tharshan Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei har tenkt å kjøpe DENNE hdd bolkken og lurer på om den passar ilag med 3/8" ID-1/2" OD slange. Og fungerar bolkken bra nok? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Den funker med 3/8" ID. Om overfallsmutterne kommer over ytterdiameteren er jeg ikke sikker på. Du kan derimot bytte nipler til bedre. Om den funker bra nok, så er svaret nok "Ja!", men om det er vits er svaret "nei". Du vil strupe strømningen i systemet ganske bra med de tynne rørene i blokken, du vil ikke få nevneverdig lavere støy, og du vil få god nok kjøling ved bare å montere en nesten lydløs vifte foran disken(e). Det er ikke mange watt varme som produseres, så derfor heller ikke mye varme som må transporteres vekk. Skal du ha noe som demper støy, er en innbyggingsboks med vannkjøling heller veien å gå type Watercool Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Då droppa eg den planen med hdd blokk. Men den aguadrive på microplex.no, er den bra? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Bestilte heller chipsettblokk og vanntank. Var det lurare enn det opplegget med hddblokk? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 er ikke nødvendig å kjøle hdd med vann, men skal det selv for å slippe noen vifter og at den kassa diskene ligger i også er støydempet Åssen vanntank og chipsett kjøler kjøpte du da? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Kjøpte swiftech sin micro tank og MCW30.. Håpar at dte blir bra. Eg trir at det er den same tanken som du har. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 brukte den tanken før, men byttet over til aquatube. ikke pga den er dårlig eller noe, men syntes at å montere aquatube i toppen av kabinettet er ekstremt kult og at da kommer tanken i toppen, noe den gamle ikke gjorde, og hadde litt problemer med luft i CPU blokka siden ble øverste punktet i systemet. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Har du nokon bilde som du kunna posta av den nye tanken? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Har ikke montert toppen enda, men har montert tanken Som du ser så bruker jeg den som "fillport" siden den kun har 1/8" gjenger, noe som begrenser flow Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Hehe. Den første grunnen eg skiftar frå fillport til tank er at det er så vanskeleg å blande inn fargen i vatnet. Sitt gong strevde eg veldig mykje... Men sjølvsagt bilr det finare med tank Og denne gongen skal eg prøve meg på ein mini work logg Baronkanon@ Når eg ser at du har skreve eit innlegg, bruka eg å kome 10 cm nærmare skjermen, eg synest at innlegga diner er kjekke å lese, men det bruka å vere travelt å lese innlegga dine på grunn av mangel på avsnitt. Dersom du bruka det, blir innlegg dine dobbelt så bra MVH Tharshan T. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Aldri farg vannet før du heller det i systemet da? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Baronkanon@ Når eg ser at du har skreve eit innlegg, bruka eg å kome 10 cm nærmare skjermen, eg synest at innlegga diner er kjekke å lese, men det bruka å vere travelt å lese innlegga dine på grunn av mangel på avsnitt. Dersom du bruka det, blir innlegg dine dobbelt så bra MVH Tharshan T. 8147791[/snapback] Jeje, skaff briller Skriver stort sett mine innlegg i hui og hast grunnet mye annet å gjøre og jeg har gjerne mye å si Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Nå har eg montert alt og eg skal la det stå over i natt for å sjekke om det leke... Men eg må seie meg skuffa over monteringa til blokken. Den er seriøst dårleg. Det er jo berre to stenge, men dei sitter ikkje fast nok i blokken. Men men, Men det virka ganske godt. Temperaturen er høgare enn med stock kjølar, men grunnen er vel at vatnet blir varma opp av resten av systemet. For min del så er dte greit så lenge tempen ikkje stiger over 50 grader Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Blir chipset varmere med vannkjøling enn med stock kjøler? Da har du gjort noe galt! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå