Svish Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 noen som har noen gode eksempler på det? jeg har enda ikke klart å finne ut hva den egentlig er til. hvordan kan jeg bruke den liksom? hva gjør den? noen kule eksempler? (dette er altså i css dersom noen lurte) Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 noen som har noen gode eksempler på det? jeg har enda ikke klart å finne ut hva den egentlig er til. hvordan kan jeg bruke den liksom? hva gjør den? noen kule eksempler? (dette er altså i css dersom noen lurte) 8121861[/snapback] Slik jeg har forstått bruk av inherit i css klarer jeg bare å beskrive med et eksempel. La oss si du har en div content som etterfølges av en h1 og en hel haug med p'er. På content har du margin:2em og padding 3px. Hvis du på h1 setter margin:inherit vil h1 få margin:2em og padding:3px sånn uten videre. Og endrer du content til å ha margin:200px så får jammen h1 margin 300px også. Litt magisk - og med forbehold om at jeg har misforstått hele konseptet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Så inherit gjør at elementet arver egenskapene til moderelementet/elementet før? PS: CruellaDeVille, ikke quote trådstarters post når du har første svar. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Runar: Det stemmer. Jeg kan huske å ha brukt det én gang, da jeg ville at lenker skulle ha samme tekstfarge som moderavsnittet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå