Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredåndsservice kommer med 100mbit i løpet av mars

Anbefalte innlegg

Noe skurrer for meg her:

sier den norske Bredbåndsfabrikkens markedsdirektør Jarl Øverby til ITavisen.no.

Et søk på Jarl Øverby i google viser at han er administrerende direktør for Inmeta ASA.

Inmeta har ingenting med (Bredbåndsfabrikken (RIP)) Hafslund/Bredbåndsservice å gjøre..

Mulig min research er litt dårlig her men..

8365792[/snapback]

Det er heller ikke noe som heter Bredbåndsfabrikken lenger, firmaet skiftet navn til Bredbåndsservice etter at Telenor kjøpte svenske Bredbandsbolaget, som Bredbåndsfabrikken var et datterselskap av, og solgte den norske delen til Hafslund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj, så ikke at nyheten var så gammel hehe.. Googlet 'bredbåndsfabrikken' og det treffet var et av de første.. Men på en annen side forundrer deg meg om de har endret praksis siden den gang :ermm:

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Throughput test results:

Source machine : ---

Destination machine : tptest.arrowhead.se (195.54.133.12)

Source machine : ---

Test started : 2007-04-17 23:08:00

Test ended : 2007-04-17 23:08:02

Send statistics

Send time : 00:00:01.434

Bytes sent : 16384000 (15.63 Mbyte)

Bits/second sent : 91403068 (91.40 Mbit/s)

Receive statistics

Receive time : 00:00:01.463

Bytes received : 15673813 (14.95 Mbyte)

Bits/second received : 85707794 (85.71 Mbit/s)

(Via en Gigabyte GN-BR01G)

Lenke til kommentar

C:\WINDOWS>ftp ftp.itavisen.no

Connected to ftp.itavisen.no.

220---------- Welcome to Pure-FTPd ----------

220-You are user number 57 of 200 allowed.

220-Local time is now 23:45. Server port: 21.

220-Only anonymous FTP is allowed here

220-IPv6 connections are also welcome on this server.

220 You will be disconnected after 3 minutes of inactivity.

User (ftp.itavisen.no:(none)): anonymous

230 Anonymous user logged in

ftp> bin

200 TYPE is now 8-bit binary

ftp> get AA28FullInstaller_FilePlanet.exe

200 PORT command successful

150-Connecting to port 5008

150 2620627.3 kbytes to download

226-File successfully transferred

226 259.436 seconds (measured here), 9.86 Mbytes per second

ftp: 2683522394 bytes received in 259,47Seconds 10342,36Kbytes/sec.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke noe som heter Bredbåndsfabrikken lenger, firmaet skiftet navn til Bredbåndsservice etter at Telenor kjøpte svenske Bredbandsbolaget, som Bredbåndsfabrikken var et datterselskap av, og solgte den norske delen til Hafslund.

Bare litt pirk.. Telenor ble pålagt av myndighetene å selge Bbf.

Det var så Hafslund som ikke for så lenge siden endret navnet til Bredbåndsservice, Bbse.

Lenke til kommentar

Interresant. Har en stund vurdert om det er verd kostnadene med å oppgradere fra 10 til 100mbit selv fra bbse.no. Men utfra det jeg leser her det kan virke som om de sliter med å levere nok hastighet på backbonet sitt, og har treg routing mot andre nett også. Har det blitt bedre i det siste, nå som de skal være ferdige med sin "omlegging an nett"?

Uansett er jeg i tvil om min gamle Dlink DI-604 (rev D) router vil klare route raskt nok også (og da vil jo det medføre enda mere kostnader, hvis jeg må skaffe meg en DIR-655 til 1300,-). Merker den begynner "hoste" allerede ved torrent trafikk over 500KByte/s.

Lenke til kommentar

Etter litt dns-problemer for en uke eller to siden, har jeg ikke hatt noen problemer med min 100mbit linje. Problemet har hittil vært min gamle 3Com-router som ikke klarer mer enn 35-40mbit.

Men jeg vil etter jobb i dag hente en Dlink 655-router på posten, så vi får se om det er hva som skal til :)

Lenke til kommentar
Etter litt dns-problemer for en uke eller to siden, har jeg ikke hatt noen problemer med min 100mbit linje. Problemet har hittil vært min gamle 3Com-router som ikke klarer mer enn 35-40mbit.

Men jeg vil etter jobb i dag hente en Dlink 655-router på posten, så vi får se om det er hva som skal til :)

8420281[/snapback]

Ikke glem å legg inn erfaringen med routeren her...

Sitter på gjerde og venter, for å se om jeg skal kjøpe denne selv.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært og hentet D-Link 655, og rett ut fra boksen en liten fil fra ftp.itavisen.no:

User (ftp.itavisen.no:(none)): guest

230 Anonymous user logged in

ftp> bin

200 TYPE is now 8-bit binary

ftp> get fearcombat_en_107.exe

200 PORT command successful

150-Connecting to port 62102

150 1851714.8 kbytes to download

226-File successfully transferred

226 184.169 seconds (measured here), 9.82 Mbytes per second

ftp: 1896155930 bytes received in 184,19Seconds 10294,29Kbytes/sec.

ftp>

Lenke til kommentar

En bra test av DGL-4300 her: http://smallnetbuilder.com/content/view/24726/96/

Figures 15 and 16 respectively show streaming throughput and data loss for a 24Mbps stream rate. I have to confess that I haven't run this same test on any of the products that are in the same routing throughput class, so I don't know if the 4300 is unique in this performance. Nevertheless, this streaming performance is excellent and should be a match for the faster broadband connections more commonly available outside the U.S.

I found the 4300's routing performance to be superb. Figure 14 shows essentially 100Mbps wire-speed performance

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Jeg klarer ~10mb/s med min DGL-4300 også, det er verre med upload (20-25mbit). Har du mulighet til å sjekke hvordan den takler det?

8422486[/snapback]

Jeg kan jo lage en ftp-konto hos meg for deg, og la deg laste ned en spill-demo feks? Det vil jo bli litt "juks" siden all trafikk skjer internt på BBSE-nettet, men får jo ihvertfall testet upload på routern...

Edit:

Lot en nabo hente ned fil fra meg nå, og han stoppet på 67-70mbit, både med og uten router.

Endret av Magnus Lie
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å bestille DIR-655 selv idag, på tide å faktisk få brukt linja man betaler for. Tror den skal klare hastigheten helt fint, benytter meg ikke noe særlig av torrent så er ikke så viktig for meg.

Magnus Lie: Hvor bestillte du routeren fra?

Endret av miracl
Lenke til kommentar
Jeg kommer til å bestille DIR-655 selv idag, på tide å faktisk få brukt linja man betaler for. Tror den skal klare hastigheten helt fint, benytter meg ikke noe særlig av torrent så er ikke så viktig for meg.

8423270[/snapback]

Jeg gav opp å vente på Komplett, så jeg bestillte fra MPX som sendte i går, og lå på postkontoret i dag tidlig (raskeste postsending jeg har opplevd hittil)

Lenke til kommentar

8423270[/snapback]

Jeg gav opp å vente på Komplett, så jeg bestillte fra MPX som sendte i går, og lå på postkontoret i dag tidlig (raskeste postsending jeg har opplevd hittil)

8424929[/snapback]

Dersom du åpner porter på DIR-655 og trykker "save", restarter routeren seg da?

Hvordan er web grensesnittet? (Din opplevelse av den..)

Kan man legge inn DDNS i routeren for no-ip.com?

Lenke til kommentar
Åssen fikk du bestillt den hos mpx? De har ikk dir-655 på lager, har fulgt med lenge hos alle webshoper, først idag noen begynnet å få inn.

8425490[/snapback]

Jeg hadde først en bestilling inne hos Komplett, men datoen forble ubekreftet i tillegg til at den forskjøv seg lengere og lengere ut i april. Så på søndag sjekket jeg gjennom alle webbutikkene og så at MPX hadde status bekreftet 17. april, så jeg sendte inn bestilling.

I løpet av tirsdag endret statusen seg til bekreftet 18. april (orderen lå med status "under arbeid" hele tiden), den ble sendt i går ettermiddag og lå på mitt postkontor i Oslo i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Dersom du åpner porter på DIR-655 og trykker "save", restarter routeren seg da?

Hvordan er web grensesnittet? (Din opplevelse av den..)

Kan man legge inn DDNS i routeren for no-ip.com?

8425509[/snapback]

Nei, routern krever ikke å restartes hvis du åpner/forwarder porter.

Webgrensesnittet er litt uvant for meg, siden jeg er vant med en gammel 3Com-router. Det er veldig mange flere instillinger man kan gjøre, men det ser jeg på som en fordel.

De DDNS-serverne som støttes er:

www.changeip.com

www.dyndns.org (custom)

www.dyndns.org (free)

www.dyndns.org (static)

www.easydns.com

www.eurodyndns.org

www.no-ip.com

www.ods.org

www.ovh.com

www.regfish.com

www.tzo.com

www.zoneedit.com

(Hva forskjellen mellom de tre dyndns.org'ene er aner jeg ikke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...