Gjest Slettet+1234 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Trenger litt hjelp med et kontakt-skjema jeg holder på å lage. Webhotellet skjemaet skal brukes på ligger hos Fastname, og der benytter jeg meg at http://formmail.fastname.no/ med tilhørende kode: <form name="Melding" action="http://formmail.fastname.no" method="get"> <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dittdomene.no/dinkatalog/takkformeldingen.html"> <input type="hidden" name="env_report" value="REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT"> <input type="hidden" name="subject" value="Melding fra hjemmesiden"> <input type="hidden" name="recipient" value="[email protected]"> <!--Her kommer alle andre felter/annen informasjon du ønsker i skjemaet--> </form> Skjemaet er enkelt å lage, men ønsker at skjemaet skal kreve at visse felt (f.eks. navn, e-post, emne å melding) er utfyllt. Noen som har en required-kode på dette jeg kan benytte meg av? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hva med if empty? <?php $navn = mysql_real_escape_string($_POST['navn']); $e-post = mysql_real_escape_string($_POST['e-post']); $emne = mysql_real_escape_string($_POST['emne']); $melding = mysql_real_escape_string($_POST['melding]); if (empty($navn) || empty($e-post) || empty($emne) || empty($melding)) { echo 'Du fylte ikke ut alle feltene.'; die(''); } ?> Det skal fungere tror jeg Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Andy Pandy, hvorfor bruker du mysql_real_escape_string() på ting som ikke skal inn i en mysql database? MicroSaft: Har du tilgang tilå endre den formailer tingen? eller bare formen? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Å nei! Jeg tenkte ikke på det, hehe...har ikke hatt tilgang til mail funksjonen på en stund, så jeg er så vant med å skrive mysql_real_escape_string foran. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Andy Pandy, hvorfor bruker du mysql_real_escape_string() på ting som ikke skal inn i en mysql database? MicroSaft: Har du tilgang tilå endre den formailer tingen? eller bare formen? 8122204[/snapback] Har ikke tilgang til formmail.fastname.no... Det som er problemet Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvorfor benytter du deg av fastname sitt script, kan ikke du lage ditt eget? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvorfor benytter du deg av fastname sitt script, kan ikke du lage ditt eget? 8130436[/snapback] Vell.. har så og si ikke noe kunnskap med formmail-script, så tenkte kanskje det kunne vere den enkleste løsningen.. Men; skulle noen ha en enkel oppskrift på et godt formmail-script så tar jeg gjerne i mot linken Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvis du kan bruke PHP og mail funksjonen er slått på, kan du jo bruke den. Epleweb.com har et kontakt script i PHP som er lett å modifisere litt og sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå