Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter opp i bios...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite problem med pcen:(

når jeg slår den på så kommer den inn i bios, det er en selvbygd pc, så det kommer opp er hva 4 linjer om hvilket skjermkort eg har, det er jo forsåvidt normalt, så kommer det opp merket på HK det og deretter så går den rett inn i bios, har prøvd å bytte harddisk men det hjalp ikke har og prøvd uten cd-rom og andre ram brikker, men det funker fortsatt ikke..

Har dere noen tips hva det kan være? Jeg har prøvd å resette bios men jeg er ikke helt sikker på hvordan det gjøres..

Men kan det være noe annet enn bios??

Vennligst hjelp meg! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk at ikke noe kortslutter hovedkortet (baksiden), reset samtlige tilkoblinger til hovedkortet (ta løs alle ledninger og kort og sett dem på plass)

prøv og start PC med bare essensielle ting.

strøm, minne, CPU, GPU

sjekk også at du har koblet på +5V om hovedkortet har en 4 pins firkant/molnex tilkobling eller en 6 pins kobling

Lenke til kommentar
Hei,

Har den fungert tidligere?

Har du byttet hovedkort uten å reinstallere OS?

-Thelle-

8120920[/snapback]

Hei hei,

Jepp den har fungert i snart 2 år no.

og har ikke byttet hk uten å reinstalere OS!

Har no prøvd å dra ut å inn alle kablene, men det funker fortsatt ikke..

Lenke til kommentar

Hei hei hei,

Hvis du ikke nylig har skrudd på maskina (tatt ut og inn deler/byttet hw) så kan det virke som at hovedkortet ditt er gåent. Fikk noen av de samme symtomene da mitt hk var på vei til de evige gigabyte marker.

Maskinen restatet seg, gikk rett i bios eller fungerte helt utmerket ettersom hvilket humør den var i.

Da byttet jeg hk og beholdt alt annet før jeg oppgraderte store deler av det resterende. Ikke hatt lignende problemer siden.

Mulig dette ikke er ditt tilfelle, men jeg tror hovedkortet ditt har takket for seg. Desverre.

-Thelle-

Lenke til kommentar
Nå er det jo slik at alle PCer starter i BIOS. Men du mener kanskje at du kommer inn i BIOS menyene, der du kommer hvis du trykker DEL tasten under oppstart?

Kansje er det tastauret som er feil. Prøv å starte uten tastatur.

8121107[/snapback]

Problem løst!:D det var tastaturet. takker for raske svar.

Lenke til kommentar

Høres ut som om det er feil med enten hovedkortet eller harddisken din. Prøv harddisken i en annen maskin om mulig. Ellers må du bytte hovedkort, det må tte jeg nå. Maskina mi hadde funket utmerket i over ett halvt år og her om dagen var det slutt. Slikt skjer irriterende, men du får byttet på fabrikasjonsfeil hos den du kjøpte det av. Sjekk også feilsøkingsguiden hos Komplett.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...