hallgeirl Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Hei, har et skoleprosjekt og skal stille noen spørsmål i klassen, men jeg spør her så jeg kan kanskje være forberedt. 1. Hva synes du om abort? 2. Synes du det er galt og ta abort? 3. Synes du det er galt og ta et menneskeliv? 4. Hvis en har blitt voldtatt, synes du det er rett til og drepe et barn ved og ta abort? 8122456[/snapback] 1. Det er helt greit så lenge barnet (eller fosteret) er i et tidlig stadium av utviklingen. Nå er ikke jeg noen EKSPERT på dette området, men det jeg kan si med rimelig stor sikkerhet er at et foster ikke har en godt nok utviklet hjerne til å faktisk være bevisst. Før dette skjer, vil det stort sett være en stor celleklump som ikke er et levende menneske (og dermed vil det å abortere dette fosteret, etter min mening, IKKE være drap eller moralsk galt på noen måte). 2. Jeg tror svaret mitt i punkt 1 svarte på dette punktet også. 3. Selvfølgelig synes jeg det er galt å ta et menneskeliv. Men jeg mener bestemt at et foster uten bevissthet IKKE er et menneskeliv, og det vil dermed ikke være et drap men heller en fjerning av en klump med celler (satt litt på spissen). 4. Punkt 1, 2, 3 gjelder selvfølgelig for de som har blitt voldtatt også. Disclaimer: Alt som er sagt i posten er mine, og bare mine meninger... Endret 7. april 2007 av ZiggWarth Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 1. Hva synes du om abort? Abort er et fint hvis man uheldigvis skulle bli gravid, og ikke ønsker barn. 2. Synes du det er galt og ta abort? Absolutt ikke. 3. Synes du det er galt og ta et menneskeliv? Drepe et menneske? Ja. Abort er alikevel ikke drap i mine øyne. 4. Hvis en har blitt voldtatt, synes du det er rett til og drepe et barn ved og ta abort? Det er ikke drap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå