Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredåndsservice kommer med 100mbit i løpet av mars

Anbefalte innlegg

Erikjo: Hva bruker du som router nå? Virker som den klarer hastigheten. bbse sa at vi heller ikke kunne regne med noe mere en 80mbit i begynnelsen, så stemmer jo med resultatet du får.

8258166[/snapback]

Bruker en gammel Dlink DI624 som er stabil som f... for mitt vedkommende. Dette er en jeg har fått i retur fra Dlink for lenge siden.

Sa bbse at vi ikke kunne regne med mer enn 80mbit i begynnelsen? Ok.. jaja. Om jeg laster ned med 8MB/s, 10MB/s eller 12MB/S spiller ingen stor rolle.. (Sorry til alle som følte seg berørt av den kommentaren) :p

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har hørt no mer / fått linja si oppgradert ennå? Har sendt inn skjema for bestilling av 100mbits for drøyt 2uker siden, men lite som har skjedd ennå.

8257304[/snapback]

erikjo var heldig, fikk oppgradet før de plutselig fikk nye rutiner. Så for oss andre, så blir det nå på fredag :D (min linje blir ihvertfall oppgradert da)

8258062[/snapback]

Ja, hva skjer? Det er fredag idag, sist jeg sjekket kalenderen.. :)

Lenke til kommentar

Har ringt 5 ganger idag, får håpe det har ordnet seg, fikk beskjed om at linja skulle være oppgradert,men at de hadde tekniske problemer. Så krysser fingra. Er jo på jobben så får ikke sjekket. Får se om 1time da.

Håper jeg slipper å ringe dem når jeg kommer hjem, begynner å bli små lei av å ringe dem hele tiden.

Lenke til kommentar
Har ringt 5 ganger idag, får håpe det har ordnet seg, fikk beskjed om at linja skulle være oppgradert,men at de hadde tekniske problemer. Så krysser fingra. Er jo på jobben så får ikke sjekket. Får se om 1time da.

Håper jeg slipper å ringe dem når jeg kommer hjem, begynner å bli små lei av å ringe dem hele tiden.

8274427[/snapback]

Trøst deg med at de sikkert begynner å bli smått lei deg også :)

AtW

Lenke til kommentar

Atw: vet :)

Men nå har jeg ihvertfall fått 100/100mbit, så er fornøyd. maxer vel ut et sted over 8000KB/sec her. Routeren min klarte vist ikke mere en 26mbit, så må finne på noe lurt der.

Eirkjo: har du opplevd at det går tregt idag, med tanke på at de har problemer.

Lenke til kommentar
Atw: vet :)

Routeren min klarte vist ikke mere en 26mbit, så må finne på noe lurt der.

8275184[/snapback]

Tja, sjekk ut monowall.org, eller pfsense.org - freebsd vil forvandle en PIII 650 til en super router, med passthrough i nærheten av hva standard PCI kan levere :) Men en gammel PC bruker mer strøm enn en standard router da...

Lenke til kommentar

Får ikke engang utnytta mer enn 6-7mbit ut av linja på 20mbit fra NGT jeg. Så tviler på at jeg skal bytte til noe større og bedre på en stund. Bort 5 minutter unna Porsgrunn/Skien sentrum, men likevel langt nok unna til å få kjappere internett. Irriterer meg.

Lenke til kommentar
Å utnytte max hastighet inn er ikke noe større problem, men 100mbit ut blir litt værre å få brukt opp.

8275478[/snapback]

Heh, det kommer jo an på brukeren det... Jeg for min del kan vel aldri få nok oppstrømshastighet. Men nedlasting driver jeg ikke så mye med. 20 mbps dekker mine behov til HDTV blir mer utbredt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...