Gå til innhold

Rødt! Nytt parti stiftet

Anbefalte innlegg

Og ikke overraskende mener jeg at mennesker ikke skal utnytte andres arbeidskraft til å profitere...

Hvorfor ikke? Hvis jeg bruker alle sparepengene mine og tar opp lån for å etablere bedrift, er det ikke greit hvis jeg betaler noen for å jobbe for meg? Og er det ikke riktig at jeg som har lagt alle mine egne penger på bordet for å få bedriften på beina tjener på dette?

Jeg kunne aldri gitt min bror lavere lønn enn meg selv dersom han løftet tønner hele dagen, og jeg satt og tok i mot bestillinger på tønner.

Hvorfor ikke? Er fysisk arbeid mer høyverdig enn hjernearbeid?

Jeg er så langt ute på venstresiden at jeg anser de fleste som mine brødre, i den forstand at jeg ikke vil profittere på noen andres arbeid.

8137607[/snapback]

Hva mener du med "profittere"? Mener du at en med dårlige evner og lav produktivitet skal få like mye som en med gode evner og høy produktivitet? Mener du at en som skaffer enorme inntekter til en bedrift skal tjene like mye som en som bare lager en liten del av det som gjør at bedriften tjener penger? Mener du at en med mye ansvar skal tjene like mye som en med lite ansvar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og ikke overraskende mener jeg at mennesker ikke skal utnytte andres arbeidskraft til å profitere...

Jeg kunne aldri gitt min bror lavere lønn enn meg selv dersom han løftet tønner hele dagen, og jeg satt og tok i mot bestillinger på tønner.

Jeg er så langt ute på venstresiden at jeg anser de fleste som mine brødre, i den forstand at jeg ikke vil profittere på noen andres arbeid.

8137607[/snapback]

Personlig ønsker jeg å profitere på andres arbeid, og at andre profiterer på mitt arbeid. Jeg kaller det samarbeid og det er en såkalt win-win situasjon.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...