Gå til innhold

Ikke tilgang på filer i windows XP

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter med en HP laptop med Windows XP home som jeg akkurat har formatert.. Før jeg formaterte la jeg alle bildene mine inn på D partisjonen der de fortsatt ligger.. Når jeg sjekker på selve harddisken er det i bruk ca 3gb av den. det er bildene.. men når jeg sjekker mappene så kommer det opp at mappene er 0kb og de har 0filer.. det ligger ikke noe annet enn bilder på denne partisjonen..

når jeg prøver å åpne en mappe får jeg ingen tilgang.. noen som har tips eller triks for å fikse dette? mener på jeg brukte ett program til å fikse noe lignende en gang for noen år siden.. men husker ikke hvilket programm dette var..

-edit-

D partisjonen er en egen fysisk harddisk..

-edit-

takk for alle svar!

mvh Marius

Endret av MrAce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en vanlig bruker på maskinen.. men når jeg prøver å logge på som administrator får jeg ikke logget på... la ikke inn noe passord når jeg kjørte recovery på maskina.. kan det være att hp sin recovery legger inn ett eget passord på maskinen?

Lenke til kommentar

Litt i tvil om hva og hvordan og hvor den D:\ ”egen disk” er å finne. Eksternt disk?

Uansett, den administrator som du ønsker å bruke, du skal vel klare å komme til kun via sikker modus i xp Home. Da skal du klare å entre sikkerhets innstillinger /eierskap på folder og filer.

Så du må bruker F8 tast. (er kanskje der du allerede er?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...