citronen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Har akkurat kjøpt et par nye alu-felger, og i den sammenheng har jeg tenkt å bytte ut de gamle, rustene boltene som sitter på. Hvor får jeg tak i noen nye som holder? (Er redd for at Biltema = Grøfta) Er dette noe som kan kjøpes på jernvaren? Hvis det er til noen nytte, kan jeg nevne at bilen det er snakk om er en Mondeo Haggbard Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Fekk du ikkje med boltar til felgane dine? Dekkleverandøren har nok boltar. Aluminium rustar ikkje med det første. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Hvorfor i alle svarte skulle jeg spørre hvis jeg fikk med bolter? Dekkbutikk er dyrt. Endret 14. mars 2007 av haggbard Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Mondeo hjulbolter er noe drit. virker som om gjengene er for trange eller noe. Bare kjøp noen muttere et sted. de detter ikke av! husk og få riktig kon! Hjulbolter er det som skal sitte med minst moment på hele bilen ut i fra skruer med samme diameter Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Litt OT. Hvor hardt skal man stramme hjulmutterne? Jeg klarte å sprenge gjengene på min gamle Peugeot 205 og vil ungå det på den nye gamle bilen min. Jeg strammet da med 60 cm latmansarm og hoppet på den. Hvis jeg bruker den latmansarmen holder det da og bare stramme de med håndkraft? Og hvordan er det hvis jeg bruker den som følger med bilen. Hvor hardt skal jeg presse da? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Husker ikke helt hvor mye det skal sitte. tar det bare på feelingen... En momentstav(til muttertrekker) drar til med 90-120 nm Dvs at du har en latmann på akkurat 1 meter og legger 9-12 kilo på enden av denne Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg strammet da med 60 cm latmansarm og hoppet på den. Det er smart. Enda bedre er det hvis du tar et 2 meter langt rør og trer innpå nøkkelen og hoppe på enden av denne. Må være sikker på at boltene sitter. Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Da blir jeg vel sikker på at jeg ødelegger de. Men på den positive siden så trenger jeg ikke å etterstramme de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå