FrilanserBob Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Driver og mekker meg et lite internt ordresystem med php/mysql. Målet er at jeg skal kunne ha styr på kunder, og legge inn ordre på dem. Men nå har jeg fått et lite ”problem”. Jeg skal prøve å forklare med noen punkter; - En ordre kan inneholde fra en til flere produkter/tjenester - En klient kan ha flere ordre pr. dag - Jeg må kunne tildele ordrenummer til orden, og da kan ikke hver linje med produkter bestilt ha eget ordrenummer. - Jeg vil at ordrenummeret skal starte på 1 000 000 Hvordan ville folket ha organisert databasen? Jeg har en klienttabell, som identifiserer klientene gjennom feltet klient_id. Likeså har jeg en produkttabell hvor produktene identifiserers gjennom produkt_id. Mitt problem er at jeg er veldig i tvil om hvordan jeg bør legge opp ordretabell(-ene) på en enklest mulig måte slik at jeg slipper å lage noen megastore spørringer og innvikla løsninger. Hvilke tabeller burde jeg legge opp for å få et bra ordresystem, og hvordan bør jeg strukturere disse med tanke på de punktene jeg skrev over? Å bruke systemer slik som joomla osv er ikke aktuelt, og dermed basta… Endret 10. mars 2007 av FrilanserBob Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 En tråd holder: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8123805 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg