatt fra http://w3schools.com/php/php_mysql_update.asp. Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Logikk: 1. Koble til databasen og hent ut info fra rad med id $_GET['id']; 2. Mekk en form og la infoen du hentet ut fra 1. være value i input og textarea. 3. Kjør en mysql_query ala dette: mysql_query("UPDATE `tabell` SET `title` = '$title', `content` = '$content' WHERE `id` = $id "); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå