Jan-E. Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det skjedde noe pussig i går. Plutselig ble nettet mye raskere, jeg har hatt 104-108 kbit ned, men nå ligger det på rett over 200 kbit på IT-avisen, og rett over 220 kbit her på Hardware. Skulle nesten tro at jeg plutselig har fått 3G dekning, men det er nok fortsatt Edge, og det er jo det som er det pussige for Edge skal jo ha maks 200 kbit, og i tillegg så bor jeg så langt unna senderen at jeg bruker utendørs antenne for å få signal, og signalstyrken ligger fortsatt på tre av fem mulige strek. Skjønner ingenting jeg. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Tja. Min EDGE (Telenor) ligger på runt 250-270 kbit jevnt over. Litt lavere i helgene. Og det leder meg til en mulig forklaring på hvorfor du får en hastighetsøkning. EDGE (og 3G for den saks skyld) er etter min erfaring veldig følsom for antall samtidige brukere i ett område. Hos meg synker hastigheten i helgene til rundt 170-200 kbit. Hvorfor? En bunsj med campere og hyttefolk inntar området. Og mange av disse bruker mobilt internett. Og da går hastigheten til alle ned.... dessverre... Mulig det er noe sånt som har skjedd hos deg. Men det kan jo også være andre ting hos netcom, kanskje de har forbedret dekningen i området? Eller økt kapasiteten på basestasjonen du får signalene fra. Vær glad til du :-) Det skjedde noe pussig i går. Plutselig ble nettet mye raskere, jeg har hatt 104-108 kbit ned, men nå ligger det på rett over 200 kbit på IT-avisen, og rett over 220 kbit her på Hardware. Skulle nesten tro at jeg plutselig har fått 3G dekning, men det er nok fortsatt Edge, og det er jo det som er det pussige for Edge skal jo ha maks 200 kbit, og i tillegg så bor jeg så langt unna senderen at jeg bruker utendørs antenne for å få signal, og signalstyrken ligger fortsatt på tre av fem mulige strek. Skjønner ingenting jeg. 8122157[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå