Palme Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Noen flere som har fått problemer med oppdatering av: libgphoto2-2 (2.3.0-0ubuntu3~edgy1) to 2.3.0-0ubuntu3~edgy2 ? Etter oppdatering før idag får jeg: An error occurred in the io-library ('Could not claim the USB device'): Could not claim interface 0 (Operation not permitted). Make sure no other program or kernel module (such as sdc2xx, stv680, spca50x) is using the device and you have read/write access to the device. Denne har jeg enkelt forbigått med å: lsusb: Bus 005 Device 007: ID 04a9:30f4 Canon, Inc og ligger da inn: SYSFS{idVendor}=="04a9", SYSFS{idProduct}=="30f4", MODE="0660", GROUP="plugdev" i 45-libgphoto2.rules og restarter udev, (som har fungert før) men Ubuntu nekter å gi meg rettigheter til å åpne kameraet. Hvis jeg derimot gjør det på "gamlemåten" med gphoto2 --debug --get-all-files får jeg jo lastet inn bildene. Uansett, noen andre som merket noe til denne oppdateringen idag og har samme problem? Mitt kamera: Canon DIGITAL IXUS i Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Rapporter bug til ubuntu, si alvorlighetsgrad "regression". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå