voluz Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei! Min farfar hadde en Vauxhall Ventora/Victor 2000 stående. Tror det er en 69-modell eller noe. Bilen har kjørt bare(!) 5000 km eller noe, og stått i garasje hele tiden. Så er jo ekstremt velholdt. Noen som vet cirka hva en slik er verdt i dag? Har ikke akkurat noen bra bilder av den. De to lengst til venstre er tatt av bilen, mens det til høyre er bare et bilde jeg fant på nettet. Tror det er omtrent samme bil... Om ingen har peil her, hvem skal jeg spørre? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 71 Vauxhall Ventora II @ AutoDB. Antar det handler mye om hvor god stand bilen er i. Er den i finfin stand kan du sikkert finne kjøpere som gir opp mot 50000, eller ned mot 20000 om det er dårligere stand. Morsom bil, sjelden man ser gamle Vauxhaller i dag. I dag er Vauxhall og Opel akkurat det samme. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 71 Vauxhall Ventora II @ AutoDB. Antar det handler mye om hvor god stand bilen er i. Er den i finfin stand kan du sikkert finne kjøpere som gir opp mot 50000, eller ned mot 20000 om det er dårligere stand. Morsom bil, sjelden man ser gamle Vauxhaller i dag. I dag er Vauxhall og Opel akkurat det samme. 8123295[/snapback] Hm.. okei. Ja, skal jo være velholdt den vi har. Som sagt bare kjørt en 5000 km, og det er jo bare 5 ganger t/r Trondheim - Oslo - altså ingenting. At den hele tiden har stått i garasje hjelper vel også på... Var bare det å finne en kjøper da... Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det er stor forskjell på Victor og Ventura. Sistnevnte hadde 6 sylindre og masse (ift. den tiden) utstyr, mens Victor var folkebilen med toliters firesylindret motor. Jeg aner ikke hva de er verdt i Norge i dag. Det er trolig nesten ingen igjen, for det var ikke mange biler som rustet like mye som Vauxhall. Og girkassene var dårlige.. Jeg har hatt et Victor VX/4 90 (toppmodell Victor, 2,3 liter 4 syl.), en litt nyere modell (74) og litt annet karosseri enn den du har. Det var en nydelig bil å kjøre, men rusten tok den til slutt. Dersom du har en Ventura som er lite kjørt, og uten rust, vil jeg tro en entusiast vil gi svært mye for den. Jeg har ikke søkt etter det, men det fins sikkert en Vauxhallklubb i Norge eller Sverige. Prøv og spør der. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Interessant lesing... Får finne ut nærmere hvilken modell det er i morgen. Regner med instruksjonsboka ligger mer eller mindre urørt i dash'n. Fant den Vauxhall-klubben her. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Vask og poler bilen og sleng ut en haug av bilder og bevis for at den kun har gått 5000km, sjekk at driverse pkaninger osv ikke har råtna.. så legger du den ut med "bud mottas" Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hvis det er slik at bilen bare har gått 500 mil er jo dette et unikt tilfelle. Det bør gå an å få en god pris for en slik bil, men alt er jo avhengig av hva folk er villig til å gi, og det kan varierer. Sørg for å få annonsert bilen gjennom riktige kanaler hvis den skal selges. (Klubber i inn- og utland). Hvis bestefaren min hadde en 500-mils Vauxhall stående i garasjen ville jeg gjerne beholdt den :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Morsomt å se en ekte Vauxhall (som ikke er en Opel) igjen! Min første bil var en -74 Vauxhall VX 4/90, en sportsutgave av Victor (som nevnt over), som var på størrelse med Opel Rekord og Ford Granada. Den hadde skinnratt, turteller, oljetrykksmåler og voltmeter, og sølv/sorte sportsfelger med Pirelli-dekk originalt. Double wishbone forfjæring (ikke McP her, nei), og stiv bakaksel med spiralfjærer. Den hadde en relativt moderne 2.3 l med enkel overliggende kam med tannrem, og 2 forgassere. Når gasserne var tunet (de matet 2 sylindre hver), og alt ellers var i form, hadde den (såvidt jeg husker) 131 hk, og klarte 190 (ok, da litt nedoverbakke). Dette gjør den av de sprekeste bilene for denne tiden, ihvertfall i sin prisklassen. Den hadde også elektisk styrt "overdrive" i 3. og 4. gear, dette var en ekstra gearkasse bak hovedgearkassen, som via en liten bryter på toppen av gearspaken gjorde det mulig å få ca 1/2 trinn over i 3. og 4. gear. Bilens svakheter var rust, svak clutch, ofte kast i skivene foran, foringer i stabstag, oljelekkasjer. Gearkassen ble også fort slitt, man merket dette spesielt på sync for 2. gear. Ventora var komfort-modellen av Victor, med en 3.3 l GM-USA motor på 142 hk. Kjent for samme svakheter som Victor/VX, og til tillegg høyt bensinforbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå