Gå til innhold

Wowglider - Moralsk riktig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ødelegger spillopplevelsen. Jeg og mange andre spiller stort sett for den. Konkret nok?

8245427[/snapback]

Kanskje du også skal ta det siste mad_arab skriver rett over til etterrettning...

Igjen er det meningsløst å skrive en mening uten å skrive hvorfor du har den.

Å bare skrive "Konkret nok?" betyr ikke at det er konkret...

Lenke til kommentar

Ja. Vi er misunnelige andre mennesker som kan bryte reglene for å tjene masse gull, mens vi må sitte som idioter dag ut og dag inn og aldri kommer til å komme i nærheten av mengder gull som botterne tjener.

Dersom jeg hadde hatt 4 boter til å farme saker og ting for meg, hadde jeg ikke hatt noe problem med å selge disse tingene for en slikk og ingenting, så lenge jeg tjente litt på det. Er jo ikke jeg som gjør jobben uansett. Derimot, de andre stakkarene som faktisk vil tjene litt ingame gull på å sitte foran PCen en hel dag får ikke solgt unna tingene sine like lett, dersom de skal "få noe igjen" for tiden de sitter.

Botterne ødelegger kanskje ikke WoW, men de gjør det relativt vanskeligere. Om det er 10 spillere på et queststed, er "normal prosedyre" å stikke og finne på noe annet en stund, deretter komme tilbake noen timer senere. Men botterne forsvinner aldri. De er der døgnet rundt. DERFOR kan det bli vanskeligere, men ikke nødvendigvis umulig å fullføre enkelte quests. Tar muligens bare dobbelt (eller 3 ganger) så lang tid. Spesielt vanskelig blir det når flere botter farmer samme spawn over en lengre tidsperiode.

Dessuten holder det med én forholdsvis grei PC. man får tak i premiumutgaver av glider som kan kjøre med minimert vindu, altså at man kan ha flere wow kjørende på samme maskin. Når man har wow minimert bruker det mye mindre resurser.

Så problemene wowglider bringer med seg;

1. Legale spillere kan ikke selge items for samme pris som tidligere, om de i det hele tatt får solgt det.

2. Det blir vanskeligere for legale spillere å få tak i enkelte items da det kan være bottern som farmer nettopp samme item.

3. Questspawns blir opptatt over en lengre periode, dersom man ikke vil sitte og vente på at et creature med droprate på 5% skal spawne.

Derimot er fordelene;

* Skinnere kan ha det "gøy" med å stjele fra botter, selv om det ikke har noe å si for botterne da de kjører døgnet rundt. Forleden dag løp jeg mellom 2 glidere, hjalp til med å drepe samt. at jeg fikk stjålet litt skinning.

* Lette honorpoints.

Lenke til kommentar
Ja. Vi er misunnelige andre mennesker som kan bryte reglene for å tjene masse gull, mens vi må sitte som idioter dag ut og dag inn og aldri kommer til å komme i nærheten av mengder gull som botterne tjener.

Dersom jeg hadde hatt 4 boter til å farme saker og ting for meg, hadde jeg ikke hatt noe problem med å selge disse tingene for en slikk og ingenting, så lenge jeg tjente litt på det. Er jo ikke jeg som gjør jobben uansett. Derimot, de andre stakkarene som faktisk vil tjene litt ingame gull på å sitte foran PCen en hel dag får ikke solgt unna tingene sine like lett, dersom de skal "få noe igjen" for tiden de sitter.

Botterne ødelegger kanskje ikke WoW, men de gjør det relativt vanskeligere. Om det er 10 spillere på et queststed, er "normal prosedyre" å stikke og finne på noe annet en stund, deretter komme tilbake noen timer senere. Men botterne forsvinner aldri. De er der døgnet rundt.  DERFOR kan det bli vanskeligere, men ikke nødvendigvis umulig å fullføre enkelte quests. Tar muligens bare dobbelt (eller 3 ganger) så lang tid. Spesielt vanskelig blir det når flere botter farmer samme spawn over en lengre tidsperiode.

Dessuten holder det med én forholdsvis grei PC. man får tak i premiumutgaver av glider som kan kjøre med minimert vindu, altså at man kan ha flere wow kjørende på samme maskin. Når man har wow minimert bruker det mye mindre resurser.

1. Legale spillere kan ikke selge items for samme pris som tidligere, om de i det hele tatt får solgt det.

2. Det blir vanskeligere for legale spillere å få tak i enkelte items da det kan være bottern som farmer nettopp samme item.

3. Questspawns blir opptatt over en lengre periode, dersom man ikke vil sitte og vente på at et creature med droprate på 5% skal spawne.

Derimot er fordelene;

* Skinnere kan ha det "gøy" med å stjele fra botter, selv om det ikke har noe å si for botterne da de kjører døgnet rundt. Forleden dag løp jeg mellom 2 glidere, hjalp til med å drepe samt. at jeg fikk stjålet litt skinning.

* Lette honorpoints.

8245590[/snapback]

Men min wowglider skinner og :)

Lenke til kommentar

Botterne ødelegger kanskje ikke WoW, men de gjør det relativt vanskeligere. Om det er 10 spillere på et queststed, er "normal prosedyre" å stikke og finne på noe annet en stund, deretter komme tilbake noen timer senere. Men botterne forsvinner aldri. De er der døgnet rundt.  DERFOR kan det bli vanskeligere, men ikke nødvendigvis umulig å fullføre enkelte quests. Tar muligens bare dobbelt (eller 3 ganger) så lang tid. Spesielt vanskelig blir det når flere botter farmer samme spawn over en lengre tidsperiode.

Derimot er fordelene;

* Lette honorpoints.

8245590[/snapback]

når du prøver og leke ironisk med hvor missunnelige dere er for at dere må sitte som idioter blablablabla. Så tror jeg faktisk på deg. Selvom du prøvde og skjule budskapet med irnoni så tror jeg du mente det. Ja bottere er overalt, de ødelegger sikkert for noe, men det gjør akkurat vi også..Gjør vi ikke? Aldri opplevd at folk har ødelagt for deg?

Det er ofte folk som camper en plass lenge for quests/drops/gold? eller er det bare bots?

Endret av Mazage
Lenke til kommentar
For å gjenta meg for tiende gang; Folk ødelegger ikke for meg 24 timer i døgnet. Dét gjør bottere.

8245700[/snapback]

De gjør det ja? Bottere ødelegger for deg fordi at de camper en questplass mye som du trenger så sårt f.eks? Hva om det ikke var bottere? ville du laget en egen whine thread som forteller om at folk grinder og at det ødelegger for deg? Det finnes faktisk en del folk som grinder masse for og selge ting billig, ikke bare bots.

Det er jo ganske vanlig det?

Noen har heller ikke peiling på AH, så de legger ut alt de selger billig. Veldig underpriset også. Tar jeg feil i det jeg sier nå?

Koselig diskutering i dag=) Nå tar jeg kvelden, og hper melkekartongen og dere andre er her i morgen for runde nr 2. For jeg er langt ifra ferdig.

Endret av Mazage
Lenke til kommentar
For å gjenta meg for tiende gang; Folk ødelegger ikke for meg 24 timer i døgnet. Dét gjør bottere.

8245700[/snapback]

De gjør det ja? Bottere ødelegger for deg fordi at de camper en questplass mye som du trenger så sårt f.eks? Hva om det ikke var bottere? ville du laget en egen whine thread som forteller om at folk grinder og at det ødelegger for deg? Det finnes faktisk en del folk som grinder masse for og selge ting billig, ikke bare bots.

Noen har heller ikke peiling på AH, så de legger ut alt de selger billig. Veldig underpriset også. Tar jeg feil i det jeg sier nå?

8245749[/snapback]

Men det er SVÆRT sjeldent at det er flere mennesker som camper en questplass 24 timer i døgnet. Derimot forekommer det SVÆRT OFTE at flere bottere camper questplasser 24 timer i døgnet.

Hvor stor er den delen mennesker som grinder masse for å selge veldig billig?

Folk som grinder spiller spillet like mye som jeg gjør. Det gjør derimot ikke botter.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

8245700[/snapback]

8245749[/snapback]

Men det er SVÆRT sjeldent at det er flere mennesker som camper en questplass 24 timer i døgnet. Derimot forekommer det SVÆRT OFTE at flere bottere camper questplasser 24 timer i døgnet.

8245766[/snapback]

Bevis? Bevis? og atter bevis?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Det er ikke noe vits å komme med bevis. Hver gang kverulerer du og vrangjør på det vi sier. Argumentene som overgår deg ignorerer du blankt. Du ba oss komme med forslag til hvorfor de ødelegger, vi gjør det, men du nekter å tenke over dem, så du finner noe annet å komme med.

Lenke til kommentar
Koselig diskutering i dag=) Nå tar jeg kvelden, og hper melkekartongen og dere andre er her i morgen for runde nr 2. For jeg er langt ifra ferdig.

8245749[/snapback]

Jeg tviler ikke. Jobben din er ikke akkurat vanskelig. Du bare svarer "Bevis?" eller "Hvorfor?" på alt som blir skrevet.

Faktisk kunne innsatsen din i denne tråden blitt gjort bedre av en bot.

Lenke til kommentar

Bots som kverker mobs som er involvert i en quest irriterer meg, hvorfor? De holder på, konstant. Det går ut over meg, hvorfor? Fordi jeg får det mye vanskeligere å få gjort questen. En hvilken som helst annen spiller kunne jeg enten blitt i gruppe med, eller han ville blitt ferdig og dratt. Å dra ett annet sted er å unngå problemet, men såvidt jeg har sett forsvinner de færreste problemer på den måten.

Om den farmer noe for å selge, enten billig på AH eller gold over nett påvirker meg indirekte. Jeg kan få det vanskeligere å selge mine varer, eller serveren kan få store inflasjons problemer.

De fleste smarte botter vil jeg anta ikke farmer quest mobs, både fordi det ville vært lite effektivt (virkelige spillere ville jo drept endel), men også ganske stor fare for å bli rapportert og bannet. Har jeg bevis for at de blir bannet? To kjente botter på Karazhan, loves og lovesd, la oss bare si at du ikke lengre kan ta /who loves 22 av døgnets 24 timer og få fram de to.

Og Mazage, siden du så pent ber om bevis for at ett menneske sover ca 8 timer i snitt hver dag, samt bruker tid på andre ting enn WoW. Se på deg selv og vennene dine (kanskje ikke sistnevnte angående sovingen, kan bli litt freaky). Og du vil se at ingen av de sitter på ett sted å dreper mobs 24/7, og selv når de spiller, vil jeg anta de ikke gjør dette.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Mange av disse farmerne er faktisk ikke botere, kinesiske farmere som spiller på skift døgnet rund, aldri svarer på whispers og er dumme som brød kan ofte antas for å være en bot. Var f.eks en i Azshara som grindet satyrer, var 99% sikker på at han bottet først og fremst fordi han spillte 24/7, for det andre er det et vanlig botested og han var usedvanlig du,, men etter en lang stund fant jeg ut at han var en vanlig spiller.

Og de som dere prater om som cleaner et helt sted, det er faktisk ikke slik vanlige bottere holder på. Dere kan tro hva dere vil, men både jeg og alle jeg kjenner som bruker bot grinder på tilsideliggende steder der vi verken forstyrrer eller forstyrres av noen. Jeg bruker ikke boten min til å farme penger, så jeg skaper neppe noen som helst manipulering av ah eller influsjon. De pengene jeg tjener går til mount, training og repairs. Dropsa jeg får selger jeg til vendor, utenom epics og blues. Så jeg kan konkludere med at jeg ikke påvirker økonomien på serveren når jeg boter.

Så ikke tro at alle botere er som de dere sikkert har sett i Deadwind pass, Azshara, Winterspring osv.

Og dere sier at boter tar over et sted 24/7, slik er det ihvertfall ikke i mitt tilfelle. Jeg bytter bottesteder flere ganger daglig og er heller ikke online hele tiden. Jeg spiller jo på mainen min og det er ganger jeg pleier å ta et par dagers pause fra bottinga.

Og si meg, hadde det hvert noe bedre om alle de gode grindeplassene hadde vært oversvømt av chinesee farmers som spilte manuelt? De ville fortsatt ha hvert der 24/7 og det ville vært like jævli for dere å grinde, selv om de gjør det på ærlig vis. De ville mest sansynelig vært enda mer effektive fordi et menneske spiller bedre en bot, så dere ville hatt det enda verre.

Og hvis dere er uenig i noe av det her, venligst svar konkret på en høflig måte. Vi er ikke noen mindreverdige mennesker selv om vi jukser i et dataspill.

Lenke til kommentar

Bruk av Wowglider er ikke moralsk riktig. Juksing er ikke moralsk riktig, hvordan i all verden kan man si noe sånt? Dette har med prioritering å gjøre og hvor mye tid man velger å legge i et spill.

Som et eksempel, ta meg. Jeg hadde i lang tid avskrevet swift flying mount, på grunn av den store kostnaden den medførte. Jeg valgte dog, etter å ha innsett hvor håpløst herb farming er på 60%, å sette av et par dager til intensiv farming for å få råd. Jeg klarte målet mitt, og mounten ble min. Alternativt kunne jeg anskaffet meg wowglider, og sett på TV istedenfor og fremdeles fått min swift flying mount. Ville dette vært rettferdig for alle de som la arbeid i å skaffe mounten sin? Selvsagt ikke.

Det som er hovedproblemet med bots, er at det påvirker serverøkonomien. Husk på at dette ikke er et singelplayer spill, det er et mmo. I et mmo påvirker dine handlinger i stor eller liten grad de andres opplevelse av det samme spillet. Ved å bruke bot, ødelegger du hva andre har arbeidet for, om vi da tar utgangspunkt i farming-aspektet av spillet. Det å bruke powerlvling, kan på mange måter sammenlignes som å skyte seg selv i foten. Det rammer deg selv, og det rammer dine medspillere. Jeg er tilbøyelig til å være enig i at lvling kan ta lang tid, spesielt kan det føles slik for alts etc. Men fordi om du ikke liker noe, er det da greit å jukse seg fram?

Til syvende og sist handler dette spillet om hvor mye tid du legger i det, og hva dine prioriteringer er. Har du ikke nok tid til å gjøre de mest tidkrevende tingene, bør du finne på noe annet å gjøre. Hvorfor skal egne regler gjelde for deg?

Lenke til kommentar

Fant meg en bot i går kveld i Tanaris, og grindingen min har aldri vært mer morsom. *Drepe 4 ogrer, drepe hunteren. Drepe 4 ogrer, drepe hunteren. Drepe 4 ogrer, drepe hunteren* osv osv.. Til slutt rapporterte jeg ham og 3 dverger jeg også hadde lagt merke til (og drept et par ganger for å bli sikker).

Passet på å drepe hunteren etter han hadde startet combat med en ogre, slik at han fikk wear på utstyret sitt. At det ikke passer så godt inn i RP-delen på serveren min å nærmest corpse campe hunteren 20 ganger ganger er ikke så farlig, siden det tross alt var en bot. Da går jeg konsekvent over i OOC-modus.

Lenke til kommentar

Har selv aldri brukt en bot, men har mange ganger sett dem i spillet. Det har blitt en del wow på meg dem to årene som jeg har spilt.

Jeg ser det er mange som skriver at bots ødelegger spilleopplevelsen.

Til dags dato med 4 karakterer mellom lvl 60-70 har jeg enda ikke opplevd det selv.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan dere kan overse at botter ødelegger for vi andre som ikke bruker bot.. Dere prøver å rettferdigjøre deres egne handlinger ved å kverulere og argumentere på de dummeste måter mot oss..

Og bevis for at det er bots og ikke kinesiske farmers? Tror dere virkelig kinesiske farmers ville gått inn i det samme tre'et om igjen og om igjen og om igjen? Om jeg sitter å corpsecamper en kinesisk farmer 50 ganger blir han lei og bytter sted å farme, om jeg corpsecamper en bot 5000 ganger vil han komme tilbake igjen hele tiden..

I går senest skulle jeg gjøre et quest i Tanaris ( Thistleshrub Valley ), men der var det fra før av 6! bots ( huntere med en gris som fulgte samme mønster for å både bevege seg og drepe mobs ) som drepte dem, hadde ikke sjangs til å finne de mobsa jeg skulle ha..

Synes det er helt tragisk av dere å argumentere for at bots er greit..

Og hva faen? Du skjønner selv at et menneske ikke kan være online tjuefire timer i døgnet 7 dager i uka, 30 dager i måneden? Hvis ikke så mener jeg du ikke har den intelligensen som kreves for å argumentere i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...