longbow Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei, jeg har et problem som jeg håpte dere kunne hjelpe meg med? Jeg har problemer med å få lastet opp ved bruk av torrentsprogram, og jeg bruker bitcomet til dette. har ikke så mye peiling på dette, og vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart det, men jeg prøver alikavel... jeg har nett fra nextgentel (flyttet fra los), og har en adsl router og en 3com trådløs router. har skrevet inn ipen min i tcp/ip innstillinger, og routeren har adresse 192.168.1.1 og jeg har 192.168.1.xxx... Jeg har nylig funnet ei side på nettet som jeg laster ned litt torrents fra, men problemet er at jeg ikke får lastet opp her... og her må man laste opp også.. Men problemet er at jeg ikke får gjort dette, på siden står det på oversikten over torrents jeg har at under "port" står det stengt! Er det noen innstillinger dere vet jeg må gjøre, eller kanskje ikke har gjort? Både i Bitcomet eller på 3com routeren min?? Håper dere kan hjelpe meg litt med dette.... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 du må først åpne en port i routeren din, så går du inn i Bitcomet og skriver hvilken port det skal bruke. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 beklager, det glemte jeg å skrive... Men har åpnet en port under firewall i routeren, skrevet inn min endelse på ipen, og skrevet inn port nr. 49153 og åpnet den. Så har jeg skrevet inn 49153 i bitcomet... hva kan feilen være? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) kan være du må skrive IP adresse i programmet (slikt som en må i DC++) sitter på jobb, får ikke sjekket instillingene jeg har hjemme... sjekk om du har åpnet både for UDP og TCP signaler. Endret 10. mars 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
longbow Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 har gitt tilgang til 49153 UDP og TCP i windows brannmur ( har ikke anna brannmur). I bitcomet er det lytteport som står, og ser ikke mulighet for å skrive inn ip. Men under fanen tilkobling står følgende: - Enable DHT network - Benytt NAT/brannmurkonfiguering ICS/ICF - Benytt mapping av UPnP-port -Fjern port på NAT/brannmur Er det noen av disse jeg skal hukke av, eller ha på? I innstilinger for 3com routeren, har jeg Dynamic IP adress, men har skrevet inn ipadressen min under tcp/ip, så får jo samme ip hver gang... MÅ jeg ha static ip? (for fikk feilmelding om at ip var i samme subnet som ipadressen min) Lenke til kommentar
longbow Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Nå har jeg endelig fått til å laste opp litt her... Så må bare høre om det er ting jeg kan endre på for å få enda litt bedre hastighet her? Har fulgt noen av disse "oppskriftene" på www.portforeward.com og har fått åpnet porten til bitcomet i routeren. på innstillinger under tilkobling er det kun de 2 første boksene som er det en hook med. har satt port trigger til 300 på UDP(støtter routeren min UDP) - er en 3com wrt54 router... Delay er satt til 2000. Noe dere ser her som kan endres for å få mere fart ut? Lenke til kommentar
longbow Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Noen som kan svare meg på hvorfor jeg feks får dette opp i uTorrent? Error! Port 13796 does not appear to be open. Hva er den sannsynlige feilen her, og noen som kan hjelpe meg med dette? - har åpnet den i routeren under firewall... Endret 13. mars 2007 av longbow Lenke til kommentar
longbow Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Ingen her som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå