Lef Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Har etter mye banning og frustrasjon endelig sannsynligvis funnet grunnen til blåskjerm i WinXP: driver_irql_not_less_or_equal. Kjørte minnetest nå nettopp og da viser det seg at en av mine PC2100 256 MB DDR minnebrikker har feil på seg. Denne brikken er kjøpt i juni i år på Komplett Data. Jeg har faktisk kvitteringen også :smile: Har jeg da rett på ny brikke gjennom garantien ? Vet ikke helt hvordan det er med en slik type vare ? [ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-10 19:16 ] Lenke til kommentar
LeD Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 19:15, skrev Lef:Har jeg da rett på ny brikke gjennom garantien ? Ja. LeD Lenke til kommentar
Lef Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Glimrende ! Ser at jeg betalte bare 409 kr den gang. Nå koster samme brikken ca kr. 600,- :smile: Da er det rett på Komplett i morgen, og forhåpentligvis ingen flere slike triste blåskjermer :smile: [ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-10 19:38 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Du har både garanti og reklamasjorett. Garantien på minne er rom regel 3, 5 eller 10 år. Reklamasjonsfristen er 5 år. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 10. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2002 Ha ha, hvor lenge var Adam i Paradis ? (for å bruke et jaevlig dårlig uttrykk) Jeg har jo for pokker feil på den andre minnebrikken også ! Hvor pålitelig er egentlig Memtest-86 som program ? Er det noen som har erfaringer med bruk av dette programmet ? Ja, ja, den siste brikken er gamlere så det blir vel litt mer pes å finne kvitteringen til denne :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-10 19:40, skrev Lef:Ha ha, hvor lenge var Adam i Paradis ? (for å bruke et jaevlig dårlig uttrykk)Jeg har jo for pokker feil på den andre minnebrikken også ! Hvor pålitelig er egentlig Memtest-86 som program ? Er det noen som har erfaringer med bruk av dette programmet ?Ja, ja, den siste brikken er gamlere så det blir vel litt mer pes å finne kvitteringen til denne :smile: Jeg har brukt Memtest-86 men fannt bare ut at den oppdager litt for mange feil. OS'et filtrerer jo bort en god del feil vha ECC-rutiner og ved å gjøre ting på nytt hvis det blir feil resultater tilbake. OS'et blir ikke nødvendigvis ustabilt fordi det er noen småfeil i rammen. Memtest-86 finner tydeligvis ALLE disse småfeilene. (Det er vel også samme grunn til at det ikke kan kjøre under et OS, men man må boote fra en egen diskett eller CD.) Lenke til kommentar
Lef Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har som sagt to identiske pc2100 ddr 256 MB RAM brikker, etter de feilene som memtest fant i går, tenkte jeg at jeg bare skulle bytte om plass på de. Kanskje dette hjelper tenkte jeg. Slo på PC'n, svak ssshsh-lyd og brent lukt. Dere tenker riktig ja, den ene minnebrikken min tar kvelden :sad: Skal likevel prøve å få en ny brikke fra Komplett i dag, men tror nok også at den ene minnesokkelen min har "lagt på røret". Rakk ikke å teste skikkelig i går. Uansett; takker for svarene. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-11 08:11 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-11 08:13 ] Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Okei, let us know om du får ny! Lenke til kommentar
Lef Skrevet 11. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2002 Det skal jeg gjøre. Har aldri hørt om noen som har fått ny minnebrikke på garanti. Men jeg skal i alle fall prøve :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå