Phrenetic Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Ja, som overskriften sier; Pc`n vil ikke boote når jeg klokker RAM-brikkene over 1000Mhz (1066Mhz skal være stock) Men ikke en gang dette vil den være med på... Ved 1:1 vil jeg jo aldri kunne nå 1066Mhz (eller mer) Jeg har prøvd andre "divider" men uten særlig hell. Ved 4:5 (tror jeg det var) så vil ikke pc`n boote what so ever. HK`et mitt burde jo så absolutt klare mere mener nå jeg... Noen som har noen bra forslag å komme med? Kan komme med bilder av bios litt senere i dag. -B- Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 prøvd og sette opp volten på minne? google litt på det annbafaler jeg, sikkert noen i den lille verden som har brukt samme hovedkort og minne Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 533 MHz skal være stock på prosessoren, så hvis du skal boote på over 1000 MHz håper jeg at du har skrudd ned multiplieren de to hakkene C2D tillater. Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 533 MHz skal være stock på prosessoren, så hvis du skal boote på over 1000 MHz håper jeg at du har skrudd ned multiplieren de to hakkene C2D tillater. 8120503[/snapback] Haha. Ja, hvorfor har jeg ikke tenkt på det... Men som sagt, jeg får RAM-en til å kjøre på 1000Mhz, med CPU på 3.2Ghz. Jeg har hatt cpu`en kjørende på 3,2Ghz siden jeg fikk den, og det har aldri vært noe problem... Men problemet er at jeg vil ha RAM`en til å kjøre raskere. Får dem jo som sagt ikke over 1000Mhz. 1050Mhz og Pc`n slutter å boote. Kan prøve å kjøre 1:1 533*6 (om dette vil funke) ?! Syntes ikke det høres helt bra ut, men... -B- Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Hvilken spenning? 8120957[/snapback] Kjører CPU på 1,25V/1,3V Ram på 2,1V Og Chipset på 1,5V Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Vel, Corsair garanterer ikke noe som helst på mindre enn 2,2 volt, så der er kanskje en plass å begynne. EDIT: De skal greit tåle 2,4 volt. Endret 10. mars 2007 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
isakm Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Har dominator brikker, jeg ogsp, bare 6400 da.... Lenke til kommentar
isakm Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 har dominator brikker jeg også, bare PC6400 da... Men uansett så må jeg ha brikkene på 2,325V for å holde de stabilt der. Når jeg kommer over 1050Mhz vil ikke brikkene mer, uansett om du presser 2,5V på de. kjører jeg alt på stock så setter jeg fortsatt brikkene til 2,1V. -isaksn- Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ja, hvis de ikke får relativt høy og stabil volt, så lever de rett og slett ikke opp til spesifikasjonene. I utgangspunktet litt skuffende, men hvis man først pøser ut masse ekstra penger på RAM, så har man gjerne et hovedkort som kan hanskes med brikkene også. Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ja, hvis de ikke får relativt høy og stabil volt, så lever de rett og slett ikke opp til spesifikasjonene. I utgangspunktet litt skuffende, men hvis man først pøser ut masse ekstra penger på RAM, så har man gjerne et hovedkort som kan hanskes med brikkene også. 8126004[/snapback] HK`et skal jo ikke ha noe som helst problem med å hanskes med disse brikkene, vel, sett bort ifra at HK`et ikke kan låse RAM-en på 1066Mhz (noe jeg trodde) Men utover det så tror jeg nok at det skal funke. Bare jeg som er litt redd for strøm -B- Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ja, hvis de ikke får relativt høy og stabil volt, så lever de rett og slett ikke opp til spesifikasjonene. I utgangspunktet litt skuffende, men hvis man først pøser ut masse ekstra penger på RAM, så har man gjerne et hovedkort som kan hanskes med brikkene også. 8126004[/snapback] HK`et skal jo ikke ha noe som helst problem med å hanskes med disse brikkene, vel, sett bort ifra at HK`et ikke kan låse RAM-en på 1066Mhz (noe jeg trodde) Men utover det så tror jeg nok at det skal funke. Bare jeg som er litt redd for strøm -B- 8126716[/snapback] Volten på 2,1-2,1 er ok, har du fikla med Command Rate? Ligger i minneinstillingene, du kan sette 1T,2T og AUTO som er det samme som 2T som regel. Prøv å sette 2T hvis det er mulig, det er som regel litt mer safe enn 1T. 1T = raskere 2T = litt saktere timing, men ofte nødvendig å sette 2T over en viss overklokk av minnet. Det varierer fra minne til minne. Kjører du derimot med fler enn 2 minnebrikker må command rate være satt til 2T, ellers vil pcn oftest ikke boote i det hele tatt Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Kjører corsair 8500 ikke dominator på 1150mzh. Test 24 timer memtest86+. Så 1200 skulle være mulig med dominator. Har 2,2v på minnet. Du kan jo se på my bios. Vet ikke hvor likt bios oppssettet er i fordhold til ABIT AW9D-MAX. Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Ja, hvis de ikke får relativt høy og stabil volt, så lever de rett og slett ikke opp til spesifikasjonene. I utgangspunktet litt skuffende, men hvis man først pøser ut masse ekstra penger på RAM, så har man gjerne et hovedkort som kan hanskes med brikkene også. 8126004[/snapback] HK`et skal jo ikke ha noe som helst problem med å hanskes med disse brikkene, vel, sett bort ifra at HK`et ikke kan låse RAM-en på 1066Mhz (noe jeg trodde) Men utover det så tror jeg nok at det skal funke. Bare jeg som er litt redd for strøm -B- 8126716[/snapback] Volten på 2,1-2,1 er ok, har du fikla med Command Rate? Ligger i minneinstillingene, du kan sette 1T,2T og AUTO som er det samme som 2T som regel. Prøv å sette 2T hvis det er mulig, det er som regel litt mer safe enn 1T. 1T = raskere 2T = litt saktere timing, men ofte nødvendig å sette 2T over en viss overklokk av minnet. Det varierer fra minne til minne. Kjører du derimot med fler enn 2 minnebrikker må command rate være satt til 2T, ellers vil pcn oftest ikke boote i det hele tatt 8133593[/snapback] Minneinnstillingene står på "Auto", og det er jo strengt tatt heller ikke snakk om å overklokke dem, sånn egentlig. For jeg får jo ikke pc`n til å boote på over 1000Mhz på RAM-en. Jeg kan prøve å få tatt et par bilder av BIOS om dere vil se på innstillingene. Om dere tror det vil hjelpe. Endret 12. mars 2007 av Phrenetic Lenke til kommentar
Lurifax85 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Vel, det kan jo også hende at minnekontrolleren i cpuen din ikke takler høyere frekvenser enn 1000 mhz, jeg sitter med en cpu med dårlig minnecontroller og ram som takler langt over dobbelt så mye som hastigheten jeg kjører på. Ekke altid cpuen takler minnehastigheter langt over det de er spesifisert for en mulighet til hvorfor du ikke får klokka brikkene dine høyere =) Ellers kan du prøve en bios update på hovedkortet ditt hvis det av en eller annen grunn er en gammel bios på kortet ditt. en mulighet er jo at du har satt feil instillninger på rammen din, noe som faktisk er sannsynlig hvis du ikke har klokket ram før =) håper dette hjalp litt =) lykke til Lenke til kommentar
TordO Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Kjører du linked eller unlinked? eller kan man bare kjøre det på NV680i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå