Iris_L Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Vektorgrafikk er jo enkelt sagt grafikk som kan forstørres uten kvalitetstap og pixlete kanter. Når man lager vektorgrafikk, lagrer man det da på en spesiell måte? Man kan jo ikke lagre i jpeg, i og med at det er et pixelformat. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det finnes mange forskjellige vektorformat, og såvidt jeg vet er det ingen av de som kan forhåndsvises i Windows uten bruk av tredjepartsprogramvare. .ai .pdf .eps. .svg ...er noen av de Illustrator klarer å pumpe ut. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Du må og bruke programmer som kan tegne i vektor Ikke bare å lagre som en spesiell filtype. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Du må og bruke programmer som kan tegne i vektor Ikke bare å lagre som en spesiell filtype. 8123290[/snapback] Jepp, det er jeg fullstendig klar over Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Vet at du vet det (NWF^^) men slik at ingen tror at de lagrer som .ai og det ikke blir pixlete. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 .ai.pdf .eps. .svg ...er noen av de Illustrator klarer å pumpe ut. 8121030[/snapback] .AI formatet er vel berre "lagre" formatet til Illustrator? Om ein har ei fil i AI format kan ein vel opne ho og redigere ho? Eg synes iallefall PDF eignar seg til vektorformat. Kva synes dykk? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 .ai er vektor-arbeidsfiler for Illustrator, ja. Om jeg vil vise andre arbeidet, og det fortsatt skal være i vektor, er PDF tingen Da kan jo alle med pdf åpne og zoome som de vil, uten problemer. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Mhm Og PDF byrjar jo å bli eit annerkjent format. Iallefall om du driv ein del med data på skulen og i jobben.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå