hans A Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Er det noen som har erfaring med pioneer sin HiBit Legato Link Conversion. Dvs et system som gjør om CD ens 44khz16 bit -signal om til 24bit/96kHz hvor det tilføres overtoner som normalt er fjernet ved innspilling. Omtalt på denne linken http://www.lyd-bilde-elektro.com/gamle/0108292.htm Lenke til kommentar
micropop Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Ja det er forskjell på lyden med og uten legato link! MEN det krever også litt av resten av utstyret også.Nytter ikke med no "postordre høyttalere". Utrente ører vil nok ikke merke legato link effekten med mindre man kan sammenligne der og da med et annet anlegg uten legato link. Lyden blir fyldigere og det virker klarere og det kan også virke som kanalseparasjonen og stereoeffekten blir bedre. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Ja jeg er klar over at høytalerne har mye å si. Desverre har jeg dårlige høytalere. Pioneer har bra anlegg med untak av høytalerne. Men jeg har pioneer fra A til Å. Høytalerne mine er Pioneer CS-997 190W (DIN) Det er bra trøkk i dem, men kan ikke sammenlignes med HI-Fi høytalere. Lenke til kommentar
funky Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Har selv DV-545 versjonen av den spilleren, og har funnet ut at lyden (etter min mening) blir bedre UTEN å ha legato link saken på. Har forøvrig Pioneer VSX-D2011-S forsterker, Mission 705 høytalere og Monster kabler... Lenke til kommentar
micropop Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Det er mange (og delte) meninger om legato link. Jeg foreslår at du finner en butikk der du kan få teste det ut, så får du selv finne ut om du synes det er forskjell og om det er bedre med eller uten legato link. Det hele er å blir vel en smakssak og som vi alle vet: Smaken er som baken..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå