venezia Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Håper dere kan klikke innom denne linken, tar 1 minutt å lese saken.. http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og...rdane/1.2006573 Førsteretten på å kjøpe aksjene for 1 krone om 5 år. Får følelsen av lotto-mentalitet. Dette prosjektet er ikke risikokalkulert, eller optimismen er lik null. De sier bare; vi får se hvordan det går. Går det bra har du gjort en jævli bra deal, om det ikke går, jaja, så får vi se hvem som vil ha aksjene.. ELLER vi har en forretningsmann som presser kommunen. SKal Luster få se en cruise kai er de avhengig av forretningsmannen. (det har vært et kappløp i sogne-kommunene for å få cruisekai) Hva skjer? Om dette skal være en dårlig deal må verdien av anlegget ikke være verd mer enn 20 mill - halvparten av prisen de betaler i dag. Er det riktig av kommunen å gjøre dette, med tanke på at dette kaianlegget KANSKJE kan være big business om 5 år? Kan dette på noen som helst måte være god butikk for kommunen, siden de fleste foretak bruker min. 3 år på å bli lønnsomme - altså max 2 år med utbytteutbet. til kommunen. Og hvorfor 1 krone?? Det er bare for å ikke si at vi ga det vekk, selv om det kan bli realiteten. Synspunkt. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 En kommune skal i utgangspunktet forsøke å tenke samfunnseffekt, ikke profitt. Kommunen er folket, og en kai kan føre til mer omsetning for butikkene i nærheten, gjøre det lettere for folk å reise, og mer attraktivt for besøkende. Den kan dermed ha en positiv samfunnseffekt. Lenke til kommentar
venezia Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Hehe, var det ironi? At det har et snev av samfunnseffekt, er vel heller en FORUTSETNING for at kommunen skal løyve midler i det hele tatt... Rene tilskudd kan kommunen dele ut på andre områder. Ikke være med å berike en privat aktør på dene måten. Ordføreren har pusset saksa og kribler etter å klippe snor på et flunka nytt kaianlegg! Endret 10. mars 2007 av venezia Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det kan umulig være lov til å gi bort aksjer verdt 20 mill til en privat aktør, uten anbudskonkurranse. Jeg tror ikke vi har sett slutten av denne saken. Lenke til kommentar
venezia Skrevet 10. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2007 Har du noe poeng? 8122738[/snapback] Dette viser at vi er så langt fra hverandre at du ville aldri forstått poenget mitt; selv om jeg kom hjem til deg og la hvert ord på en teskje, leste det høyt til deg mens jeg sakte førte skjeen laaangt bak i halsen din! Poenget ser de fleste som leser artikkelen.. Vi har ikke hørt siste ord i denne saken nei, du har nok rett buskmann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå