MiRaCL Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Da funka bestillinga på portalen igjen, og det tok nøyaktig 5 minutter før linja var "oppgradert" . Får ikke på langt nær 100mbit, men det er mer enn 10mbit. Det svinger veldig på diverse speedometere. TPTest gir rundt 37mbit ned, ITAvisen viser 52mbit ned, 20mbit opp. Speedometeret på hw.no gir ca. 20mbit hver vei. 8284048[/snapback] Tptest gir meg ikke mere en 31mbit ned her. Itavisen gir 91mbit ned og 10mbit opp, speedometeret på hw.no ga meg 20mbit net og neste 60mbit opp. Oppgraderte nettopp over portalen og fikk ca 93/57 Mb/s med PCen koblet rett i veggen. Gjennom ruteren (topcom drit) får jeg bare 11-12 Mb/s hver vei. 8285488[/snapback] jon68: Oplever omtrent det samme her med kablen rett i pc'en, routeren her maxer ut på mellom 22-26mbit. Er litt morro dette, alle må invistere i noe bedre utstyr for å få utnyttet dette Store variasjoner hos alle sammen, så kansje de sliter litt enda hos bbse. Btw, noen andre her som får hostname på irc? eller bare ip? litt OT: Noen som vet hva som er best av ClarkConnect,m0n0wall,smoothwall, astaro security gateway ? Ble plutselig mange å velge mellom. ClarkConnect og Astaro virker de mest avanserte, og sammtidig de løsningene som har høyest systemkrav. Endret 1. april 2007 av miracl Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Hva skal du med routeren? Hvorfor ikke bare droppe hele greia? AtW Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Har 5 pc'er på nett her,så må ha et eller annet som kan dele nett. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Blir det bedre å bruke en ren switch til de kablede PCene, og å evt sette opp den trådløse ruteren som AP? Endret 1. april 2007 av jon67 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 1. april 2007 Forfatter Del Skrevet 1. april 2007 Man får vel bare en ip, så man uansett ha en router/gateway. Tror jeg må krype til korset og gå for d-link Så blir en D-Link DIR-655 router, denne ser ut som den skal klare jobben, så vi får se. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Man får vel bare en ip, så man uansett ha en router/gateway. Tror jeg må krype til korset og gå for d-link Så blir en D-Link DIR-655 router, denne ser ut som den skal klare jobben, så vi får se. 8288557[/snapback] Jeg vurderer å kjøpe denne selv. men nå venter jeg til du har testet den for å høre dine erfaringer så jeg slipper å kjøpe katta i sekken... Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Man får vel bare en ip, så man uansett ha en router/gateway. Tror jeg må krype til korset og gå for d-link Så blir en D-Link DIR-655 router, denne ser ut som den skal klare jobben, så vi får se. 8288557[/snapback] Hvabehager? mOnOwall, pfsense, ClarkConnect etc. er alle fullblods router/gateway m.m. Trenger ikke flere WAN adresser for å få til dette. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Det at dere ikke kan få statisk WAN IP er da bedrøvelig... Forbanna trist at det skal ta så lang tid å få igang IPV6 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 Sånn, da har jeg prøvd en mini-itx løsning med pfsense. Maxa ut på 62mbit, da klarte ikke cpu. Var et via epia CL6000E hk, 600mhz c3 cpu. Så da må jeg finne på noe annet igje :S Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg tror nok jeg skal prøve en DIR-655, men det ser ikke ut til at den er så lett å oppdrive. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Sånn, da har jeg prøvd en mini-itx løsning med pfsense. Maxa ut på 62mbit, da klarte ikke cpu. Var et via epia CL6000E hk, 600mhz c3 cpu. Så da må jeg finne på noe annet igje :S 8297098[/snapback] Hvordan testet du dette? Skuffende av VIA, selv om dette nesten er det svakeste ITX kortet deres... Ser det er mange i tråden som mener DIR-655 kan løse problemene med throughput som matcher WAN hastighet. Har dette blitt testet noe sted? Må ha gått glipp av den testen... Håper folk ikke lar seg blende av gigabit rj45 porter - det betyr nemmelig ikke at prosessoren nødvendigvis gir høy throughput. Fint for enheter som kommuniserer innad i LAN, men flyten gjennom routeren er en annen historie. For å si det rett ut - jeg kan rett og slett ikke begripe hvordan DIR-655 prosessoren kan klarer denne jobben Tipper på 200Mhz MIPS prosessor - i beste fall 300 (jeg gjentar - tipper). Men for all del - sikkert en fin router. Endret 3. april 2007 av netphreak Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Det eneste jeg har sett er tabellen her, men det er jo verdt et forsøk, den er jo ikke så hinsides dyr den routeren. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Sånn, da har jeg prøvd en mini-itx løsning med pfsense. Maxa ut på 62mbit, da klarte ikke cpu. Var et via epia CL6000E hk, 600mhz c3 cpu. Så da må jeg finne på noe annet igje :S 8297098[/snapback] Hvordan testet du dette? Skuffende av VIA, selv om dette nesten er det svakeste ITX kortet deres... Ser det er mange i tråden som mener DIR-655 kan løse problemene med throughput som matcher WAN hastighet. Har dette blitt testet noe sted? Må ha gått glipp av den testen... Håper folk ikke lar seg blende av gigabit rj45 porter - det betyr nemmelig ikke at prosessoren nødvendigvis gir høy throughput. Fint for enheter som kommuniserer innad i LAN, men flyten gjennom routeren er en annen historie. For å si det rett ut - jeg kan rett og slett ikke begripe hvordan DIR-655 prosessoren kan klarer denne jobben Tipper på 200Mhz MIPS prosessor - i beste fall 300 (jeg gjentar - tipper). Men for all del - sikkert en fin router. 8303210[/snapback] Hvorfor skal ikke DIR-655 klare det, når jeg oppnår 9-10MB/sek igjennom en gammel DI624 router? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hvorfor skal ikke DIR-655 klare det, når jeg oppnår 9-10MB/sek igjennom en gammel DI624 router? 8303757[/snapback] Fordi 600Mhz prosessoren til VIA ikke greide det. Men jeg tar forbehold om denne informasjonen til jeg vet hvordan miracl testet. Forøvrig har jeg lest et par steder på nettet at dir-655 skal klare drøye 100mbps begge veier samtidig nå... Men enten er dette feil, eller så tar miracle feil. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 DIR-655 imponerer på flere områder: http://www.smallnetbuilder.com/component/o...,189/chart,119/ Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Sånn, da har jeg prøvd en mini-itx løsning med pfsense. Maxa ut på 62mbit, da klarte ikke cpu. Var et via epia CL6000E hk, 600mhz c3 cpu. Så da må jeg finne på noe annet igje :S 8297098[/snapback] Hvordan testet du dette? Skuffende av VIA, selv om dette nesten er det svakeste ITX kortet deres... Ser det er mange i tråden som mener DIR-655 kan løse problemene med throughput som matcher WAN hastighet. Har dette blitt testet noe sted? Må ha gått glipp av den testen... Håper folk ikke lar seg blende av gigabit rj45 porter - det betyr nemmelig ikke at prosessoren nødvendigvis gir høy throughput. Fint for enheter som kommuniserer innad i LAN, men flyten gjennom routeren er en annen historie. For å si det rett ut - jeg kan rett og slett ikke begripe hvordan DIR-655 prosessoren kan klarer denne jobben Tipper på 200Mhz MIPS prosessor - i beste fall 300 (jeg gjentar - tipper). Men for all del - sikkert en fin router. 8303210[/snapback] Testet med Pfsense som er en avart av m0n0wall. m0n0wall fikk jeg ikke igang. Smoothwall starter ikke, Astaro ASL/ClarkConnect gadd jeg ikke engang å prøve da maskinvare kravene for disse 2 er rimlig høye. Testet mot itavisen speedometer og uio.no. 62mbit var kun mulig når informasjonen gikk en vei. orker ikke å tenke på resultatet f.eks ved bruk av torrent. Når nedhastigheten lå på 62mbit, så var cpu forbruk på mini-itx maskinen 100%. Kan jo seffølgelig gå med en annen software løsning, men så mye gidder ikke å strsse med det. DIR-655 resultatene er så som så, smallnetbuilder mener 286mbit. Snakket med d-link support og i følge den så lå hastigheten som de hadde klart å oppnå intert på tester hos dem rundt 120mbit. Men igjen, så lenge den klarer 100mbit så er alt bra. Det blir sikkert litt andre tall hvis man har hefftig torrent trafikk igjennom routeren. En 600mhz via c3 prossesor kan fint være svakere en f.eks prossesoren som sitter i d-link routeren. + D-link routeren er en embeddet platform, noe et mini-itx platform ikke er. Men åssen en DIR-624 klarer 9-10mb/sec forstår ikke jeg. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Noen andre som sliter med utrolig dårlig opplasnings hastighet etter at de fikk 100/100mbit? får aldri over 400Kb/sec når jeg sender ut til noen, dette gjelder via ftp,torrent,dcc o.s.v. Noen andre som opplever det samme? F.eks med 10mbit line ut, så klarte jeg å maxe linja ut her mot en 26mbit ngt kunde. Nå går den ikke over 400Kb/sec ut mot noen. Det er ikke routeren her som er problemet, har prøvd uten den og. Får litt blannede resultet mot forskjellige hastighetstester også. Må ringe bbse til uka, syns produktet faktisk har blitt dårlligere etter oppgraderingen. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg har ingen problemer med hverken upload eller download, bortsett fra noen dns-problemer som jeg mistenker min router har skyld i. Har uansett bestillt ny router. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Har sendt en mail til bbse nå, blir ikke rett å betale 790.- syns jeg nå produkt kvaliteten har gått ned. Problemet jeg opplever minner meg opp upload problemet som var når thepiratebay var hosta i sverige. Nå de ble steng ,så gikk hastigheten opp hos meg. Klarte 1500Kb/sec ut istad til en med bluecom linje ved å sende 8 filer via dcc, sendte jeg kun en så lå hastigheten på 250Kb/sec. Syns også hastigheter er utrolig ustabil, flukserer noe grusomt. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Skulle hatt et alternativ til feks. 50/50 til 500-650 kr i mnd. Slimjim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå