Gå til innhold

Pcen leser ikke discen til Supreme commander...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå gått til innkjøp av Supreme commander. Problemet er at jeg ikke får installert det. Dvd leseren klarer ikke å lese discen. Det er kopi nr 2 jeg prøver (samme butikk) og ingen endring.

Jeg har prøvd spillet på totalt 3 maskiner hvor alle har dvd rom. på 1 av 3 fungerte det, men ikke på pcen jeg må ha det på.

På hoved pcen (som jeg skal installere på) fungerer alle andre dvd rom baserte spill/ dvder.

Pcen jeg har er en XPS m1710 2 gb ram 2,16 ghz prosessor nvidia 7950 512 mb grafikk kort. Leseren som sitter i er RW/R.

Kjører i Vista.

Noen som vet hva som kan være galt. Mulig det er discen som har fått en feil i produksjonen?

Uansett så takker jeg for gode svar, og håper det løser seg :)

Andre

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell's PC'er er følsome på trykkte plater, så det kan hende du må ta en spansk en, du kan ringe XPS support (+47 815 35 043) og høre om de vil bytte spiller, men prøv først følgende saker:

Kjør Dells diagnoseprogram på CD/DVD spilleren:

Trykk F12 i oppstarten og velg "Boot to Utility Partition".

Om overstående ikke virker, ta frem "Drivers & utlilites/resource CD" og velg "Boot from CD/DVD" istedenfor. Velg deretter "32-bit diagnostics".

I diagnoseprogrammet Velg "Custom test" - > "CDROM/DVD". Trykk på (+) og velg cD/DVD spilleren du vil teste.

Klikk på (+) oo velg "Built In Self Test".

Trykk på "Run test" om den ikke starter av seg selv.

Skriv ned eventuelle feilkoder og beskjeder fra diagnoseprogrammet.

Hvis testen passerer uten feil. Legg inn en fabrikkstøpt datacd og kjør full test på denne. Med en CDRW-plate kan du også teste om cdrw-brenneren kan brenne til cd. Noter ned eventuelle feilkoder og beskjeder.

neste ting:

Sletting av upper / lower filters i Windows

Gjør følgende:

I Start-menyen:

Velg "Kjør"

Skriv inn: Regedit

Det er et pluss (+) tegn ved HKEY_LOCAL_MACHINE, klikk på denne

Det er et pluss (+) tegn ved System

Det er et pluss (+) tegn ved CurrentControlSet

Det er et pluss (+) tegn ved Control

Det er et pluss (+) tegn ved Class

Klikk på følgende verdi {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

I det høyre vinduet er det en verdi som heter UpperFilters, klikk på den

Trykk Delete knappen på tastaturet bare en gang slik at verdien forsvinner.

I det høyre vinduet er det en verdi som heter LowerFilters, klikk på den

Trykk Delete knappen på tastaturet bare en gang slik at verdine forsvinner.

Hold inne ALT knappen og trykk F4 knappen slik at Register vinduet forsvinner.

Start maskinen på nytt.

kan være XPS supporten sier at dette skyldes produsent feil fra de som lagde spillet, da kan du ringe dem som har gitt det ut i Norge (EA games?) og be om hjelp/tips

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd ut alt. Har også prøvd enda en cd fra ny butikk (dog samme kjede) og det uten hell. Jeg kjører diagnose programmet med spill dvden og meldingen jeg får er at jeg må sette inn en cd/dvd med innhold. Dvs den finner ikke noe på den. Jeg prøver med 2 andre dvd discer, begge spill, og det fungerer utmerket.

Skal kontakte Dell og prøve å bytte spiller på Mandag. Sånn jeg har forstått det er litt av garantien til XPS at en fra service avdelingen kan komme hjem til meg og bytte ut på stedet?

Veldig rar greie dette, da den heller ikke vil spille av på en ganske ny IBM, men fungerer utmerket på en gammel komplett laptop til 4999 kr . :hmm:

Forresten utrolig godt svar! Takk :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...