Anonym5656 Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei! Har en PC med et vanelig nettverkskort koblet til router(og internett) og med et wlan-adapter. og jeg har en annen laptop med defekt nettverkskort, men fungerende wlan-kort. Er det mulig og koble sammen PC-ene slik? Internett >kabel> Router >kabel> PC >wlan> laptop Hvis det er mulig, finnes det en guide på dette? Wlan-adapteret er av typen 3com og er koblet til med pcima. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 I Network connections, velg de to, og høyreklikk, trykk på "Bridge Connections" Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 og hvordan kobler jeg fra laptopen min til PC-en koblet til internett? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Høh? Jeg forstår ikke helt... Har du et trådløst nett? Hvis ikke, må du kable, og hvis det trådløse kortet ikke er kablet, fungerer det dårlig. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Nei jeg har ikke trådløst nett. Prøver å gjøre det litt enklere med en tengning. Jeg tror jeg forresten har fått til å koble til laptopen slik jeg vil, og har fått ip-adresse av routeren. MEN, jeg kommer ikke på nett, for ikke pinget noen andre maskiner i nettverket, og ingen andre kan pinge meg. hm.. Endret 10. mars 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Etter at du har bridget to nettverkskort, så liker windows best at du restarter maskinen. Snakker av erfaring her. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Har restartet windows PC-en nå, og får koblet til den fra laptopen, for IP, men enda får jeg ikke pinget laptopen, eller laptopen noen andre maskiner. edit! Problemet er nå løst. Jeg kjørte en "network assist guide" ellernoe og den fiksa da det meste for meg. Tror hovedprobelemet var at jeg ikke hadde satt på "share internetconnection" som gikk automatisk på etter network guiden. Takk for all hjelp uansett! Endret 10. mars 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå