Gå til innhold

Ny PC - P4 basert, Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp med å velge deler til den nye pcen min. Har vurdert frem og tilbake (Intel/AMD) og kommet frem til at et Intel-basert system er best, med tanke på overklokking osv.

Pcen skal stort sett brukes til spill. Det er der det er viktig at den yter sitt beste. Da trenger jeg anbefalinger angående HK CPU og RAM.. Og andre ting dere tror jeg kan ha bruk for å vite om før jeg bestemmer meg. Et fett kabinett hadde ikke gjort no :wink: Hvis du mener du kan anbefale meg noe, så må det være godt til overklokking, passe sammen med de andre komponentene og ytelse/pris er også litt vesentlig.

Jeg skal ikke ha det beste, men noe veldig nært opptil der :razz: For det beste har jeg rett og slett ikke råd til..

Her er mitt forslag:

Intel Pentium 4 2.533Ghz 533Mhz 512k Boxed

512 DDR-Minne, vet ikke hvem :smile:

Et ASUS Hovedkort, med støtte for 533Ghz sånn BUS.

Jeg har allerede mus/matte, lydkort, høyttalere, headset, hub, skjermkort (skal oppgradere det når GFFX kommer) og nettverkskort.

Jeg har også et økonomisk budsjett på dette, og vil helst ikke overstige 12000,-

Jeg takker veldig for ALLE svar på forhånd, setter utrolig pris på at noen tar seg tid :wink: TAKK!

- Fredrik *kos*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kjører jeg i lag med P4 2,536GHz

113267 Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533

- I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR333

113518 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

MSI har også gode HK med I845PE chipset.

Du må her vurdere hvor funksjonalitet du har behovc for. Spennvidden for pris på HK er mellom 900 og 1600 kroner.

Lar seg lett OC til 150 FSB som igjen gir 400Mhz hastighet på rammen samt 2,85Ghz på prosessor.

Fordelen med HK på PE chipset er at de har mulighrt for å låse AGP/PCI, noe som gjør det lettere å OC.

Har testet rammen med 2.2.2.5 settinger som også fungerte stabilt. KJører med boxed-vifta

Yoda

Lenke til kommentar

tusen takk for svar.. var kjekt å vite.. men har hørt folk har fått overklokket til 3,3 osv med denne cpu'en.. er det da med vannkjøling osv ?

Men 2,9 ghz må da sier å være bra det med org kjøling på cpu liksom.. Noen som hadde giddi å sette opp en komplett pc osv sånn at jeg får litt peil på det også? :razz: Vet det er mange flinke der ute som kan ta seg 5-10 min og sette sammen flott pc til meg :wink:

Jeg kan litt selv også, men liksom er kjedelig å kjøpe noe som der du får lite for pengene liksom..

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...