iMono Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 - Vet dere noen rare instrumenter Led Zeppelin brukte i sin 11 år lange karriere? - Vet dere om noen uortodoks instrumentbruk i Led Zeppelin i forhold til resten av bandene på 70-tallet. Jimmy Page brukte blant annet bue på gitar. Han var en av de første. I tillegg spilte han på en Theremin, et elektronisk instrument, på flere av de suggerende "transe"-sangene. F.eks. midtpartiet i Whole Lotta Love. Noen som vet flere eksempler på utradisjonell instrumentbruk i Led Zeppelin? Morten Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 - Vet dere noen rare instrumenter Led Zeppelin brukte i sin 11 år lange karriere?- Vet dere om noen uortodoks instrumentbruk i Led Zeppelin i forhold til resten av bandene på 70-tallet. Jimmy Page brukte blant annet bue på gitar. Han var en av de første. I tillegg spilte han på en Theremin, et elektronisk instrument, på flere av de suggerende "transe"-sangene. F.eks. midtpartiet i Whole Lotta Love. Noen som vet flere eksempler på utradisjonell instrumentbruk i Led Zeppelin? Morten 8123198[/snapback] Tja.. den 12-strengers Gibson'en er på mange måter kreditert Page. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ville blitt overrasket om de ikke brukte en mellotron på ett eller annet tidspunkt. Skjønt utradisjonelt var det vel ikke på den tiden.... Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Bonham spilte på telefonkataloger i en eller annen sang. Usikker på hvilken. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 @Tjalla; Den visste jeg om, men takk for at du minte meg på det. @;Tumbleweed; Det må jeg finne ut, @TheGnome; Haha. Det visste jeg ikke. Har du noen mulighet til å finne ut hvilken sang? Noen flere? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Søkte litt på det: Banjo (Gallow's Pole) Mandolin (The Battle of Evermore) Pedal steel guitar (Tangerine) Lenke til kommentar
Dorothy Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Bonham spilte på telefonkataloger i en eller annen sang. Usikker på hvilken. 8125210[/snapback] Og nevene. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Bonham spilte på telefonkataloger i en eller annen sang. Usikker på hvilken. 8125210[/snapback] Og nevene. 8130285[/snapback] Og med fire trommestikker i Four sticks. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Han brukte telefonkataloger i Ramble On. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Han brukte telefonkataloger i Ramble On. 8131128[/snapback] Haha. Jeg har alltid lurt hva de "flappe-flappe"-sekstendelene var for noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå