Gå til innhold

trenger litt hjelp på guitar hero

veluci

Anbefalte innlegg

nå er det slik at eg og noen venner har fått dilla på det der guitar hero spillet da...

har litt lyst og bli bedre enn dem da :!: og så lurer eg på:

er på medium.. de og er det, men lurer fælt på om det er noen spessielle teknikker for og bruke den sisste knappen.. sliter litt der... føler meg klar for hard siden eg klarer og få 5 stjerne på mesteparten av medium sangene

takker for alle svar :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øve øve øve. Den siste knappen bruker lillefingeren, og det er alltid den svakeste fingeren på hånda. Pianospillere bruker timer hver dag på å trene fingerstyrken, og spesiellt ring og lillefinger som er de svakeste. Det er ikke så lett å få de 2 til å lystre som de andre fingrene. Men med trening blir de fingrene like sterke som alle de andre etterhvert. Et par kompiser av meg duellerer alltid på hard med de værste låtene, og de får stort sett 80-90% complete hver gang.

Jeg har bare spilt en gang selv.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Når du sier den siste knappen.. er det den Blå eller den orange knappen?

Om du skal opp på hard, kan det være litt lurt å flytte alle fingrene ett hakk ned.. altså slik at du gar pekefingeren på gul, så videre nedover.. Slik startet jeg iallefall på hard.. :) (denne teknikken går vekk når det starter å gå fort..)

Men, som sagt er øvelse det alle viktigste.. Prøv deg også litt på hammer-ons og pull-ofs.. Men, det fungerer dårlig på Guitar Hero 1..

Lenke til kommentar

Som Bitex sa, å trene styrken i lillefingeren er essensielt. Har selv spilt piano og i begynnelsen var lillefingeren min utrolig svak og ga veldig etter nåpr jeg skulle trykke ned tangentene. Men etter mye øving er den blitt langt sterkere og jeg har nå fått mer kontroll over den.

Lenke til kommentar

Jeg spiller keyboard/synth, og lillefingeren min er (nesten) like sterk som de andre fingrene. Det hjelper både på skriving på tastatur og i spill som WoW, for jeg kan enkelt strekke lillefingrene lang bort fra de andre.

Men hvordan trene lille/ringfinger uten et klaviatur å spille på? Hm. Tangentene på et keyboard gir motstand. Men å bare sitte og tappe med lillefingern på bordet er en kjent øvelse, eller alternere mellom lille og ringfinger.

Det finnes selvsagt bøker med styrkeøvelser som er over 100 år gamle for pianister, men det er vel lite relevant for en Guitar Hero-spiller :) Det har forsvinnende lite med ekte gitarspilling å gjøre.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

det kan eg si meg fint enig i... merker det i hvertfall da når det kommer alle notene etter hverandre.... da må du på ett tidspunk flytte hånda, for da er det jo fra grønn til orange... ellers så er eg ikke noe flink til og bruke "pull offs, og hammer on" eller hva det nå heter... dette er etter hva eg har fått med meg et must... noen tips om øvelser?? sånne øvelser som gjør att eg faktisk kommer til og bruke de liksom

Lenke til kommentar

er det GH1 eller 2 du spiller?

er forskjell på HO/PO da og jeg ahr ikke skjønt meg på de i nr1 :p

i nr 2 så er det bare å trykke på knappene uten å bomme når de kommer å man trenger bare å strumme på den første.

ellers, den oransje knappen er ikke så vanskelig å nå. som alle sier så blir man flinkere med lillefingeren men det er viktig at man også lærer å flytte hele hånden et helt hakt til siden slik at oransj blir lik den blå knappen :p

Lenke til kommentar

det kan eg si meg fint enig i... merker det i hvertfall da når det kommer alle notene etter hverandre.... da må du på ett tidspunk flytte hånda, for da er det jo fra grønn til orange... ellers så er eg ikke noe flink til og bruke "pull offs, og hammer on" eller hva det nå heter... dette er etter hva eg har fått med meg et must... noen tips om øvelser?? sånne øvelser som gjør att eg faktisk kommer til og bruke de liksom

8143860[/snapback]

Det er bare å øve pulloffs og hammerons til man blir god, og generelt sett spille på en vanskelighetsgrad som føles et hakk for vanskelig ut. Du bommer en del i starten, men etterhvert lærer du å flytte hånden hurtig.

Lenke til kommentar

Jepp! :)

Forskjellen på HO og PO er at på HO så setter du fingre, mens du tar de av på PO.. Dårlig forklart.. men, uansett.. :p

Klarte å slette GH2 fila mi her om dagen.. så, nå driver jeg å prøver å komme dit jeg var.. :p (Psychobilly freakout.. skjønner ikke den.. :p) Samtidig som jeg driver å fikler litt med custom sanger da.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...