Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredåndsservice kommer med 100mbit i løpet av mars

Anbefalte innlegg

Er 790.- det koster ja.

Og å bestille, man måtte tydelighvis få ny kontrakt fra dem på 100/100mbit, det får man av dem når man ringer,så fyller man den ut, fakser/sender den tilbake, så har man 100mbit etter noen dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er 790.- det koster ja.

Og å bestille, man måtte tydelighvis få ny kontrakt fra dem på 100/100mbit, det får man av dem når man ringer,så fyller man den ut, fakser/sender den tilbake, så har man 100mbit etter noen dager.

8204588[/snapback]

Jeg har også gjort akkurat dette, uten at jeg har fått en tilbakemelding ennå. Sendte dette inn forrige tirsdag.

Stor mulighet for 100mbit før helgen på meg også da :D

Ringer kundeservice imorgen kl 07.59....

Lenke til kommentar
Forsetter vel på mitt abb. håper jeg..... 10/10 fra bredbpåndsservice til 200,- kroner måneden (studentpris)

8205050[/snapback]

Hvordan har du fått studentpris? Er også student, men har ikke sett noen steder at det står noe om dette? Hadde vært fint med rabatt.. :)

Lenke til kommentar

Nei... står ikke på sidene. Bor på hybel som eies av OAS (Oslo og Akershus Studentsamskipsnad) som har mulighet for bredbåndstilknytting fra Bredbåndsfabrikken. Og jeg måtte ringe og høre om de hadde studenttilbud, noe de hadde. Så du er altså nødt å ringe for å høre... og sjekke om borettslaget ditt står på listen over de som kan få bredbånd derfra.

Lenke til kommentar
Bor i sameie tilknyttet Bredbåndsservice, men selvfølgelig har "vi" bestemt oss for å selge leiligheten og flytte akkurat nå som de oppgraderer til 100/100  :(  Får iallfall et greit salgsargument til prospektet...

8208756[/snapback]

Du må gi tilbakemelding om "argumentet" i prospektet om 100/100mbit linje ga noe uttelling! :)

Desverre skal jeg selv ikke bo på 45kvm resten av livet... hehe.

Lenke til kommentar
Nei... står ikke på sidene. Bor på hybel som eies av OAS (Oslo og Akershus Studentsamskipsnad) som har mulighet for bredbåndstilknytting fra Bredbåndsfabrikken. Og jeg måtte ringe og høre om de hadde studenttilbud, noe de hadde. Så du er altså nødt å ringe for å høre... og sjekke om borettslaget ditt står på listen over de som kan få bredbånd derfra.

8208662[/snapback]

Har hatt Bredbåndsservice i snart 4 år nå, så borettslaget mitt står nok på den lista.. ;)

Jeg får ringe og spørre. :)

Lenke til kommentar
Er 790.- det koster ja.

8204588[/snapback]

Ja? Har du fått 100 linje eller? :)

Lenke til kommentar

Kjedelig. Fikk tilbakemelding fra bbse nå. De har 7 dagers oppgraderings tid. Så de registrerte inn oppgradering på linja mi idag, men det tar 7 dager, så får 100/100mbit neste fredag. Ingen på kundesenteret der som hadde fått med det tydelighvis. Jaja, bare å vente da.

Lenke til kommentar
Min linje har blitt oppdatert! :D

Jeg har en Dlink DI624, som skal ha 100mbit wan. Noe jeg tviler på.. Fikk 2 mbit gjennomsnitt fra ftp.uio.no.

Da må jeg bestille ny router på mandag ihvertfall.... :)

8220320[/snapback]

Du kobler deg til med tråd?

Lenke til kommentar
Min linje har blitt oppdatert! :D

Jeg har en Dlink DI624, som skal ha 100mbit wan. Noe jeg tviler på.. Fikk 2 mbit gjennomsnitt fra ftp.uio.no.

Da må jeg bestille ny router på mandag ihvertfall.... :)

8220320[/snapback]

Du kobler deg til med tråd?

8220336[/snapback]

Ja.

Forsøkte å sette kabel direkte i pc'en. Ikke gjennom routeren. Fikk da samme resultat fra ftp.uio.no. lå på 2,2MB pr. sek.

Hvor andre steder kan jeg teste hastigheten fra?

Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig på at dere merker noe særlig forskjell på 10 mbit og 100 mbit med mindre dere laster ned fra flere raske kilder samtidig. Jeg har hatt 100mbit på jobb i mange år, men det er meget få servere som leverer 10mbit en gang.

Endret av Ducky1
Lenke til kommentar
Jeg tviler egentlig på at dere merker noe særlig forskjell på 10 mbit og 100 mbit med mindre dere laster ned fra flere raske kilder samtidig. Jeg har hatt 100mbit på jobb i mange år, men det er meget få servere som leverer 10mbit en gang.

8220462[/snapback]

Du kan jo bruke program som oppretter flere tilkoblinger til serveren (http jeg tenker på ja). Dessuten er det greit hvis du har en server som trenger mye upload-speed

Lenke til kommentar

Rotehuer som jobber hos bredbåndsservice. Ble jo oppringt i lunsjen idag og fikk beskjed om at det tok 7 dager, var litt opptat,så tenkte ikke så mye over det å sa jaok. Så etter at jeg leste at eirikjo hadde fått, så ringte jeg de ca 16:40. Fikk beskjed da at jeg egentlig kunne ha fått det idag, men han som kunne fixe det hadde gått hjem,så måtte vente til mandag. Spurte om grunnen til at det egentlig ble fortalt 7 dager når det kan ordne det med en gang. Var bare fordi det ikke skulle bli rot på faktura!, er det mulig sier jeg :( jaja, får vente til mandag da.

Btw, har googlet det jeg orker den siste uken og har funnet ut at ingen! router man får kjøpt under 2k idag klarer å route 100/100mbit, selv ikke den d-linken dere snakker om. Spiller ingen rolle om den har gigabit alle veier. Så jeg bygger en router maskin her, bruker et mini-itx hk, så blir det lite og lydløst. m0nowall fra Compact-Flash er fint ;)

Lenke til kommentar
Rotehuer som jobber hos bredbåndsservice. Ble jo oppringt i lunsjen idag og fikk beskjed om at det tok 7 dager, var litt opptat,så tenkte ikke så mye over det å sa jaok. Så etter at jeg leste at eirikjo hadde fått, så ringte jeg de ca 16:40. Fikk beskjed da at jeg egentlig kunne ha fått det idag, men han som kunne fixe det hadde gått hjem,så måtte vente til mandag. Spurte om grunnen til at det egentlig ble fortalt 7 dager når det kan ordne det med en gang. Var bare fordi det ikke skulle bli rot på faktura!, er det mulig sier jeg :(  jaja, får vente til mandag da.

Btw, har googlet det jeg orker den siste uken og har funnet ut at ingen! router man får kjøpt under 2k idag klarer å route 100/100mbit, selv ikke den d-linken dere snakker om. Spiller ingen rolle om den har gigabit alle veier. Så jeg bygger en router maskin her, bruker et mini-itx hk, så blir det lite og lydløst. m0nowall fra Compact-Flash er fint ;)

8221267[/snapback]

D-Link DIR-655 har jo blitt testet av Toms Hardware's nettverksavdeling og skal klare en throughput på 264 samtidig opp og ned. Hvor har du lest at det ikke stemmer?

Jeg har ikke den routeren, da.. Så jeg vet ikke mer enn det jeg har lest..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...