eirikJO Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Erikjo: Hva bruker du som router nå? Virker som den klarer hastigheten. bbse sa at vi heller ikke kunne regne med noe mere en 80mbit i begynnelsen, så stemmer jo med resultatet du får. 8258166[/snapback] Bruker en gammel Dlink DI624 som er stabil som f... for mitt vedkommende. Dette er en jeg har fått i retur fra Dlink for lenge siden. Sa bbse at vi ikke kunne regne med mer enn 80mbit i begynnelsen? Ok.. jaja. Om jeg laster ned med 8MB/s, 10MB/s eller 12MB/S spiller ingen stor rolle.. (Sorry til alle som følte seg berørt av den kommentaren) Endret 28. mars 2007 av eirikjo Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Du må nesten få låne kontoen min på en av torrent-trackerne jeg er medlem av, og seede litt for meg. :!: Endret 28. mars 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Kan ikke fatte åssen den routeren klarer 8mb/sec, men ok, men hvordan er ståa hvis du har 8mb/sec begge veier? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg vet egentlig ikke. Jeg tror det funker greit, men er usikker. Jeg kan gjøre en test på det engang.. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Noen som har hørt no mer / fått linja si oppgradert ennå? Har sendt inn skjema for bestilling av 100mbits for drøyt 2uker siden, men lite som har skjedd ennå. 8257304[/snapback] erikjo var heldig, fikk oppgradet før de plutselig fikk nye rutiner. Så for oss andre, så blir det nå på fredag (min linje blir ihvertfall oppgradert da) 8258062[/snapback] Ja, hva skjer? Det er fredag idag, sist jeg sjekket kalenderen.. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Mista internett 00:03 inatt. Snakket med dem istad og det hadde skjedd en feil, så personen jeg snakket med måtte undersøke, så uvvist om jeg i det hele tatt får internett tilbake idag Lenke til kommentar
· Kebabkongen · Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Mistet nettet jeg også. Ble fikset igjen i dag etter et par telefoner. Portal for bestilling av 100 mbit skal komme opp i midten av april var dagens melding. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Har ringt 5 ganger idag, får håpe det har ordnet seg, fikk beskjed om at linja skulle være oppgradert,men at de hadde tekniske problemer. Så krysser fingra. Er jo på jobben så får ikke sjekket. Får se om 1time da. Håper jeg slipper å ringe dem når jeg kommer hjem, begynner å bli små lei av å ringe dem hele tiden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Har ringt 5 ganger idag, får håpe det har ordnet seg, fikk beskjed om at linja skulle være oppgradert,men at de hadde tekniske problemer. Så krysser fingra. Er jo på jobben så får ikke sjekket. Får se om 1time da. Håper jeg slipper å ringe dem når jeg kommer hjem, begynner å bli små lei av å ringe dem hele tiden. 8274427[/snapback] Trøst deg med at de sikkert begynner å bli smått lei deg også AtW Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Atw: vet Men nå har jeg ihvertfall fått 100/100mbit, så er fornøyd. maxer vel ut et sted over 8000KB/sec her. Routeren min klarte vist ikke mere en 26mbit, så må finne på noe lurt der. Eirkjo: har du opplevd at det går tregt idag, med tanke på at de har problemer. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Atw: vet Routeren min klarte vist ikke mere en 26mbit, så må finne på noe lurt der. 8275184[/snapback] Tja, sjekk ut monowall.org, eller pfsense.org - freebsd vil forvandle en PIII 650 til en super router, med passthrough i nærheten av hva standard PCI kan levere Men en gammel PC bruker mer strøm enn en standard router da... Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Blir nok en mini-itx maskin med m0nowall, smoothwall eller asl, men får se, får ta det etterhvert. Nå må det drikkes øl! Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Får ikke engang utnytta mer enn 6-7mbit ut av linja på 20mbit fra NGT jeg. Så tviler på at jeg skal bytte til noe større og bedre på en stund. Bort 5 minutter unna Porsgrunn/Skien sentrum, men likevel langt nok unna til å få kjappere internett. Irriterer meg. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Å utnytte max hastighet inn er ikke noe større problem, men 100mbit ut blir litt værre å få brukt opp. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Å utnytte max hastighet inn er ikke noe større problem, men 100mbit ut blir litt værre å få brukt opp. 8275478[/snapback] Heh, det kommer jo an på brukeren det... Jeg for min del kan vel aldri få nok oppstrømshastighet. Men nedlasting driver jeg ikke så mye med. 20 mbps dekker mine behov til HDTV blir mer utbredt. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Testa med speedometeret nå Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2007 Vet, men på speedometeret på hw.no så får jeg neste 60mbit ut, så vet ikke jeg :S Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Vet, men på speedometeret på hw.no så får jeg neste 60mbit ut, så vet ikke jeg :S 8277817[/snapback] www.itavisen.no som har litt for dårlig linjer kanskje? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 da ser det ut som www.bbse.no er oppe. Ikke så spennende side som jeg hadde håpet.. De skal tydeligvis tilby tvsendinger etterhvert, siden de har det listet opp som et valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå