Gå til innhold

Pc til LCD TV - Flimrer

Anbefalte innlegg

Heisann. Har et problem med tilkoblingen til flatskjermen min. Bruker da VGA kabel ifra PC til flatskjermen, og det meste funker. MEN, bildet er ikke akkurat perfekt. Det flimrer, ikke så veldig mye men nok til at det merkes godt. Alle fargene og sånt er bra, og det er ikke noe galt med tv'n eller kabelen. Testet det på en bærbar og der funket ting helt greit. Det er heller ikke koblingen inn til skjermkortet som gjør det, for jeg har testet begge inngangene. Har pc-skjermen koblet til en av dem, og den funker helt fint. Så det siste alternativet blir jo skjermkortet. Jeg har et Radeon 9800 Pro, og jeg har koblet det til tv før, og det forholdsvis problemfritt. Jeg har prøvd de fleste funksjoner på innstillinger og, men ingen hjelp.. Noen som har noen tips?

(Tv'n er en Samsung Le32R7 LCD TV)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem her idag da jeg koblet en pc jeg hadde bygget til min LCD TV. Gikk ann å se på den, men var flimrette. Det jeg gjorde var å gå inn på oppløsninga på skjermen, og justerte den i forhold til det som sto på maskinen

Så prøv det :thumbup:

Lenke til kommentar

*bømp*

Hvilket som helst tips hadde vært flott.

edit: Tror jeg har funnet en årsak til feilen. Jeg tror ikke det har noe med innstillingene på pc'n og gjøre. Flimmeren tror jeg kommer av en eller annen forstyrrelse inne i kabinettet. Jeg kan ikke se for meg en annen mulighet. Hva tror dere? Jeg har en nødløsning med den bærbare pc'n min, men det hadde jo vært greit og hatt tv'n koblet til "HQ"..

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...