Gå til innhold

Burde jeg ta noe ansvar i denne saken?(privat salg

Anbefalte innlegg

Solgte en netcom låst telefon til en i Oslo i dag. Pakken var ikke åpnet og et stort "segl" sa at denne er låst til netcom i 12 måneder .

dette stod i annonsen han leste:

Pga tull med en service så fikk jeg helt ny N73 i salgspakke i dag. Telefonen er ikke brukt og forseglingen er ikke åpnet.

Den er låst til netcom, men dette burde la seg ordne. Forseglingen som viser at den er låst er ikke brutt som sagt. Selges fordi jeg ikke ser behovet for den lengre.

Nå får jeg telefon fra han hvor han sier at telefonen er ubrukelig for han siden den er låst, og jeg sier at det ikke er mitt ansvar siden dette ble klart opplyst.

Forsåvidt fikk han den for 1850 helt ubrukt (jeg fikk den for 995 av lefdal pga rot hos dem, så for meg var det et fett).

Noen som har mening om saken?

jeg kan ikke se at jeg en gang skal bry meg med dette, for dette er ikke min feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gitt at annonsen inneholdt akkurat det du siterer så trenger du absolutt ikke å bry deg om han. Det er ikke din feil om han glemte å lese annonsen.

8122989[/snapback]

Den ligger enda hos idedata. Og pakken viste at den var låst, og han fikk den i hånden. Så jeg begynner å lure om denne gangen så skal jeg bare gi blanke. Han fikk dessuten en ekstremt god pris i mine øyne.

Lenke til kommentar
Pga tull med en service så fikk jeg helt ny N73 i salgspakke i dag. Telefonen er ikke brukt og forseglingen er ikke åpnet.

Den er låst til netcom, men dette burde la seg ordne. Forseglingen som viser at den er låst er ikke brutt som sagt. Selges fordi jeg ikke ser behovet for den lengre.

Den formuleringen kan gi deg problemer. Den gir hint/forhåpning om at du kan ordne låsen for vedkommende. Og dersom man lar tvilen komme deg til gode, og ikke tolker det som at du skal fikse det for kjøper, så gir den likevel inntrykk av at dette er en veldig lett prosess. I så tilfelle har kjøper grunn til å klage, men ikke nødvendigvis å heve kjøpe. Så du må nok ta på deg litt kritikk her. Neste gang så bør du droppe formuleringer utover rene faktaopplysninger, selv om de formuleringen "høres bra ut", så er det kilde til problemer.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Den formuleringen kan gi deg problemer. Den gir hint/forhåpning om at du kan ordne låsen for vedkommende. Og dersom man lar tvilen komme deg til gode, og ikke tolker det som at du skal fikse det for kjøper, så gir den likevel inntrykk av at dette er en veldig lett prosess. I så tilfelle har kjøper grunn til å klage, men ikke nødvendigvis å heve kjøpe. Så du må nok ta på deg litt kritikk her. Neste gang så bør du droppe formuleringer utover rene faktaopplysninger, selv om de formuleringen "høres bra ut", så er det kilde til problemer.

8123410[/snapback]

jeg makter ikke helt å se den tolkningen. Å låse den opp er enkelt det, ring netcom og de ordner det. Dessuten står det at det "burde", altså et mer nøytralt ord en kan eller "skal la".

Og om han ikke vet hva han kjøper, så blir det for dumt.

Lenke til kommentar

Eg og reagerte litt på den der, står jo at den er låst, men du gjer eit hint om at den lett kan låsast opp. Folk kan lese og oppfatte ein setning på mange måtar, det lettaste er å halde seg til fakta.

Kva har du sagt til han då? Ta ein telefon og fortell korleis han låser den opp så ordner det seg sikkert. Problemet er at han har ein telefon som er låst, kvifor gjere saken vansklegare enn nødvendig?

Lenke til kommentar
Eg og reagerte litt på den der, står jo at den er låst, men du gjer eit hint om at den lett kan låsast opp. Folk kan lese og oppfatte ein setning på mange måtar, det lettaste er å halde seg til fakta.

Kva har du sagt til han då? Ta ein telefon og fortell korleis han låser den opp så ordner det seg sikkert. Problemet er at han har ein telefon som er låst, kvifor gjere saken vansklegare enn nødvendig?

8123647[/snapback]

Har ikke sagt noe om det til han. Forklarte bare bakgrunnen for prisen. Utover det sa jeg ikke noe særlig om det emnet. regnet nærmest med at når det stod et stort segl på boksen "Denne er låst til netcom" så visste han hva han kjøpte.

Lenke til kommentar

8123647[/snapback]

Han skriver ikke at den kan låses opp, men at den burde la seg låse opp.

Forskjell på de to tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...