Gå til innhold

Hva ønsker vi i HOME?

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Mulighetene er så og si ubegrenset i HOME, og derfor lurer jeg på hva andre her på forumet ønsker av funksjonalitet og tjenester.

Google kan få sin egen Lobby, med forskjellige rom delt opp i f.eks. Google Earth, Google Video search, Google image search, Google mail, og andre tjenester fra Google.

Store nettbutikker som Amazon.com/co.uk kan ha en online butikk i HOME, der man kan kjøpe spill, musikk og filmer. Her kan man se gjennom alt av filmer og få informasjon om produktene, samt previews, trailers av produktene. Noen kan være nedlastbart, men man kan også få produktet i posten.

Spill produsenter, f.eks. Konami, kan lage sin egen lobby der man finner informasjon om spillene deres, nyheter om nye spill, trailers og kanskje ett eget arcade rom der man kan spille noen av de gamle arcade spillene til konami.

Ser også positivt på muligheten får å gå inn i en begrenset HOME versjon på psp, og en enda mere begrenset HOME versjon på mobilen min. Morsomt å kunne sjekke HOME på mobilen får å se om man har fått meldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mm, liker HOME, håper bare GAMESPY holder seg unna, vil heller at Sony ordner sammarbeid med Yahoo's "All Seeing Eye" enn Gamespy,

ser for meg DJ stasjoner/discotek/radio/musikkvideo boder i HOME der du kan gå inn og streame musikk til og ha på feks fester.

Lenke til kommentar

Dette har vi vel på nettet i dag. Jeg stiller meg litt tvilende til hvor mange som er interessert i å måtte navigere i et 3d grensesnitt for å bruke de tjenestene istedet for å bruke en vanlig nettleser på en PC.

Håper de konsentrerer seg på å gjøre dette til en spillorientert tjeneste der vi enklere kan kommunisere med andre som spiller de samme spillene.

Lenke til kommentar

Men vil da påstå at det å gå i en virtuell amazon produkt med skjermer som streamer trailere etc etc etc og har hyllemetervis med blu-ray filmer og ps3 spill er mere spennende enn å gå inn på amazon.com på pc'en. Om du ser hva Nintendo gjør med sine WII channels, weather og news, så blir dette kanskje det samme, bare mye bedre. Men uansett så blir det nok 95 % fokus på spill og ting relatert til spill.

Lenke til kommentar
Men vil da påstå at det å gå i en virtuell amazon produkt med skjermer som streamer trailere etc etc etc og har hyllemetervis med blu-ray filmer og ps3 spill er mere spennende enn å gå inn på amazon.com på pc'en. Om du ser hva Nintendo gjør med sine WII channels, weather og news, så blir dette kanskje det samme, bare mye bedre. Men uansett så blir det nok 95 % fokus på spill og ting relatert til spill.

8121404[/snapback]

Mer spennende er det sikkert, men mange foretrekker at ting skal være enkelt, det er jo noe av grunnen til at folk handler på nett. Tror ikke det vil være like enkelt å vandre rundt i en 3d butikk og finne det du er ute etter som det å handle i en vanlig nettbutikk.

Lenke til kommentar
Sant nok, det er absolutt ikke for alle. Men det blir viktig for HOME og har noe som passer de fleste.

8121441[/snapback]

Det viktigste for meg er at det blir enkelt å navigere og at jeg ikke trenger å se alt mulig dill dall som jeg er totalt uinteressert i. Egne soner for populære spill, der jeg kan treffe andre skandinaviske spillere, er det jeg ser mest fram mot.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Sjansen for å få butikk-tjenester er vel litt lavere i europa enn japan/usa.

Nei, det sony bør tilby er noe unikt noe, som gjør at folk får lyst på å slå på konsollen istedet for pc'en. Men noe litt mer nyttig enn "Everybody votes".

Forhåpentligvis blir home litt raskere å koble opp mot enn det Wii-kanalene er.

Lenke til kommentar
Sant nok, det er absolutt ikke for alle. Men det blir viktig for HOME og har noe som passer de fleste.

8121441[/snapback]

Det viktigste for meg er at det blir enkelt å navigere og at jeg ikke trenger å se alt mulig dill dall som jeg er totalt uinteressert i. Egne soner for populære spill, der jeg kan treffe andre skandinaviske spillere, er det jeg ser mest fram mot.

8121463[/snapback]

Helt enig! Lobbyer dedikert til ett enkelt spill blir fett. Svære skjermer som vise resultater og rankings på veggene er selvfølgelig ett must :p

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om de har tenkt det slik, men Phil snakket om å traske inn div dører og så ha adgang til filmer og TvSerier.. Jeg håper isåfall de får div HD avtaler for oss som faktisk sitter på litt bånnbredde. Og da ha mulighet til å kjøre dette fullscreen, og ikke bare en "ingame"-skjerm

Lenke til kommentar
- En plass der man kan kjøpe musikk. (Har vel på en måte blitt foreslått før)

- Kino (Hadde vært kult om de store selskapene viste filmer der man kunne slippe inn og se filmen for en liten slant)

8122857[/snapback]

Dette er vel ikke noe som ikke kunne realiseres uten HOME. HOME gjør bare at man må traske rundt for å finne det man leter etter isteden for å velge "Film" fra en meny.

Men så lenge begge deler er mulig, kan folk gjerne gå rundt i en 3D verden for å gjøre menyvalg for min del.

Lenke til kommentar

Men hvorfor satse på en liten nisje når du kan satse på store grupper? Hvorfor ikke gjør det litt "banalt" for å trekke til seg massen, fremfor å pøse på med ting som kun NASA forskere skjønner seg av og knapt nok det.

I dag føler jeg at MS og Sony gjør ting 1000x vanskeligere enn det strengt tatt trenger å være, bare for å gjøre det "voksent". Her tror jeg de kan ha noe å lære av Nintendo når det kommer til grensesnittet, for det er gjort enkelt på Wii, enkelt nok til at folk skjønner det, men ikke dårlig. Hvorfor skal man gjøre det så vanskelig, er det bare fordi man kan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...