Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredåndsservice kommer med 100mbit i løpet av mars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt fornøyd med båndbredden etter oppgraderingen jeg i alle fall :-)

Fra itavisen får jeg ca 93mbit/sek download og ca 60mbit/sek upload (har hatt 68mbit/sek en gang). Nå er jo filen så liten på upload testen til itavisen at den kan gi noe misvisende resultater kanskje? Bruker bare 0,26 sek ca på testen. I tillegg tror jeg bbse driver med noe komprimering på uploaden. Vet ikke hvordan de har gjort dette teknisk, men det kan bety flere ting. Det kan bl.a medføre en liten overhead ved opprettelse av connection - dermed vil en liten testfil gi store utslag. Det kan også hende at vi ikke får noe særlig mer enn 60-70mbit/s i upload - må teste mer for å finne ut av dette...

Bruker også å laste ned fra MS av og til - de gutta har grei båndbredde :cool:

Brukte mellom 33 og 34 sek på å laste ned SP2 til Windows Server 2003 (372MB), noe som skulle bli ca 11.2MB/sek, eller ca 90mbit/sek.

post-11810-1175332372_thumb.jpg

post-11810-1175332390_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nice :D Må teste uploaden litt mer her, vet bbse hadde noen problemer med nettet her jeg bor i går, får håpe det blir fixet, upload mot andre isp'er er heller ikke noe å rope hurra for enda :S , har ikke passert 300Kb/sec enda mot ngt kunder. Så er noe tull med nettverket demmes.

Lenke til kommentar
Portalen er vel ikke oppe enda, så man må sende inn ny kontrakt til dem for å få oppgradert, jeg måtte ihvertfall det.

Ey,der var portalen oppe på bbse.no

8280063[/snapback]

Portalen kom opp i går/natt, og du skal ha et brev i postkassen med brukernavn og passord i dag.

Jeg bestillte oppgradering via portalen i dag, og det står (Min uthevelse på siste punkt):

Bestille eller endre tjenester

I kundeportalen kan du også bestille og endre tjenester, dette gjør du på følgende måte:

Start en nettleser (f.eks. Internet Explorer) og gå til www.bbse.no.

Logg på din konto med brukernavn og passord som du valgte da du opprettet kontoen.

Velg en leverandør og klikk på "Les mer og bestill".

Velg en tjeneste og klikk på "Les mer og bestill".

Velg om abonnementet skal starte direkte eller på en valgfri dato i framtiden.

Les avtalevilkårene for leverandøren du valgte gjennom å klikke på "Åpnes i et nytt vindu".

Sett kryss i ruten "Jeg har lest og godkjenner avtalen" og klikk på "Bestill".

Hvis ikke din nye tjeneste krever leveranse av ekstra utstyr, kan du nå restarte PCen og anvende din nye tjeneste

Har ikke fått noen oppgradering enda, og lurte derfor på om noen andre hadde fått oppgradert via portalen, eller om det fremdeles er en manuell jobb for Bredbåndsservice å gjøre, og hvis så er tilfelle kan jeg vel ikke regne med noe før i neste uke.

Lenke til kommentar

Jeg måtte vente en uke ihvertfall,men havnet midt oppi noen ny rutiner,så det er jo forståelig.Har fått det nå, men får ikke utnytta det ordentlig enda da jeg ikke har en router som klarer hastigheten. Blir vel til at jeg byggen mini-itx maskin med dual lan porter snart. Får håpe at dere slipper å vente en uke da, men burde gå igjennom automatisk. og må det gjøres manuelt, så har de vel folk som gjør dette idag, iom at folk har mulighet til å oppgradere selv.

Lenke til kommentar
Får bare en feilmelding på svensk når jeg prøver å oppgradere til 100 mbit.. :-(

8280085[/snapback]

Jupp, har samme problem selv....

8280158[/snapback]

Samme her! Buhu :'(

Er det sånn at hvis vi ikke får bestilt i dag så klarer de ikke å håndtere faktura og vi ikke får 100mbit før 1. mai, mon tro?

Lenke til kommentar
Får bare en feilmelding på svensk når jeg prøver å oppgradere til 100 mbit.. :-(

8280085[/snapback]

8280158[/snapback]

Er det sånn at hvis vi ikke får bestilt i dag så klarer de ikke å håndtere faktura og vi ikke får 100mbit før 1. mai, mon tro?

8280465[/snapback]

Beklager men dette virker som et useriøst selskap.. uansett tilbud og kundegruppe.. behandle kundene sine som kaste ball.. sier litt

Lenke til kommentar

8280085[/snapback]

8280158[/snapback]

8280465[/snapback]

Beklager men dette virker som et useriøst selskap.. uansett tilbud og kundegruppe.. behandle kundene sine som kaste ball.. sier litt

8281617[/snapback]

Nå skal det legges til her at vi har "presset" igjennom en oppgradering av linjene våre før de egentlig var klar til å levere dette. Jeg har merket på tonefallet de gangene jeg har ringt kundeservice, at det har vært litt: "Kan dere slutte å mase, dere får linjene oppgradert når vi er klare", holdning.

Jeg tror det er for tidlig å kritisere kundeservice ennå!

Jeg må virkelig si at den nye webmailen til bbse er sterkt forbedret! Jeg syntes den var helt nydelig. Mulighet for å endre utseende til outlook look-a-like var genialt.

Lenke til kommentar

Blir nok til at jeg invisterer i en mini-itx maskin og kjører den som router, sliter med dårlig download speed og upload speed her nå, vet ikke om det skyldes router eller linja.

Noen andre som sliter med dårlig upload?

Lenke til kommentar

Gjennom min 3Com-router (god og gammel) med speedometeret fra hardware.no:

Download: 33254 kbit/sec

Upload: 37760 kbit/sec

Direkte fra BBSE-kontakten:

Download: 17713 kbit/sec

Upload: 83680 kbit/sec

Jeg har forsøkt 5 ganger nå, men hver gang så stopper download-testen ca halvveis på testen fra hw.no. Noen andre som har det problemet? Før den stopper ligger download på samme prosent-load på nettverket i XP som upload har, så derfor regner jeg med at downloaden vil ligge på tilsvarende som upload, dvs 85ish mbit/sec.

Bruker jeg kun download-testen på hw.no, får jeg kun 30mbit cirka, men det regner jeg med er kun fordi testen er så utrolig kort siden det er veldig lite data som hentes ned.

Men, FC-6-i386-disc1.iso fra ftp.uio.no: 4013,98 kbytes/sec - er det uio.no som ikke har høyere upload? Noen annen god ftp-server med 100mbit upload (eller mer)?

Edit: Lastet ned noen servicepacks fra microsoft.com, og uten router fikk jeg full pupp (9.5-10 mbyte/sec), mens med min 3Com-router får jeg kun ca 4.3 mbyte/sec. Så en ny router eller en m0n0wall/ClarkConnect-box blir nok anskaffet ganske kjapt.

Endret av Magnus Lie
Lenke til kommentar

Da funka bestillinga på portalen igjen, og det tok nøyaktig 5 minutter før linja var "oppgradert" :).

Får ikke på langt nær 100mbit, men det er mer enn 10mbit. Det svinger veldig på diverse speedometere. TPTest gir rundt 37mbit ned, ITAvisen viser 52mbit ned, 20mbit opp. Speedometeret på hw.no gir ca. 20mbit hver vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...