Christian86 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Solgte en netcom låst telefon til en i Oslo i dag. Pakken var ikke åpnet og et stort "segl" sa at denne er låst til netcom i 12 måneder . dette stod i annonsen han leste: Pga tull med en service så fikk jeg helt ny N73 i salgspakke i dag. Telefonen er ikke brukt og forseglingen er ikke åpnet.Den er låst til netcom, men dette burde la seg ordne. Forseglingen som viser at den er låst er ikke brutt som sagt. Selges fordi jeg ikke ser behovet for den lengre. Nå får jeg telefon fra han hvor han sier at telefonen er ubrukelig for han siden den er låst, og jeg sier at det ikke er mitt ansvar siden dette ble klart opplyst. Forsåvidt fikk han den for 1850 helt ubrukt (jeg fikk den for 995 av lefdal pga rot hos dem, så for meg var det et fett). Noen som har mening om saken? jeg kan ikke se at jeg en gang skal bry meg med dette, for dette er ikke min feil. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Gitt at annonsen inneholdt akkurat det du siterer så trenger du absolutt ikke å bry deg om han. Det er ikke din feil om han glemte å lese annonsen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Gitt at annonsen inneholdt akkurat det du siterer så trenger du absolutt ikke å bry deg om han. Det er ikke din feil om han glemte å lese annonsen. 8122989[/snapback] Den ligger enda hos idedata. Og pakken viste at den var låst, og han fikk den i hånden. Så jeg begynner å lure om denne gangen så skal jeg bare gi blanke. Han fikk dessuten en ekstremt god pris i mine øyne. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Sålenge du har opplyst i annonseteksten at den var låst + at et stort segl var der før han åpnet den er det ikke ditt problem. Leser han ikke hva han byr på er det ikke ditt problem. Referer til annonsen! Lenke til kommentar
wildcat Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Om han har fått opplyst av deg at den er låst til Netcom, så er ansvaret hans. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ser ikkje kva du har gjort feil her. Du kan ikkje kjøpe ein bruktbil og klage i etterkant på at den blå når bilen er besiktiga. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Enkelte mennesker klager på alt ! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Pga tull med en service så fikk jeg helt ny N73 i salgspakke i dag. Telefonen er ikke brukt og forseglingen er ikke åpnet.Den er låst til netcom, men dette burde la seg ordne. Forseglingen som viser at den er låst er ikke brutt som sagt. Selges fordi jeg ikke ser behovet for den lengre. Den formuleringen kan gi deg problemer. Den gir hint/forhåpning om at du kan ordne låsen for vedkommende. Og dersom man lar tvilen komme deg til gode, og ikke tolker det som at du skal fikse det for kjøper, så gir den likevel inntrykk av at dette er en veldig lett prosess. I så tilfelle har kjøper grunn til å klage, men ikke nødvendigvis å heve kjøpe. Så du må nok ta på deg litt kritikk her. Neste gang så bør du droppe formuleringer utover rene faktaopplysninger, selv om de formuleringen "høres bra ut", så er det kilde til problemer. Endret 10. mars 2007 av mad_arab Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det kan la seg ordne.. han kan ringe til NetCom og betale for den eller ta kontakt med andre som er villig til å åpne den. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Pga tull med en service så fikk jeg helt ny N73 i salgspakke i dag. Telefonen er ikke brukt og forseglingen er ikke åpnet.Den er låst til netcom, men dette burde la seg ordne. Forseglingen som viser at den er låst er ikke brutt som sagt. Selges fordi jeg ikke ser behovet for den lengre. Den formuleringen kan gi deg problemer. Den gir hint/forhåpning om at du kan ordne låsen for vedkommende. Og dersom man lar tvilen komme deg til gode, og ikke tolker det som at du skal fikse det for kjøper, så gir den likevel inntrykk av at dette er en veldig lett prosess. I så tilfelle har kjøper grunn til å klage, men ikke nødvendigvis å heve kjøpe. Så du må nok ta på deg litt kritikk her. Neste gang så bør du droppe formuleringer utover rene faktaopplysninger, selv om de formuleringen "høres bra ut", så er det kilde til problemer. 8123410[/snapback] jeg makter ikke helt å se den tolkningen. Å låse den opp er enkelt det, ring netcom og de ordner det. Dessuten står det at det "burde", altså et mer nøytralt ord en kan eller "skal la". Og om han ikke vet hva han kjøper, så blir det for dumt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Eg og reagerte litt på den der, står jo at den er låst, men du gjer eit hint om at den lett kan låsast opp. Folk kan lese og oppfatte ein setning på mange måtar, det lettaste er å halde seg til fakta. Kva har du sagt til han då? Ta ein telefon og fortell korleis han låser den opp så ordner det seg sikkert. Problemet er at han har ein telefon som er låst, kvifor gjere saken vansklegare enn nødvendig? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Eg og reagerte litt på den der, står jo at den er låst, men du gjer eit hint om at den lett kan låsast opp. Folk kan lese og oppfatte ein setning på mange måtar, det lettaste er å halde seg til fakta. Kva har du sagt til han då? Ta ein telefon og fortell korleis han låser den opp så ordner det seg sikkert. Problemet er at han har ein telefon som er låst, kvifor gjere saken vansklegare enn nødvendig? 8123647[/snapback] Har ikke sagt noe om det til han. Forklarte bare bakgrunnen for prisen. Utover det sa jeg ikke noe særlig om det emnet. regnet nærmest med at når det stod et stort segl på boksen "Denne er låst til netcom" så visste han hva han kjøpte. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Han kontakta jo deg og sa at den var ubrukelig, kvifor ikkje gje han eit svar på korleis det kan fiksast? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Han kontakta jo deg og sa at den var ubrukelig, kvifor ikkje gje han eit svar på korleis det kan fiksast? 8123683[/snapback] Leste spørsmålet ditt feil På telefon sa jeg at han kunne kontakte netcom. Men hakke hørt noe fra han på snart 2 timer. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Støtter deg her. Du har opplyst om det samt forseglingen forteller dette (med netcomlås). Han fikk en veldig god pris, og nå som han har brutt forseglingen taper du et lite salgsfortrinn om han skulle levert den tilbake til deg også... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Eg og reagerte litt på den der, står jo at den er låst, men du gjer eit hint om at den lett kan låsast opp. Folk kan lese og oppfatte ein setning på mange måtar, det lettaste er å halde seg til fakta. 8123647[/snapback] Han skriver ikke at den kan låses opp, men at den burde la seg låse opp. Forskjell på de to tingene. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Må ta kontakt med netcom for å få låst den opp. og koden derfra fås nok ikke gratis. men kunden burde nok i dette tilfelle skjønt hva han kjøpte, og undersøkt litt nærmere før han handlet. Synes ikke selger har opptrådt uansvarlig/uærlig. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Da har det gått snart 8 timer siden han fikk den, så til nå burde han ha sagt noe mer. Han har ikke gitt pip fra seg siden kl 18. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Be han fyren ta en tur innom http://www.unlockshop.no/index.php Tror Netcom tar 1000kr+ for å låse opp Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Etikk: Du har retten på din side og kan gi faen om du vil. Moral: Han har retten på sin side, og du bør absolutt ikke gi faen. Kjøttgale hyener, quote i vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå