Gå til innhold

Får bare feilmeldinger når jeg prøver på å spille.

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake hadde jeg krasj på maskina mi og jeg måtte til slutt bytte harddisk og legge inn Windows XP home edition på nytt.

Hadde etter dette problemer med at jeg ikke fikk lyd på maskina. Dette fikk jeg hjelp til å løse her inne, det viste seg å være noen manglende drivere.

Nå har jeg fått et problem igjen, jeg får ikke spillt spill på maskinen min. Får bare opp feilmeldinger som f.eks "Videocard compatible with Direct X 8.0 or higher version not found." eller "Unable to find a Direct X 3D device to render to."

Hva kan dette være? Er det noen drivere som mangler her også?

Håper noen kan hjelpe da dette er ganske så frustrerende, på forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en tid tilbake hadde jeg krasj på maskina mi og jeg måtte til slutt bytte harddisk og legge inn Windows XP home edition på nytt.

Hadde etter dette problemer med at jeg ikke fikk lyd på maskina. Dette fikk jeg hjelp til å løse her inne, det viste seg å være noen manglende drivere.

Nå har jeg fått et problem igjen, jeg får ikke spillt spill på maskinen min. Får bare opp feilmeldinger som f.eks "Videocard compatible with Direct X 8.0 or higher version not found." eller "Unable to find a Direct X 3D device to render to."

Hva kan dette være? Er det noen drivere som mangler her også?

Håper noen kan hjelpe da dette er ganske så frustrerende, på forhånd takk. :)

8122162[/snapback]

Det står egentlig hva feilen er i selve feilmeldingen: "Videocard compatible with Direct X 8.0 or higher version not found." Dette kan tyde på at skjermkortet ditt er for gammelt, eller har for dårlig ytelse i forhold til de kravene akkurat det spillet krever. Forsøk med et enklere/eldre spill, eller skaff et nyere skjermkort.

Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg skal kunne spille dette spillet da jeg gjorde det fø maskina krasja.

Hvordan finner man ut hvilket skjermkort man har, og hvor laster du ned driveren til dette?

He he, ganske grønn ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Klistremerke på maskinen kanskje.

Se i enhetsbehandlingen: Høyreklikk på "Min datamaskin"-> egenskaper-> maskinvare->enhetsbehandling. Finn skjermdriveren. Ukjent? Skru opp maskinen og les på selve kortet f.eks.

Har du Nvidia? Last ned en fil som heter "Forceware" fra sidene til Nvidia. Inneholder drivere til de fleste skjermkort.

Last ned Direct-X 9.0. Google er fine ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...