Gå til innhold

Hva ønsker vi i HOME?

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

De fleste kommer nok til å bruke det til mest sosialt samvær, men de aller fleste ser vell også muligheten til endel andre ting å fordrive tid med.

Dette er jo promoterings-himmelen..

Liten tvil om det, noen områder blir sikkert veldig komersielle, andre litt mindre.

Personlig så håper jeg det blir litt mere spesialiserte nisjer, på butikkdelen..

Tenker f.eks at jeg kunne godt tenkt meg tilgang til butikker med skikkelig bredt utvalg av SACD, som PS3 støtter f.eks.

Slik at jeg kan handle musikk i høyest mulig kvalitet.

Uten å måtte lete gjennom hundrevis av vanlige CD'er.

Blir jo også litt spesielt med å kunne gå rundt i nettbutikker, og kunne snakke med andre kunder, eller evt. butikkpersonell.. :)

Og kanskje mange ville være intressert i UMD-filmer, siden de er så billig nå for tiden. :)

De fleste nettbutikker har bare 7-8 forskjellige titler inne omgangen.. :-/

Og det kan bli litt gambling når man handler.. :)

Blir også litt spennende med auksjonene..

Og hvordan spill-designerene designet spill-rommene, som de skal 'reklamere' for spillene... Tipper vi kommer til å se endel minispill, med smakebiter fra spillene..

Ser også for meg mange gimicker som kunne være kuule (ihvertfall i starten), f.eks. at i Lair-rommet, måtte du gjemme deg for flyvende drager, for hvis ikke swoopet de ned og plukket deg opp, for å flytte deg til andre steder i Lair-rommet... :-/

Eller i Resident Evil-rommet følger det zombier etter deg og om de får tak i deg så begynner de å bite i deg, eller lignende.. :p

Kanskje du får deg en hagle, og en av 10.000 zombier har en tilgode-lapp på gratis RE-spill.. :p

Kommer også til å bli intressant, med eventuelle møt-utviklerene chater, o.l. hvor de har enda en kanal til å møte kundene. :)

Eller kanskje dersom du kjøper SVR2008, så får du møte real-life wrestlerene i Smackdown vs. Raw-bakrommet som er tilgjengelig dersom du har spillet i PS3, og så kan du komme å snakke med dem der avogtil, synes at de har vært rimelig flink å promotere spillene på nett tidligere.

Blir sikkert lignende ting i Fifa og Madden-spillene.. :)

Blir artig å se hvor dette går.. :)

Mulighetene med Home er enorme..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg skjønner heller ikke helt hva Bear snakker om når at han synes at HOME ser vanskelig ut, alt ser ganske smertefritt ut for min del. Bear, kan du forklare litt nærmere hva som er vanskelig med home? Om ikke folk klarer Home så klarer de nok ikke å spille så veldig mange spill, da de fleste spill er vanskeligere enn dette.

Lenke til kommentar

Eneste jeg håper på er en måte å sette opp egne lobbyer hvor f.eks. kun norske kan være med. Hadde gjort mye for å eliminere masete amerikanske 12-åringer, og gjort det litt lettere å finne en grei gruppe mennesker å spille med. Dette er i hvertfall det største savnet jeg har fra Xbox Live.

Og jeg skjønner heller ikke hva som skal være vanskelig med Home, eller hva MS og Sony gjør så mye vanskeligere enn Nintendo - Wii-menyene er i hvertfall temmelig dårlige i mine øyne i forhold til menyene på 360.

Lenke til kommentar

Hehe, etter min erfaring så er ikke Wii sitt Mii opplegg så mye enklere enn dette virker som. Hvem som helst klarer vel å styre et menneske fram og tilbake i en virtuell verden? Når alle kanalene på Wii-menyen bli opptatt så kommer det til å bli ganske rotete.

Men, det der med den barnslige delen er jeg enig med Bear^. Men desverre tror jeg dette hadde blitt for useriøst om det ikke hadde blitt gjort så nærme realiteten som mulig sånn som nå.

Lenke til kommentar

Ettersom det ser ut som Fido humping på leggen fremdeles ikke er gått av moten her på forumet må jeg vel sitere meg selv litt.

Men hvorfor satse på en liten nisje når du kan satse på store grupper? Hvorfor ikke gjør det litt "banalt" for å trekke til seg massen, fremfor å pøse på med ting som kun NASA forskere skjønner seg av og knapt nok det.

I dag føler jeg at MS og Sony gjør ting 1000x vanskeligere enn det strengt tatt trenger å være, bare for å gjøre det "voksent". Her tror jeg de kan ha noe å lære av Nintendo når det kommer til grensesnittet, for det er gjort enkelt på Wii, enkelt nok til at folk skjønner det, men ikke dårlig. Hvorfor skal man gjøre det så vanskelig, er det bare fordi man kan?

Det var ikke ment som et svar av hva som er i Home, men til de ønskene som kom fra andre brukere. Jeg vet ikke hva som er i Home. Men jeg utalte meg om det folk ønsket, implementering av mange forskjellige ting som kan gjøre Home ufattelig mer komplisert enn det egentlig er. Derfor jeg sa hvorfor ikke gjøre det litt banalt slik at det er like enkelt for alle. Og derfor jeg dro inn Wii, som har et lett grensesnitt å skjønne selv for mor og far.

Hele poenget mitt var vel at Home's ønsker siktes inn på en liten nisje av folket. Det var hele poenget mitt.

Men jeg nevnte vel 3 bokstaver i teksten min som fikk folk til å se rødt, W, I og I. Irriterende at man ikke skal få nevne Nintendo sin konsoll som en sammenligning uten at folk er i strupen på deg med kniv og vilt blikk i øynene :hrm:

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Wii og onlinemultiplayer tjenester bør vel foreløpig ikke nevnes i samme setning. Spørs hvor enkelt Wii grensesnittet blir når de skal lage en fungerende online tjeneste.

8127185[/snapback]

Nå nevner jeg ikke det heller, men sammenligner grensesnittet ettersom det er lett fattelig i Wii.

Og Shopping kanalen er nå en online tjeneste til Wii som fungerer meget godt.

Lenke til kommentar
Wii og onlinemultiplayer tjenester bør vel foreløpig ikke nevnes i samme setning. Spørs hvor enkelt Wii grensesnittet blir når de skal lage en fungerende online tjeneste.

8127185[/snapback]

Wii og multiplayer nevnes faktisk ikke i noen av setningene til Bear så det eneste du gjør her er å trolle.

Lenke til kommentar

Er det slik at man må arbeide seg opp for å få et stort privat hus/leilighet? altså at man begynner nesten som i sims, og bare har råd til et skur, med de mest tragiske møblene?

Hva med penger, bruker man ekte penger som i derre habbo hotell greiene eller hva det heter, eller er det poeng man tjener på å spille spillene?

Lenke til kommentar
Er det slik at man må arbeide seg opp for å få et stort privat hus/leilighet? altså at man begynner nesten som i sims, og bare har råd til et skur, med de mest tragiske møblene?

Hva med penger, bruker man ekte penger som i derre habbo hotell greiene eller hva det heter, eller er det poeng man tjener på å spille spillene?

8127401[/snapback]

Du vil få ditt eget space ved start, men kan kjøpe større space med ekte penger etterhvert, om det er ønskelig.

Lenke til kommentar

Vel mitt ønske til home, er at det bruker så lite ressurser at det ikke tar evigheter å starte spill fra home, og når du går ut av spillet og tilbake til game lobbyen i home.

For hvis det blir tregt, så syntes jeg home funksjonen mister litt av meningen

Lenke til kommentar

Hvis man hele tiden maser om at andre troller? Troller man ikke selv da?

Bare lurer

Hilsen trill trall trollet

Nå vil vel muligheten til å gå inn i spill, laste ned trailers, demoer og liknende uansett bli mulig fra xmb, så de som har homeskrekk kan vel slippe unna om de vil.

Klarer de ikke manøvrere på ps3 sin xmb så tviler jeg på de klarer wii noe bedre. Kanskje bør de kjøpe en snes. Sett i kasetten, skru på. (det er om de skjønner at de må trykke start for å begynne spillet).

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Men hvorfor satse på en liten nisje når du kan satse på store grupper? Hvorfor ikke gjør det litt "banalt" for å trekke til seg massen, fremfor å pøse på med ting som kun NASA forskere skjønner seg av og knapt nok det.

I dag føler jeg at MS og Sony gjør ting 1000x vanskeligere enn det strengt tatt trenger å være, bare for å gjøre det "voksent". Her tror jeg de kan ha noe å lære av Nintendo når det kommer til grensesnittet, for det er gjort enkelt på Wii, enkelt nok til at folk skjønner det, men ikke dårlig. Hvorfor skal man gjøre det så vanskelig, er det bare fordi man kan?

8127065[/snapback]

Er det home du snakker om her egentlig?

Det var ikke ment som et svar av hva som er i Home, men til de ønskene som kom fra andre brukere. Jeg vet ikke hva som er i Home. Men jeg utalte meg om det folk ønsket, implementering av mange forskjellige ting som kan gjøre Home ufattelig mer komplisert enn det egentlig er. Derfor jeg sa hvorfor ikke gjøre det litt banalt slik at det er like enkelt for alle. Og derfor jeg dro inn Wii, som har et lett grensesnitt å skjønne selv for mor og far.

Hele poenget mitt var vel at Home's ønsker siktes inn på en liten nisje av folket. Det var hele poenget mitt.

8127065[/snapback]

Hvor i all verden får du det fra? Home passer jo alle aldre. Små singstar-fjortis-jenter som elsker sims og rom med rosa tapet og britney spears-plakater. I tillegg appellerer den til hardcore-gamere som kan møte andre likesinnede i nettopp sitt favoritt spills eget rom og diskutere til de blir grønne i hodet og glemmer hvilken årstid det er. Og så er det jo et ypperlig sted for en pedofil 60-åring og få napp. Jeg hadde tatt innlegget ditt litt mer seriøst om ikke 100 % av det var negativt (for meg, vet ikke hva du mente).

Ja, jeg har erfaring med at morfar og mormor og tante og søstra mi elsket å lage sin egen Mii og spille med den, men jeg har sikkert hørt 10-20 om hvor kult det hadde vært og kunne spille med de karakterene i The Sims. :p

Men jeg nevnte vel 3 bokstaver i teksten min som fikk folk til å se rødt, W, I og I. Irriterende at man ikke skal få nevne Nintendo sin konsoll som en sammenligning uten at folk er i strupen på deg med kniv og vilt blikk i øynene  :hrm:

8127065[/snapback]

Vi snakker om HOME her, et 3D online community. Når du drar inn Wii her i "Hva vi ønsker i HOME?" så blir det litt merkelig. For Wii har ikke noe skikkelig online-system enda, men jeg regner nesten med at Nintendo enten har noe på gang eller setter seg ned foran tegnebrettet og lager noe som danker ut både HOME og Xbox Live! (Ja, jeg overdriver)

Lenke til kommentar

En veldig kul ting ville vært om man kunne kjøpe nye scenarioer utenfor vinduene i leiligheten, feks hatt Resistance: Fall of Man, utenfor, altså sett ut som du hadde en leilighet i et rasert nabolag, eller motorstorm theme så leiliheten din er midt i den ørkenen de kjøerre rundt i,

Lenke til kommentar
En veldig kul ting ville vært om man kunne kjøpe nye scenarioer utenfor vinduene i leiligheten, feks hatt Resistance: Fall of Man, utenfor, altså sett ut som du hadde en leilighet i et rasert nabolag,  eller motorstorm theme så leiliheten din er midt i den ørkenen de kjøerre rundt i,

8129597[/snapback]

Du skal ikke se bortifra at dette skjer. I første omgang blir det småting som man kan putte inn i verden utenfor viduet, f.eks båt på ett vann osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...