Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredåndsservice kommer med 100mbit i løpet av mars

Anbefalte innlegg

Det står melding på bbse.no: "Bredbåndsservice har noen driftsproblemer i nettet nå. Vi jobber for å løse problemene. Kommer tilbake med oppdatert informasjon straks vi vet mer."

Jeg for min del har fortsatt ikke fått oppgradert til 100mbit. Bestillingsskjemaet feiler fortsatt og de finner ikke ut av feilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når bredbånsfabrikken var leverandør, hadde jeg ikke problemer med internett en gang. Ikke en eneste gang i løpet av 2år.

Etter at Hafslund kjøpte opp fabrikken, har internett var ustabilt til tusen.

Som idag/nå. Irriterende.

Lenke til kommentar

Jepp,samme problem har jeg her, før hafslund kjøpte det opp så var det super stabilt i 2år. Nå er hastigheten veldig varierende, tar tid før sider kommer opp.

Dere burde sende dem en mail ang tjenestekvalitet, jeg gjorde det, blir ikke riktig å betale 790.- for noe som ikke fungerer optimalt.

Lenke til kommentar

Hør gutta sitter å klage over linjene sine da. Hoho.

Det er nå Telenor burde fått pepper for at dem har monopol på kobberet. Tenk utviklingen vi kunne hatt dersom det hadde vært fri konkurranse på bredbåndsmarkedet. Fiber ftw <3

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med hastigheten på linja. Kommer lett opp i ~10MB/s både inn og ut. Det som er verre er at mye av trafikken routes via Sverige. En tracert mot f.eks. www.uninett.no viser at jeg har tilsammen 12 hopp, hvorav 5 noder befinner seg innenfor söta brors grenser... Responstiden mot diverse adresser kunne nok vært forbedret dersom de fikk routet trafikken litt bedre.

Lenke til kommentar
Man får vel bare en ip, så man uansett ha en router/gateway.

Tror jeg må krype til korset og gå for d-link :(

Så blir en D-Link DIR-655 router, denne ser ut som den skal klare jobben, så vi får se.

8288557[/snapback]

Errr, sist jeg sjekket så fikk man opp til 5 IP adresser.... så det skal da ikke være noe problem.

Alternativt kan man vel sette opp en linux box og kjøre iptables og litt annet, eller bruke en av de ferdig-software løsningene for det.

Lenke til kommentar

Ser ut som om problemene er tilbake, det er en rekke domener det er umulig å få tak i. Jeg prøvde å bruke Telenors DNS-server i stedet, men det virket det ikke som om var mulig.

Godt å vite at "Bredbåndsservice har noen driftsproblemer i nettet nå. Vi jobber for å løse problemene. Kommer tilbake med oppdatert informasjon straks vi vet mer.". Det har vel stått der siden skjærtorsdag?

Og Jocke, det er jævla dyrt å betale 790,- i måneden for noe som ikke virker og derav klagingen. Som andre allerede har nevnt så har stabiliteten gått nedoverbakke siden Hafslund overtok driften..

Lenke til kommentar

Jeg bestilte over portalen i påsken. Sende en mail til kundeservice om når jeg kunne forvente at det var klart. Fikk mail tilbake at alt skulle være klart nå.

Får meget dårlige hastigheter. ligger i snitt 23-27 mbit ned og ca 15 mbit opp.

Har hatt 61 mbit ned uten switch og router.

Har hatt 46 mbit opp med switch å router.

Makser linjen mellom server som sitter på switch om brukes pcen som sitter på routeren.

Får samme hastigheter om jeg dropper switchen.

Har en Dlink DES-1005D switch og en Dlik DI-624 router.

Noen som har prøve å sende mail til [email protected] i kveld? Får bare feilmelding. Går fint å sende til andre.

Lenke til kommentar

Det er dårlig med lovord om BBSE sin nye tjeneste 100/100mbit ja.

Jeg gidder ikke betale 795kr/mnd for et produkt som stinker.

Da holder jeg meg til 10/10mbit.

Noen som vet om det er 12mnd binding på oppgraderingen?

På bbse.no står det 360 dager bindingstid.

Når jeg oppgraderte spurte jeg om jeg bandt meg for et år, noe som ble avbekreftet. Begynner å bli litt keen på å nedgradere linja mi..

Lenke til kommentar
Bredbåndsfabrikken overvåker visst kundene sine..

8365707[/snapback]

"Bredbandsbolagets system går i følge den svenske avisa ut på å fange opp unormalt høy trafikk. Når et slikt tilfelle oppdages, blir både mottageren og avsenderens IP-adresse brakt på det rene. Dersom de store datamengdene kommer fra fra et nettsted som er kjent for piratvare, kontaktes brukeren av IP-adressen i andre enden.

"

Overskrift og brødtekst gir inntrykk av at selve dataene overvåkes, men det er tydligvis tilfellet.

AtW

Lenke til kommentar
Hør gutta sitter å klage over linjene sine da. Hoho.

Det er nå Telenor burde fått pepper for at dem har monopol på kobberet. Tenk utviklingen vi kunne hatt dersom det hadde vært fri konkurranse på bredbåndsmarkedet. Fiber ftw <3

8331151[/snapback]

Det er vel ingen som hindrer noen i å legge ut fiber? Man må vel ha konsesjon for å bygge ut. Men det er nok ikke så problematisk å få, det finnes jo tross alt noen som allerede leverer tjenester via selvbygget fiber.

Poenget er uansett at vi vil neppe se noen stor nasjonal utbygging av fiber uten at

det er flere aktører på banen som deler kostnadene mellom seg, på samme måte som det digitale bakkenettet for fjernsyn der telenor, nrk og tv2 er sammen om å bygge ut.

Lenke til kommentar
"Bredbandsbolagets system går i følge den svenske avisa ut på å fange opp unormalt høy trafikk. Når et slikt tilfelle oppdages, blir både mottageren og avsenderens IP-adresse brakt på det rene. Dersom de store datamengdene kommer fra fra et nettsted som er kjent for piratvare, kontaktes brukeren av IP-adressen i andre enden.

"

Overskrift og brødtekst gir inntrykk av at selve dataene overvåkes, men det er tydligvis tilfellet.

AtW

8365731[/snapback]

Bredbåndsfabrikken gjør det samme i norge, men har ikke funnet grunn til å sende ut noen trusler enda.

Lenke til kommentar

Noe skurrer for meg her:

sier den norske Bredbåndsfabrikkens markedsdirektør Jarl Øverby til ITavisen.no.

Et søk på Jarl Øverby i google viser at han er administrerende direktør for Inmeta ASA.

Inmeta har ingenting med (Bredbåndsfabrikken (RIP)) Hafslund/Bredbåndsservice å gjøre..

Mulig min research er litt dårlig her men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...