VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei! Jeg skal ha to tekstbokser på siden min til en "undersøkelse" Og jeg vil at det som skrives inn i disse to boksene skal lagres i en .txt fil når en submit knapp trykkes. Er de noen som kan gi meg et slikt script ? (: Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Du har et form sa du? Da kan du sende info til denne filen: lagre.php: <? $content = $_POST['detduharkaltinputen']; $file = dinfil.txt if (!$fp = fopen($file, 'a')) { echo '<h2>Feil!</h2><p>Kan ikke åpne filen.</p>'; exit(); } // Skriver innholdet. if (fwrite($fp, $content) === FALSE) { echo '<h2>Feil!</h2><p>Kan ikke skrive til filen.</p>'; exit(); } echo '<h2>DET FUNKA!</h2><p>Det du skrev er skrevet til txt filen.</p>'; fclose($fp); ?> Endret 10. mars 2007 av Met_Fredrik Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) input.php: <html> <head> <title>Dette er en undersøkelse</title> </head> <body> <form action="lagre.php" method="POST"> <input type="text" name="text1"><br> <input type="text" name="text2"><br> <input type="Submit" value="Submit"> </form> </body> </html> Lær mer om HTML og php her... Endret 10. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 input.php: <html> <head> <title>Dette er en undersøkelse</title> </head> <body> <form action="lagre.php" method="POST"> <input type="text" name="text1"><br> <input type="text" name="text2"><br> <input type="Submit" value="Submit"> </form> </body> </html> Lær mer om HTML og php her... 8122401[/snapback] Tusen takk til begge dere:D Men jeg har en action="validate.php" hvis jeg vil ha lagre.php og, gjør jeg bare slik da? action="validate.php, lagre.php" Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Men jeg har en action="validate.php" hvis jeg vil ha lagre.php og, gjør jeg bare slik da? action="validate.php, lagre.php" 8122473[/snapback] Det som står i action er et filnavn, enten absolutt eller relativ referanse, heter parse-filen lagre.php skal det stå det der. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Nei, da dropper du "lagre.php" Det var egentlig bare et eksempel på en action... Edit: Unnskyld, postet på likt med CruellaDeVille Endret 10. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Nei, da dropper du "lagre.php" Det var egentlig bare et eksempel på en action... Edit: Unnskyld, postet på likt med CruellaDeVille 8122553[/snapback] men jeg må ha 2 actions, en som validerer og en som lagrer Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 men jeg må ha 2 actions, en som validerer og en som lagrer 8122573[/snapback] Hvorfor kan du ikke bare valdere og lagre i samme fil? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Du kan legge koden for validering og lagring i samme fil. Om koden ikke validerer, så kjører du ikke koden for lagring. Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Du kan legge koden for validering og lagring i samme fil.Om koden ikke validerer, så kjører du ikke koden for lagring. 8122668[/snapback] jeg får feil på denne linjen: if (!$fp = fopen($file, 'a')) { Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 jeg får feil på denne linjen: if (!$fp = fopen($file, 'a')) { 8122703[/snapback] Brukte du den koden slik den står over her (innlegg av met_fredrik) uten å endre på den? Hvis så vil jeg tippe at feilen din ligger et par linjer over, der du skriver $fil =dinfil.txt, skal være $fil = "dinfil.txt"; Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ok, jeg valgte den ene funksjonen i stedet. Men det står "DET funka...." Men ingenting ligger i txt filen? Ja, jeg har chmoddet den til 777. Hvordan? Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Du har et form sa du? Da kan du sende info til denne filen: lagre.php: <? $content = $_POST['detduharkaltinputen']; $file = dinfil.txt if (!$fp = fopen($file, 'a')) { echo '<h2>Feil!</h2><p>Kan ikke åpne filen.</p>'; exit(); } // Skriver innholdet. if (fwrite($fp, $content) === FALSE) { echo '<h2>Feil!</h2><p>Kan ikke skrive til filen.</p>'; exit(); } echo '<h2>DET FUNKA!</h2><p>Det du skrev er skrevet til txt filen.</p>'; fclose($fp); ?> 8122368[/snapback] Unnskyld, men hva er det du har skrevet der ['detduharkaltinputen'] hva er inputen? <? $content = $_POST['popup.php']; $file = "resultat.txt"; if (!$fp = fopen($file, 'a')) { echo '<h2>Feil!</h2><p>Kan ikke åpne filen.</p>'; exit(); } // Skriver innholdet. if (fwrite($fp, $content) === FALSE) { echo '<h2>Feil!</h2><p>Kan ikke skrive til filen.</p>'; exit(); } echo '<h2>Det funka..</h2><p></p>'; fclose($fp); ?> Det er hva jeg har nå Endret 11. mars 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 <form action="lagre.php" method="POST"> <input type="text" name="text1"><br> <input type="Submit" value="Submit"> </form> Hvis du har et form som det over da, så blir det som det her: $content = $_POST['text1']; Hvis du bare gjør om det her tenker jeg det funker;) Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) <form action="lagre.php" method="POST"> <input type="text" name="text1"><br> <input type="Submit" value="Submit"> </form> Hvis du har et form som det over da, så blir det som det her: $content = $_POST['text1']; Hvis du bare gjør om det her tenker jeg det funker;) 8128470[/snapback] Ok, har fått til alt, bortsett fra at det som er skrevet i de to tekstboksene havner på resultat.txt med ikke noe mellomrom, skulle gjerne hvert en ny linje der? Takk Endret 11. mars 2007 av VisualStudio Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Jeg svarer basert på denne inputformen: <html> <head> <title>Dette er en undersøkelse</title> </head> <body> <form action="lagre.php" method="POST"> <input type="text" name="text1"><br> <input type="text" name="text2"><br> <input type="Submit" value="Submit"> </form> </body> </html> Her regner jeg med at valideringen er gjennomkjørt, og at denne koden bare kjøres dersom du faktisk vil lagre dataene: PHP <?php $content = $_POST['text1']; $content = "n"; // Setter inn ny linje mellom tekstdataene $content = $_POST['text2']; $content = "n"; // Setter inn en ny linje ETTER tekstdataene, // slik at nye data kommer på ny linje. $file = "resultat.txt"; // Bytt ut a med w for å tømme filen // for data før du skriver til den $skrivemate = 'a'; if (!$fp = fopen($file, $skrivemate)) { echo '<h2>Feil!</h2><p>Kan ikke åpne filen.</p>'; exit(); } // Skriver innholdet. if (fwrite($fp, $content) === FALSE) { echo '<h2>Feil!</h2><p>Kan ikke skrive til filen.</p>'; exit(); } echo '<h2>Det funka..</h2><p></p>'; fclose($fp); ?> Endret 11. mars 2007 av Kagee Lenke til kommentar
VisualStudio Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Den skrev begge feltene, men uten ny linje:S Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Jeg bruker \n til å få ny linje i php, etter min erfaring skulle dette fungere.... Endret 11. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 prøv å bytte ut PHP <?php $content = "n"; ?> med PHP <?php $content = "nr"; ?> eller PHP <?php $content = "nn"; ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå