Fredrik- Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hva skiller de to utdanningene 'spill design' og 'spill programmering' ? Selvfølgelig vil det være en mer programmeringsbasert hverdag i spill programmering, men hva utgjør egentlig forskjellen? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Spill programering: Du kan C++, C# eller andre rellativt tunge programerings språk og du sitter å koder alt fra grafikk til spill metodikk til verktøy til databaser til ja...hva som helst. Spill design: Din jobb er å dytte bariærene for hva ett spill er. Du definerer hva spillet skal gjøre, inneholde og hva som er spill ellementet. Noen jobber bare med tekst og skriver beskrivelser, regler, metoder. Andre jobber med grafikk og tegner/bygger illustrasjoner og spill modeller og verdner. Ta feks Battlefield 2142... En spill designer vil si "Det skal være slik at når minigun dronen flyter over squad leader så skal den automatisk tracke fiender og skyte på dem" Da vil en programere si: "Ok, da må jeg definere fiender med en variabel som en drone søker opp, og jeg må legge en loop sekvens som sjekker alle bevegelige mål rundt for å venner eller fiender og så...osv" En spill designer setter premissene enten visuelt eller konseptuelt...og en programerer koder det. Det er de klare rollene..det er ikke nødvendigvis slik det er i en jobb situasjon. Ta feks han som utvikler doom..han er like mye en utvikler somm han er en designer da han setter premissene for hva spillet skal gjøre ved å utfordre teknologien. AKIRA Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Takk for en god forklaring :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå